Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 15:09:11

آشنایی با فناوری AiMesh در روتر ایسوس

 

AiMesh یک فناوری جذاب و کاربردی از شرکت ایسوس است که به کمک آن می‌توانید چندین روتر ایسوس را برای ایجاد یک شبکه قدرتمند و منعطف تر به یکدیگر متصل و استفاده نمایید. همچنین می‌توانید پس از تشکیل گره AiMesh، تعداد روترهای موجود در این بستر را به مرور زمان افزایش دهید. تمام دستگاه‌های موجود در شبکه AiMesh به قابلیت‌های روتر اصلی که غالبا از سایر روتر ها قدرتمند تر است، دسترسی دارند. این قابلیت ها شامل ویژگی‌های گیمینگ، امنیت AiProtection و… است.

فناوری کاملا هوشمند

این فناوری جذاب به گونه‌ای طراحی و بهینه سازی شده است که به سرعت و به شکل کاملا ایمن، شبکه وای‌فای شما را گسترش دهد. از مهم ترین مزیت این عمل، اتصال سریع تر دستگاه ها به شبکه، کاهش تداخل در انتقال سیگنال و افزایش سرعت انتقال داده هاست. لذا دیگر نیازی نیست به شبکه‌های مختلف برای دسترسی به شبکه سریع تر متصل شوید زیرا وجود این گره قدرتمند، مشکل شما را به راحتی حل خواهد کرد.

فناوری کاملا هوشمند AiMesh در انواع روتر های ایسوس

انتخاب بهترین سیگنال و باند

با ایجاد یک شبکه واحد و کلی، AiMesh قادر خواهد بود قدرت سیگنال را تحت نظر گرفته و در صورت نیاز، آن را به یک منبع دیگر تغییر دهد. می‌‎‌توانید برای هر باند فرکانسی نام دلخواه خود را اختصاص دهید. اگر در هر قسمت از شبکه ایجاد شده اختلالی صورت گیرد، به صورت خودکار و به کمک اتصالات سایر روترها، ترمیم یافته و برای قسمت خراب سریعا جایگزین وجود خواهد داشت. در نهایت ارتباط شما با شبکه به مشکل نخواهد خورد.

گره ها به کمک یک اتصال backhaul به هم متصل می‌شوند که اگر بک هال به شکل پایدار باشد، ایمنی و قدرت شبکه را تضمین می‌کند. کیفیت هر باند فرکانسی تشخیص داده شده و کاملا هوشمندانه بهترین باند برای بک هال را انتخاب می‌کند. در نسل‌های جدید وای فای 6، باند فرکانسی 2.4 یا 5 گیگاهرتز به دلخواه قابل تخصیص خواهد بود. اگر یک بک هال شلوغ باشد به یک باند مناسب دیگر تغییر حالت می‌دهد. به طور کلی روتر های یک سیستم AiMesh از سرعت بیشتری نسبت به روتر‌های مستقل خواهند داشت.

مدیریت و بهینه سازی آسان

با استفاده از برنامه Asus Router یا رابط کاربری وب، سیستم Aimesh قابل مدیریت و برنامه‌ریزی است. بدین صورت تمامی دستگاه‌های متصل، ترافیک شبکه به صورت گرافیکی قابل کنترل بوده و تنظیمات با زدن یک کلیک قابل سفارشی سازی هستند. برای بهینه سازی توپولوژی آی مش، یک میانبر ساده طرح ریزی شده که با زدن یک کلید در برنامه ایسوس قابل استفاده است و تضمین خواهد کرد که هر گره از طریق کوتاه‌ترین مسیر به روتر اصلی وصل شود و اتصال سریع را در شبکه شما به وجود آورد.

ایجاد تغییرات در پیکره‌بندی، بروزرسانی سیستم عامل، راه‌اندازی مجدد یا انجام هر تغییری در گره به صورت آسان قابل انجام است. می‌توانید به صورت از راه دور پیکره‌بندی شبکه و مشکلات آن را مدیریت و برطرف نمایید. هر گره به صورت مجزا قابل پیکره بندی است و قادر خواهید بود به صورت دستی یک اتصال uplink خوب را برای هر گره از طریق Preferred Uplink AP انتخاب نمایید.

آشنایی با فناوری AiMesh در روتر ایسوس

آپشن‌های کامل Backhaul

آی مش چندین گزینه سفارشی سازی Backhaul را ارائه می‌دهد. برای بک هال بیسیم قادر خواهید بود uplink دلخواه خودتان برای هر گره انتخاب کرده و در روتر‌ های سه بانده جدید (باند 6 گیگاهرتز در WiFi 6E)، باند اختصاصی مورد نظر خودتان برای بک هال در نظر بگیرید. در backhaul باسیم نیز اتصالات اترنت از پورت های LAN 10G و 2.5G در روتر‌های رده بالا استفاده می کند.

امنیت بالا در AiMesh

امنیت شبکه یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. روترهای AiMesh شامل امنیت AiProtection و کنترل والدین رایگان هستند که بسیاری از مدل های جدید ایسوس از آخرین پروتکل امنیتی WPA3 نیز بهره برده‌اند. لذا اتصال دستگاه‌های شما در این گره‌ها کاملا ایمن و محافظت شده خواهد بود.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!