Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:27:59

لیستی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ در بازار- لپ تاپ های رده بالا

 

اگر بودجه کافی دارید، گیمر حرفه ای هستید، موشن گرافیست می باشید و یا با لپ تاپ خود کار می کنید، خرید یک لپ تاپ رده بالا توصیه می شود، زیرا با توجه به اینکه هرروز سخت افزارهای کامپیوتری ارتقا می یابند و سیستم های قدیمی تر از رده خارج می شوند، احتمالا داشتن یک سیستم رده بالا می تواند تا مدت زمان بیشتری برای شما درآمد زایی کند! البته منظور ما از لب تاب گیمینگ رده بالا و حرفه ای ابر لپ تاپ ها و بهترین های دنیا نیست، بلکه کانفیگ ها و مدل های برتر بازار که کاربردی هستند برای اصناف با تخصص های مختلف را بررسی خواهیم کرد.

لپ تاپ های رده بالا، گیمینگ حرفه‌ای

رنج قیمتی این لپ تاپ ها بین 38 الی 80 میلیون می باشد.

لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ هواوی مدل MateBook X Pro 2020-A

ظرافت، باریکی و سبکی این سیستم از اولین مواردی هست که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. در ساخت قاب پشت این لپتاپ از آلومینیم فشرده و محکم استفاده شده و ظاهری جذاب و متفاوت را ایجاد کرده است. اما بریم سراغ بررسی مشخصات فنی میت بوک ایکس پرو مدل 2020-A. پردازنده این سیستم همان طور که از سیستم رده بالا انتظار می رود، اینتل Corei7 مدل 10510U بوده و حافظه کش 8 مگ دارد و از چهار هسته حقیقی در کنار 4 هسته مجازی برای پردازش بهره می برد. فرکانس هسته های این CPU بین 1.8 تا 4.9 گیگاهرتز می باشد که برای لپ تاپ رده بالا عدد جالبی نیست. همچنین رم این سیستم 16 گیگ با باس 2133 مگاهرتز می باشد و قدرت بالایی را برای این سیستم می تواند رقم بزند. این لپ تاپ دارای یک ترابایت SSD می باشد که جدای فضایی که برای ضخیره سازی به شما می دهد به شدت در افزایش سرعت سیستم شما موثر می باشد. کارت گرافیک این سیستم انویدیا MX250 با 2 گیگ حافظه اختصاصی هست که  خیلی قابل دفاع نیست از نظر میزان حافظه اما از نظر کارکرد؛ این را در باکس زیر جداگانه برای شما مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه GTX 1650 Ti با MX 250

در مقایسه بین GTX 1650 و MX250، گفته می شود که FPS یکسانی تقریبا به شما ارائه می دهند و اینکه همانطور که حتما حدس می زنید، GTX 1650 برای بازی CS:GO سریعتر می باشد اما MX250 به هیچ وجه بد نیست و اگر این بازی اصلی شما باشد، می توانید پول زیادی پس انداز کنید!. اما برای بازی چون For Honor، که آنقدرها هم سبک نیست، اگر GTX 1650 را انتخاب کنید با این بازی مشکلی نخواهید داشت. جالب است بدانید در Low Setting بازی، MX250 قادر است 7% بهتر از GTX عمل کند! اما در بررسی مشخصات صفحه نمایش MateBook X Pro 2020-A به فریم ریت 60 هرتز و وضوح تصویر 3000×2000  برمیخوریم.وای فای، بلوتوث، دو پورت تایپ سی، یک عدد پورت USB 3.0 تمام اتصالات این لپ تاپ می باشد! بله درست فهمیدید! خبری از پورت های LAN و تصویر HDMI، VGA و ... نیست! اما گویا باتری آن قدرت نگه داری شارژ خوبی داشته و تا 7 ساعت هم می تواند شارژ را نگه دارد! به نظر بیشتر باید عاشق برند این سیستم باشید که به جای برداشتن مورد بالا، این سیستم را با این قیمت انتخاب کنید!

لپ تاپ لنوو مدل Legion 5-AC

این لپ تاپ از نظر وزنی کمی سنگین به نظر می آید اما همچنان برای گیمر ها و گرافیست ها سیستم خوبی به نظر می آید. لپ تاپ های لنوو از نظر دوام بدنه در بین رقبای خود از شهرت خوبی برخوردارند و قاب فلزی و مقاوم آن علاوه بر دوام بالا، زیبایی خاصی نیز به آن داده است. نامبرپد و RGB جز مواردی هست که برای بسیاری مهم بوده و این سیستم لنوو آنها را در اختیار این گونه کاربران قرار می دهد.  پردازنده این سیستم دارای 6 هسته حقیقی بعلاوه 6 هسته مجازی بوده که فرکانس عملیاتی 2.5 تا 5 گیگاهرتز داشته و همچنین پردازنده از قدرت 12 مگ حافظه کش برخوردار است. بنابراین پردازنده از نظر کش خوب بوده اما از نظر فرکانس پردازنده، باید گفت که کمتر از این میزان فرکانس هم انتظار نمی رفت! رم 32 گیگ و یک ترابایت SSD آنچه که گیمر برای سالها بازی نیاز خواهد داشت را برایش فراهم می آورد. کارت گرافیک Legion 5-AC انویدیا GTX 1660 Ti بوده که باز شاید شما را ناامید کند اما باور کنید هرآنچه غیر از Ray Tracing  بخواهید برایتان فراهم کرده و اغلب بازی های پیشرفته را به بهترین نحو  نمایش خواهد داد. اما صفحه نمایش آن هم دارای نرخ فریم ریت 120 هرتز بوده که باعث دل پذیر تر شدن خروجی تصاویر  و به نمایش گذاشتن بازی های ویدئویی بدون پارگی تصاویر (در اغلب موارد) می شود. کیفیت تصویر این لپ تاپ گیمینگ لنوو هم فول اچ دی بر پنل IPS می باشد. درگاههای ارتباطی شامل وای فای، بلوتوث، یک پورت تایپ سی و 4 عدد پورت USB 3.0، یک پورت HDMI و یک پورت LAN می باشد. باتری هم تا 4 ساعت می تواند شارژ را نگه دارد. هرچند مشخصات پردازنده و رم و اس اس دی در این سیستم توجه زیادی جلب می کند و واقعا این سیستم رو برای گیمینگ و یا طراحی های تخصصی سنگین آماده می سازد، اما سایر مشخصات مثل صفحه نمایش، باتری و کارت گرافیک تقریبا در سطح میان رده می باشد. اما قطعا اگر این موارد هم جایگزین های بهتری داشتند قطعا پیدا کردن چنین لپ تاپی با این قیمت محال می شد!

لپ تاپ 17.3 اینچی ریزر مدل Blade Pro 17

Blade Pro 17 تقریبا میشه گفت بهترین لپ تاپ گیمینگ برند ریزر هست. اما آیا مانند لوازم جانبی گیمینگی که ارائه می دهد، برای لپ تاپ هایش هم کیفیت مورد نیاز یک گیمر را می تواند تامین کند؟! نمیشه گفت لپ تاپ سبکی هست، اما قطعا این سنگینی را صفحه نمایش 17.3 اینچی می تواند توضیح دهد! بعضی افراد نیاز به صفحه های بزرگتر لپ تاپ برای بازی، طراحی یا برنامه نویسی دارند، اما صفحه نمایش بزرگتر به معنای وزن بیشتر و حمل و نقل با کمی زحمت بیشتر می باشد، چون این لپ تاپ ها در برخی کوله ها هم شاید جا نشوند! اما بریم سراغ پردازنده اینتل Core i7 10875H این سیستم که 16 مگ حافظه کش داشته و 8 هسته حقیقی با هشت هسته مجازی به همراه دارد! فرکانس پردازشی هسته ها از 2.3 می تواند به 5.1 گیگاهرتز برسد که واقعا تحسین برانگیز است. رم این سیستم 16 گیگ است اما نگران نباشید چون می توانید آن را به 64 گیگ هم ارتقا دهید! (البته 16 گیگ رم خیلی هم ناراضی کننده نیست!! اما پای یک سیستم حرفه ای گیمینگ در میان است!) حافظه 512 گیگابایتی SSD هم جز مزایای این لپ تاپ محسوب شده، اما آنچه شاید شما را بیشتر مجذوب Blade Pro 17 ریزر کند کارت گرافیک آن می باشد که RTX 2070 Super MAX-Q می باشد! این سیستم با این کارت گرافیک و پردازنده در کنار نام ریزر، به نظر کاملا ارزش قیمتش را دارد! 8 گیگ حجم اختصاصی این کارت گرافیک GDDR6 و پشتیبانی از تکنولوژی ردیابی اشعه آن را برای هر گیمری دوست داشتنی می سازد! اما هنوز مونده! فریم ریت صفحه نمایش آن 300هرتز و کیفیت تصویر کماکان فول اچ دی می باشد. وای فای و بلوتوث بر بلید پرو 17 پشتیبانی شده و این لپ تاپ گیمینگ دارای 2 عدد پورت تایپ سی،  سه عدد USB 3.0 و یک پورت تصویر HDMI و همینطور LAN می باشد. اگر باتری برای شما مهم باشد، بد نیست بدانید که باتری آن تا 5 ساعت قدرت نگه داری شارژ را خواهد داشت. با توجه به اینکه این لپ تاپ از ریزر می باشد، فکر نکنم لازم باشد که وجود RGB حرفه ای برای کیبورد رو هم یادآور شویم!

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix G17 G713QR-A

اگر به دنبال مقایسه لپ تاپ بالایی با مدل دیگری هستید، G17 G713QR-A می تواند گزینه خوبی برای مقایسه باشد. در اولین نگاه و مقایسه متوجه صفحه نمایش بزرگ 17.3 اینچی آن می شویم که کمی حمل آن را می تواند سخت کند اما قطعا نمایش تصاویر در صفحات بزرگتر، لذت بخش تر خواهد بود. لازم به ذکر است که این سیستم با 2700 گرم وزن، از لپ تاپ ریزر گزینه Blade Pro 17 سبک تر می باشد. این سیستم دارای پردازنده رایزن 9 مدل 5900HX می باشد و از هشت هسته حقیقی و 8 هسته مجازی برخوردار است که فرکانس عملیاتی بین 3.3 تا 4.6 گیگاهرتز داشته و حافظ کش این پردازنده 16 مگابایت می باشد. رم این سیستم 32 گیگ بوده و سبب می شود این سیستم برای کارهای حرفه ای گرافیکی و یا بازی های پیشرفته مناسب شود و برای رسیدن به این سطح از ارتقا، از یک SSD یک ترابایتی نیز بهره می برد. ولی نقطه قوت آن نسبت به سیستم قبلی نه تنها در رم و میزان اس اس دی است؛ بلکه در کارت گرافیک که RTX 3070 هست، می باشد!! حافظه اختصاصی این سیستم 8 گیگ بوده و می تواند برای هر گیمری کولاک به پا کند! لپ تاپ راپ پیش رو از فریم ریت 144 هرتز صفحه نمایش بهره برده و کفیت تصویر آن Full HD می باشد. پورت های تایپ سی، USB 3.0، HDMI و LAN در این لپ تاپ هم تعبیه شده است و شارژدهی باتری این سیستم تا 4 ساعت می باشد. این سیستم به غیر از پردازنده، در تمامی موارد یک سیستم فوق العاده بوده که البته پردازنده خودش مساله پیچیده ای هست که نیاز به بررسی داشته اما کماکان اکثر کاربرها پردازنده های اینتل را به AMD  ترجیح میدهند.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG Strix SCAR 15 G532LWS-A

اما می رسیم به سیستم گیمینگی از ایسوس راگ که  دارای پردازنده Corei9 10980HK با حافظه کش 16 مگابایت می باشد که دارای 8هسته حقیقی و 8 هسته مجازی می باشد و فرکانس پردازنده های آن از 2.4 به 5.3 گیگاهرتز می رسد. حافظه رم  SCAR 15 G532LWS-A برابر 16 گیگ بوده و تا 32 گیگابایت هم قابل ارتقاست و یک ترابایت هم SSD دارد! کارت گرافیک این لپ تاپ گیمینگ هم RTX 2070 Super هست که از سیستمی با این پردازنده و این قیمت، کمتر از این هم انتظار نمی رفت! یکی از نقاط قوت این سیستم، فریم ریت صفحه نمایشِ آن است که 300 هرتز با خروجی کیفی فول اچ دی می باشد. این لپ تاپ گیمینگ ایسوس از سایر همرده های خود در درگذاههای ارتباطی چیزی کم ندارد و دارای یک پورت تایپ سی، 3 پورت USB 3.0، یک پورت تصویر HDMI و یک پورت LAN می باشد. نگه داری باتری این لپ تاپ همان مقدار استاندارد(نهایت تا 4 ساعت) می باشد و هنگام کار با این سیستم می توانید از نورپردازیRGB کیبورد آن بهره ببرید که قابلیت همگام سازی با آهنگ و بازی شما را دارد. کاملا مشخص است که قیمت بالای این لپ تاپ به لحاظ کارت گرافیک و پردازنده و SSD بوده، البته که از فریم ریت 300 هرتز صفحه نمایش هم نمی توان گذشت!

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!