Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-10-15 12:21:50

مقایسه مودم روتر 3G/4G دی لینک DWR-M920 و DWR-M921

 

مودم روتر های 3G/4G دستگاه هایی هستند که اتصال به شبکه اینترنت را بدون نیاز به خط ثابت تلفن میسر می سازند. این دستگاه ها دارای شیار سیم کارت 3G/4G بوده و با داشتن پهنای باند بالا در انتقال داده ها بسیار کارآمد خواهند بود و همینطور فرایند نصب آنها سخت و پیچیده ای ندارند. در این مقاله قصد داریم دو مدل از پر فروش ترین مودم روتر های دی لینک یعنی DWR-M920 و DWR-M921 را بررسی و مقایسه کنیم. هر دو مودم روتر سیم کارتی دارای قابلیت های فنی بالا و مناسبی هستند که به کمک آن می توانید اتصال به اینترنت نسل سوم (3G) و چهارم (4G) را تجربه نمایید. با ما همراه باشید.

مشخصات کلی مودم روتر DWR-M920 و DWR-M921

مودم DWR-M920 در ابعاد 29 × 105 × 158 میلی متر طراحی شده و دارای سه عدد رابط RJ-45 LAN و یک عدد پورت RJ-45 WAN/LAN می باشد و می توانید جهت اتصال به اینترنت از آنها بهره ببرید. سیم کارت های 3G و 4G LTE توسط این دو محصول پشتیبانی می شود و قادر هستند حداکثر سرعت تبادل اطلاعت 300 مگابیت بر ثانیه تضمین نمایند. از مهم ترین ضعف های DWR-M920 نسبت به مودم روتر DWR-M921، عدم وجود پورت USB است.

در مقابل مودم روتر سیم کارتی DWR-M921 دارای چهار عدد پورت اترنت از نوع RJ-45 LAN و RJ-45 WAN است و این مودم روتر D-Link نیز از سرعت 300 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. هر دو مودم علاوه بر اتصال با رابط اترنت از اتصال بیسیم نیز پشتیبانی می‌کنند. برای کاربرانی که نمی‌توانند از شبکه‌های اینترنت adsl استفاده کنند، محصولاتی بسیار ایده آل و مناسب هستند.

دارای چهار عدد آنتن خارجی بوده که دو عدد از آنها آنتن LTE و دو عدد دیگر آنتن Wi-Fi با قدرت گیرندگی آنتن ۵dBi مجهز شده است. فرکانس قابل پشتیبانی این مودم ها 2.4 گیگاهرتز می باشد و در این انتقال از استاندارد بیسیم 802.11b/g/n استفاده می شود.

مقایسه مودم روتر پر فروش 3G/4G دی لینک DWR-M920 و DWR-M921

سیستم امنیتی

در مودم روتر سیم کارتی DWR-M921 برای جلوگیری از حمله کاربران خارج از شبکه و غیر مجاز، دو فایروال فعال (SPI و NAT) جهت کنترل این ترافیک قرار گرفته است. فایروال ها یکی از مهم ترین اجزا جهت حفاظت از حریم خصوص شبکه شماست و روند کار آن بدین شکل است که به پکت های مجاز، اجازه عبور می دهد. رمز گذاری ایمن و استاندارد WPA / WPA2 از یک سری رمز نگاری ها مانند AES جهت دسترسی و انتقال داده ها استفاده خواهد شد. در مودم DWR-M920 از دو فایروال SPI و NAT پشتیبانی کرده و از سیستم رمز نگاری WEB ،WPA-PSK/WPA2-PSK و WPA/WPA2 استفاده می کند و بستری ایمن را برای شما فراهم خواهد کرد.

قابلیت نصب آسان

با توجه پشتیبانی این مودم های بیسیم از سیم کارت های 3G و 4G و عدم نیاز آنها به خطوط ثابت تلفن، پروسه نصب و راه اندازی راحتی را خواهند داشت. فقط کافی است سیم کارت مورد نظر خود را در داخل این مودم ها قرار داده و از سرویس وای فای پرسرعت استفاده کنید یا با استفاده از کابل LAN، به صورت باسیم از امکانات آن بهره‌مند شوید. امکان اتصال همزمان 32 دستگاه به این مودم های 4G دی لینک وجود داشته و این امر نشان از قدرت بالای روترهای آنها می‌باشد.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!