Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 15:15:54

مقایسه روتر بی‌سیم و دو باند AC1200 مرکوسیس AC12 و تی پی لینک Archer C50

 

همانطور که مستحضر هستید روترها دستگاهی ضروری و مهم در بستر یک شبکه هستند که بسته های داده را به مقصد مورد نظر خود می رسانند. معمولا کاربران ترجیح می‌دهند که یک مودم روتر را برای استفاده تهیه نمایند که علاوه بر بهره وری از قابلیت مودم، دارای روتر نیز باشد. اما خرید یک دستگاه روتر مجزا می تواند کیفیت پهنای باند و نرخ ارسال اطلاعات در شبکه را گسترش و بهبود بخشد. شرکت های مرکوسیس و تی پی لینک در زمینه تولید روتر های دوباند و بیسیم کاملا موفق ظاهر شده اند. در این مقاله به بررسی و مقایسه دو روتر بیسیم و دو باند AC1200 محبوب یعنی AC12 از مرکوسیس و Archer C50 از تی پی لینک که محصولات تقریبا مشابهی هستند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مشخصات ظاهری و عمومی

روتر AC12 در ابعاد 32 × 140 × 222 میلی متر ساخته و از 4 عدد آنتن خارجی با قدرت 5dBi برای تقویت سیگنال و پهنای باند بهره مند شده است. در طرف مقابل روتر Archer C50 در ابعاد 36.9 × 144.2 × 229.9 میلی متر ساخته شده و از 4 آنتن قدرتمند بهره برده که سیگنال شبکه را تقویت کرده تا مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

روتر مرکوسیس AC12

در قسمت پشتی AC12 دکمه WPS/Reset قرار دارد که کلید WPS برای دسترسی بهتر و راحت تر کاربران به شبکه بدون اتلاف وقت برای اتصال است. در روتر Archer C50 کلید Wifi/WPS نیز مشترک است و کلید Reset جداگانه تعبیه شده است. در محیط هایی با دمای متعادل در بازه 0 الی 40 درجه سانتی گراد بدون هیچگونه مشکلی کار خواهند کرد.

پورت شبکه

Archer C50 از 4 عدد پورت LAN و 1 عدد پورت WAN بهره برده است که به منظور اتصال باسیم دستگاه های شما به شبکه قابل استفاده می‌باشد. در مقابل AC12 مرکوسیس دارای یک عدد پورت LAN کمتر است و همانند همتای خود دارای یک عدد WAN است. پورت های شبکه این دو محصول از نوع 10/100Mbps و نسبت به پورت های گیگابیتی از سرعت کمتری برخوردار می باشد، اما نیاز های کاربران را به سادگی برطرف خواهند کرد.

روتر های بیسیم و دوباند AC1200

این دو روتر به استاندارد های بیسیم IEEE 802.11a/n/ac در فرکانس بیسیم 5 گیگاهرتز و استاندارد IEEE 802.11b/g/n در فرکانس 2.4 گیگاهرتز مجهز شده اند. سرعت 300 مگابیت بر ثانیه را در باند 2.4 گیگاهرتز و 867 مگابیت بر ثانیه را در باند 5 گیگاهرتز ارائه می دهند که در مجموع سرعت اتصال بیسیم به 1200 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید. یک نکته مهم که حائز اهمیت است، حساسیت در دریافت سیگنال می باشد که روتر AC12 در دریافت دیتا ها کمی حساس تر و دقیق تر است.

امنیت بالا

روتر تی پی لینک Archer C50 مجهز به امنیت بیسیم WPA ،WPA2 ،WAP3 و WPA/WPA2-Enterprise (802.1x) است و به کمک SPI فایروال، IP & MAC Binding، کنترل دسترسی و Application Layer Gateway بستر شبکه را کاملا ایمن می‌سازد. روتر AC12 نیز امنیت بیسیم WPA-PSK / WPA2-PSK، فایروال و قابلیت IP and MAC Address Binding برای حفاظت از شبکه استفاده می کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که به منظور حفظ ایمنی شبکه، می توانید شبکه مهمان را نیز ایجاد نمایید تا سایر کاربرانی که به طور دائم از شبکه استفاده نمی کنند و موقتا به آن متصل شده اند، به اطلاعات کاربران محرمانه و اصلی شبکه دسترسی نداشته باشند. در ادامه قابلیت های سخت افزاری هر کدام را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

روتر تی پی لینک Archer C50

نرم افزار قدرتمند AC12 و Archer C50

اما قابلیت های فنی و نرم افزار های جالب این دو روتر را بررسی می‌‎کنیم. PPTP پروتکل تونل زنی نقطه به نقطه و از قدیمی ترین پروتکل های VPN است. پروتکل L2TP اتصال از راه دور به یک شبکه یا سرور را فراهم می آورد که این دو پروتکل در هر دو روتر وجود دارد. پروتکل PPPOE نیز کمک می کند دستگاه ها و نقاط دسترسی که توسط روتر شناسایی شده و می توانند در صورت داشتن پسورد به شبکه متصل گردند. آی پی ثابت (Static) و آی پی پویا(Dynamic) نیز از ویژگی های دیگر این دو روتر است.

قابلیت Port Forwarding اتصال به سیستم و سایر دستگاه در شبکه های دیگر را میسر می سازد. DHCP نیز آی پی ها را به صورت خودکار به کلاینت ها و دستگاه های موجود در شبکه اختصاص می دهد. برخی از ویژگی های جالب دیگر روتر Archer C50 می توان به Dynamic DNS و QoS اشاره کرد.

مقایسه قیمت

Archer C50 به نسبت گران تر از روتر AC12 است؛ با این وجود هر دو محصول می توانند نیازهای کاربران را به خوبی برطرف نمایند. برای دریافت اطلاعات دقیق در خصوص هر کدام از این محصولات با کارشناسان ما در یاس ارتباط تماس بگیرید.

منابع : AC12 و Archer C50

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!