Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:45:29

پلی استیشن 5، بازی کردن هیچ محدودیتی ندارد

پلی استیشن 5

چندی پیش در تاریخ 12 ژوئن سال 2020 میلادی، شرکت سونی از جدیدترین کنسول بازی خود با عنوان پلی استیشن 5 (PS5) پرده‌برداری کرد. این محصول که پنجمین نسل از خانواده پر افتخار پلی استیشن (Playstation) محسوب می‌شود، جایگزین مدل قبلی یعنی پلی استیشن 4 خواهد بود که از زمان معرفی تا به حال توانسته است طیف زیادی از گیمرها را به سمت خود جذب نماید(برای مطالعه مقایسه این دو کنسول سونی اینجا کلیک کنید).

تصویر PS5

طراحی ظاهری پلی استیشن 5

در مورد طراحی ظاهری پلی استیشن 5 نظرات متفاوتی وجود دارد. عده‌ای آن را زیبا و مورد پسند دانسته و عده دیگری این نوع طراحی را غیر متعارف می‌دانند. جدای از نظرات ضد و نقیضی که به ظاهر این محصول وارد می‌شود، نکته جالبی نیز وجود دارد که در نوع خود بی‌نظیر است. سطح‌ روی بدنه کنسول، نماد دکمه‌های دسته بازی PS5 است. این نمادها همان ضربدر، مربع، دایره، مثلث هستند که با ابعاد بسیار کوچکی بر روی بدنه محصولات این خانواده نقش بسته‌اند.

جیم رایان مدیر عامل PlayStation سونی در خصوص طراحی ظاهری این محصول گفت:

ما باید کاری می‌کردیم كه ظاهر پلی استیشن 5 جسورانه و متناسب با سال 2020 میلادی باشد. یکی از اهداف ما، رسیدن به ظاهری بود که توام با آینده‌نگری باشد. دیدگاه سونی در طراحی کنسول PS5، مبنی‌ بر این بود که ظاهر دستگاه باید به اندازه تکنولوژی‌ درون آن و توانمندیش در اجرای بازی‌ گیرا باشد.

    سخت افزار پلی استیشن 5

در اکثر منازل، عموما کنسول بازی در اتاق پذیرایی قرار دارد. از این رو سعی داشتیم تا حتی‌الامکان زیبایی کنسول باعث جذابیت بیشتر آن قسمت از خانه شود. این طراحی ظاهری، نتیجه تلاش همه ما بود و احساس می‌کنم در این مسیر موفق عمل کرده‌ایم.

سخت افزار پلی استیشن 5

شرکت سونی در بخش سخت‌افزاری PS5 نیز منحصر به فرد عمل نموده و توانسته، سری جدید پلی استیشن را با بهره‌مندی از پردازنده مرکزی و گرافیکی بسیار قدرتمندی معرفی نماید.

این پردازنده‌ها با شخصی سازی‌های خاصی که سونی در نظر داشت، طراحی و تولید شده‌اند. تا جایی که سونی این محصول را با شعار قابل تامل "بازی کردن هیچ محدودیتی ندارد" رونمایی کرده است.

مشخصات فنی پلی استیشن 5

 دلایل این ادعای سونی کاملا مشهود است. چرا که PlayStation 5 با بهره‌گیری از پردازنده مبتنی بر پلتفرم AMD با نام Zen 2 توانایی اجرایی وصف ناپذیری را برای علاقمندان خود به ارمغان آورده است. این پردازنده در کنار پردازنده گرافیکی RDNA 2 به مانند دو بال یک پرنده عمل نموده و PS5 را برای انجام هر نوع پردازش سنگین در حین اجرای بازی توانمند می‌سازد.

قابلیت های PS5

این محصول قدرتمند توانایی اجرای انواع بازی را در وضوح 8K دارد و در حال حاضر می‌توان آن را قوی‌ترین کنسول بازی دنیا دانست.

دسته بازی پلی استیشن 5

دوال‌سنس نامی است که کمپانی سونی برای دسته بازی پلی استیشن 5 در نظر گرفته است. نام دوال‌سنس برگرفته از دسته دوال ‌شاک است. طراحی و ساخت این دسته، با مشاوره و نظرخواهی طراحان‌بازی و گیمرها صورت گرفته‌است. ویژگی مهم این دسته، محرک‌های متغیری است که سطح مقاومت آن‌ها برای کابران قابل تغییر می‌باشد. این در حالی است که دسته دوال‌سنس بیشتر دکمه‌های دوال ‌شاک را داراست.

 دسته بازی پلی استیشن 5

نام دکمه Share به Create تغییر پیدا کرده است.دلیل نام‌گذاری جدید، اضافه شدن قابلیت‌های بیشتری، نظیر ساخت محتوا و اشتراک گذاری آن با دیگر کاربران است. (برای دانستن تفاوت دو کنسول PS5 و Xbox-X، مقاله ما را در این خصوص مطالعه فرمایید)

منبع مطالعاتی 

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!