Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 18:47:41

WiFi-7 نسل جدید وای فای به زودی در دسترس خواهد بود.

 

WiFi-7 آخرین تکامل از تکنولوژی 802.11 IEEE در شبکه های بیسیم است و به طور کلی ادامه و دنباله ای از Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E خواهد بود. به طور کلی سرعت بیشتر، پشتیبانی از تعداد اتصال کاربران بیشتر، سازگاری بهتر و تاخیر کمتر مهم ترین ویژگی های این نسل از وای فای خواهد بود. گفته می‌شود در آینده در هدست های واقعیت مجازی از این فرایند بیشتر استفاده خواهد شد. البته دستگاه و روتر های کمی در بازار این فناوری بهره برده اند که تعداد آنها به مرور در حال افزایش می‌باشد.

WiFi-7 نسل جدید وای فای به زودی در دسترس خواهد بود.

آشنایی بیشتر با وای فای 7

به طور رسمی با نام 802.11be شناخته شده و نسل جدید از اتصال وای فای است. پتانسیل بالاتری نسبت به وای فای 6 داشته و می تواند از هر سه باند فرکانسی 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز پشتیبانی نماید. به طور قطع پتانسیل افزایش سرعت در WiFi-7 بسیار بیشتر از نسل های قبلی خواهد بود. شایعات نشان می‌دهد که از امنیت WPA4 در آن استفاده شده است.

تفاوت Wi-Fi 6 و Wi-Fi 7 در چیست؟

Wi-Fi 7 تکامل خاصی در استانداردهای موجود به وجود آورده است و پیشرفت‌های‌ مهمی در این فناوری به وجود آمده است که مهم ترین آن سرعت آن است. وای فای 6 حداکثر سرعتی حدود 9.6 گیگابایت بر ثانیه دارد و وای فای 6E نیز حداکثر همین سرعت را دارد. اما باند فرکانسی 6 گیگاهرتز برای آزاد کردن باندهای شلوغ 5 گیگاهرتز معرفی شده است. لذا وای فای 7 می‌تواند سرعتی حدود 36 گیگابیت بر ثانیه داشته باشد.

این پهنای باند اضافی از ترکیب پخش سیگنال در باندهای فرکانسی و گسترش کانال‌های جداگانه حاصل می‌شود. در نسل قبلی حداکثر از کانال های تا 160 مگاهرتز پشتیبانی می‌شد، اما در وای فای 7 این عدد حداکثر به 320 مگاهرتز خواهد رسید. همچنین به لطف فناوری عملیات چند پیوندی (MLO) داده های به طور همزمان در باندها و کانال فرکانسی مختلف داده‌ها ارسال و دریافت می‌شوند.

همچنین بخش‌های از کانال که در حال استفاده بوده اما اشباع نشده است را با استفاده از فناوری MRUP استفاده نماید. این امر به حفظ پایدار اتصال در وای فای 7 منجر خواهد شد، لذا در زمانی که شبکه شلوغ است به طور خودکار ترافیک را از طریق باندهای فرکانسی که در دسترسی هستند و بیشترین ظرفیت را دارند، هدایت می‌کند.

تفاوت Wi-Fi 6 و Wi-Fi 7

زمان ارائه Wi-Fi 7

همایشگاه رسمی راه‌اندازی و رونمایی از Wi-Fi 7 در نوامبر سال 2022 برگزار شد و برخی از شرکت‌های معروف نظیر تی‌پی‌لینک از طرح های اولیه خود در روتر های وای فای 7 به میان آوردند. انتظار می‌رود در سال 2023 و در اواخر این سال این محصولات رونمایی شوند.

البته بهتر است بدانید برای استفاده از این وای‌فای باید دستگاه های سازگار با این نسل را داشته باشید. هم اکنون گوشی موبایل شیائومی Mi 13 Pro از این نسل پشتیبانی ‌می‌کند. البته روتر ها و سایر دستگاه‌های بیسیم در حال توسعه بوده و به زودی از وای فای 7 نیز پشتیبانی خواهند کرد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!