Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-10-16 10:29:10

معرفی لپ تاپ 18 اینچ 4K ریزر Blade با رفرش ریت 200 هرتز

 

شرکت ریزر که اغلب به عنوان یکی از تولیدکنندگان حرفه ای محصولات گیمینگ در جهان شناخته می‌شود، کمی پیش لپ‌تاپ های گیمینگ جدید خود را تحت عنوان Blade روانه بازار کرده است که سری 18 اینچ آن عملکرد خوبی را در رزولوشن (4K) و نرخ بروزرسانی 200 هرتز ارائه می دهد. این لپ تاپ ریزر اولین سری 18 اینچی است که از این کیفیت تصویر و نرخ بروزرسانی پشتیبانی می‌کند که این فقط بخشی از مشخصات آن خواهد بود. فناوری اتصال Thunderbolt 5 در این لپ‌تاپ قابل است که از اتصال مانیتورهای 4K، انتقال دیتا و ... پشتیبانی به عمل خواهد آورد.

مشخصات فنی لپ تاپ ریزر بلید

مشخصات فنی Razer Blade 18

در کنار صفحه نمایش قدرتمند، سخت افزار حرفه‌ای و خوبی برای کاربران تدارک دیده شده که در ادامه به آنها اشاره می‌‌کنیم. پردازنده نسل چهاردهم اینتل Core i9 مدل 14900HX که مجهز به 24 هسته پردازشی و 32 عدد رشته است (میزان فرکانس 1.6 الی 5.8 گیگاهرتز) برای رندر و بازی کاملا ایده آل است. البته نباید نگران کارت گرافیک باشید، زیرا 16 گیگابایت حافظه گرافیک VRAM انویدیا مدل RTX 4090 وجود داشته که برای هرگونه پردازش سنگین و حرفه‌ای مناسب خواهد بود.

از منظر میزان حافظه رم نیز مدل های 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی موجود است که شایان ذکر است که نوع ماژول رم DDR5 می باشد که قدرت کافی برای همگام‌سازی کامل با پردازنده و کارت گرافیک را خواهد داشت. حافظه داخلی نیز 4 ترابایت SSD است که فضای کافی برای ذخیره انواع اطلاعات، بازی و ... را به شما اهدا می‌کند.

چرا باید یک لپ تاپ 18 اینچ گیمینگ سنگین خریداری کنیم؟

به طور حتم این محصولات از نظر حمل و نقل و جابجایی کمی دردسر دارند و نمی‌توان به راحتی آنرا به هرجایی که دلمان خواست ببریم. در ضمن این نکات را باید در نظر بگیرم که هدست، کیبورد و ماوس نیز به وزن کوله شما اضافه خواهد کرد. البته شاید این مسئله برای گیمرها خیلی مهم نباشد و اکثر آنها همچنان تمایل دارند که لپ تاپ های گیمینگ بزرگ خریداری کنند.

درگاه Thunderbolt 5 در لپ تاپ 18 اینچ ریزر Blade

مهم‌ترین قابلیت این محصول نمایشگر 4K UHD+ است که نرخ بروزرسانی 200 هرتز را با وضوح بالا به شما عرضه می‌کند که گیم پلی روان و لذت بخشی را تولید خواهد کرد. Thunderbolt 5 از نظر پهنای باند 3 برابر نسل قبلی یعنی thunderbolt 4 عرضه می‌نماید که تا حداکثر 3 نمایشگر اضافی 4K را پشتیبانی می‌کند.

سایر مشخصات ریزر بلید 18 اینچ

تعداد اسپیکرهای داخلی این لپ‌تاپ حدودا 6 عدد بوده که از نوع THX Spatial Audio است که صدای فراگیر با کیفیت را ارائه می‌دهد. وب‌کم داخلی از دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده کرده که تماس‌های تصویری آنلاین را ممکن می‌کند. اما نکته جالب دیگر این کالا استفاده از اتصال نسل جدید وای فای یعنی WiFi-7 است که سرعت بسیاری بیشتری نسبت به WiFi-6 دارد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!