Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 15:33:11

راهنمای خرید ساعت هوشمند (Smart Watch)

 

امروزه بیشتر افراد خرید ساعت هوشمند را به ساعت های کلاسیک ترجیح می دهند. به طور کلی فاکتور های متفاوتی در انتخاب یک ساعت هوشمند مناسب وجود داشته که توجه به هر نکته ضروری و مهم است. مدل های پیشرفته اپل واچ و سامسونگ گلکسی واچ از قابلیت های فوق العاده ای بهره برده که کاربران را در انتخاب درست محصول مورد نظرشان گیج خواهد کرد.

عواملی نظیر نوع سنسورها ، کیفیت و جنس بند و سایر مشخصات ظاهری منجر به تفاوت این محصولات خواهد شد. طبق گزارشاتی که برخی از کاربران به دست آمده است، ساعت‌های هوشمند پایین‌رده، در سنسور‌هایی مانند ضربان قلب و GPS دارای مشکلاتی هستند و اطلاعات درستی را به شما ارائه نمی دهند. البته اهمیت اتصال به تلفن همراه نیز امری مهم تلقی شده و برای برخی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است، اما غالبا سنسور های تناسب اندام از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند (Smart Watch)

مهم ترین نکات در هنگام خرید ساعت هوشمند

اولین نکته مهم در خرید یک ساعت هوشمند، سازگاری آن با گوشی هوشمند شما است. طبیعتا اپل واچ ها با گوشی های آیفون بهتر کار می کنند و گلکسی واچ ها با گوشی های سامسونگ. نکته دوم تناسب اندام است یعنی اگر علاقه مند به سنسور‌های ضربان قلب و ردیاب های GPS هستید و به طور کلی قابلیت‌های ورزشی برای شما مهم است، حتما از وجود این سنسور ها در ساعت مطلع شوید.

عمر باتری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ساعت‌های هیبریدی نسبت به ساعت‌های آنالوگ عمر بیشتری خواهند داشت (البته به این نکته توجه کنید که از صفحه نمایش لمسی بهره نبرده اند.) بند و سگک از راحتی مناسب بهره برده و قابلیت تعویض نیز داشته باشند.

سازگاری با سیستم عامل گوشی هوشمند

ساختار ساعت‌های هوشمند به گونه ای است که با گوشی‌های هوشمند سازگار هستند. به عنوان مثال ساعت هایی نظیر Fitbit Versa 3 و Fitbit Versa 2 با اکثر گوشی های هوشمند و آیفونی سازگارند. همچنین سیستم عامل جدید Google Wear در ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 4 قابل اجرا است که لازم به ذکر بوده برای تمام ساعت های هوشمند مجهز به چیپست Qualcomm Snapdragon 4100 نیز عرضه خواهد شد. ساعت هوشمند Apple Watch فقط با گوشی های آیفون کار می کند. شما می توانید برنامه های مورد نظر خود را از طریق فروشگاه App WatchOS پیدا کرده و نصب نمایید.

نوع صفحه نمایش

معمولا بیشتر این اسمارت واچ ها از صفحه نمایش LCD رنگی یا نمایشگر AMOLED استفاده می کنند. البته استفاده از این نوع نمایشگر ها منجر به کاهش عمر باتری نیز خواهد شد. البته سازندگان در حال بهبود کارایی ساعت ها هستند به طوری که مدت دوام باتری آنها رو به افزایش برود. ساعت های هوشمند Pricer از نمایشگر OLED بهره برده که تصاویر بهتری ارائه می دهند. البته سامسونگ نیز از این پنل در ساعت Galaxy Gear استفاده نموده است.

طبیعتا صفحه نمایش لمسی بسیار بهتر و ایده آل تر از غیر لمسی است. Wear OS برای اعلانات کارایی خوبی ارائه می دهد که به راحتی و با کشیدن راحت دست می توانید با آن کار کنید. همچنین اپل یک حرکت جالب در ارائه صفحه نمایش لمسی و دکمه کناری ساعت ارائه داده است و همچنین می توانید به کمک تاج برای بزرگنمایی سریع روی محتوا ها و اسکرول کردن آن، استفاده کنید. 

همچنین از صفحه نمایش Force Touch بهره می برد که تفاوت بین ضربه و فشار طولانی که به ساعت وارد می شود را تشخیص می دهد. همچنین سامسونگ گلکسی واچ 3 و 4 دارای یک قاب بوده که برای پیمایش در منو ها استفاده خواهند شد. امروزه در ایران ساعت های هوشمند شیائومی با صفحه نمایش‌های قدرتمند، کارایی بسیار بالا و از همه مهم تر قیمت مناسب، طرفداران زیادی را در میان کاربران دارد. (برای آشنایی بیشتر با فناوری NFC، اینجا کلیک کنید)

طراحی و ساخت

اکثر ساعت های هوشمند امروزی از طرح ها و رنگ های مختلفی بهره می برند که نیاز کاربر را به راحتی بر طرف خواهند کرد. سعی کنید ساعتی تهیه کنید که در مرحله اول در دستان خود راحتی را حس کنید. همچنین فاکتور مهم قابلیت تعویض بند و سگک را مد نظر قرار دهید. همچنین برای علاقه مندان به ساعت های گرد نیز، مدل هایی وجود دارد که مشابه ساعت‌های کلاسیک قدیمی است.

سنسور و حسگر ها

معمولا برای ورزشکاران وجود ردیاب‌های تناسب اندام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برخی از این ساعت‌ها برای بهره‌وری از این ردیابی به فعالیت تلفن هوشمند شما وابسته هستند، اما اکثر آنها از سنسور ها و قابلیت‌های داخلی خود ساعت بهره برده اند. سری Mi Band از شیائومی از سنسور های دقیق و کاملی استفاده کرده و از چندین ورزش نیز پشتیبانی می کند.

اکثر ساعت ها علاوه بر سنسور ضربان قلب از مدل‌های خاص GPS استفاده می‌کنند و برای کسانی که اهل دوچرخه سواری یا دویدن در فضای باز هستند، کاملا مناسب است. همچنین ممکن است ویژگی هایی نظیر ECG و SpO2 نیز برای شما مهم باشد که اکثر ساعت ها از آن بهره برده اند. SpO2 با خواندن سطح اکسیژن خون برای نشانه های خواب یا سایر شرایط تنفسی احتمالی، مناسب خواهد بود.

دریافت تماس و برقراری ارتباط با تلفن همراه

برخی از ساعت ها شبکه LTE داخلی دارد. همچنین از طریق AT andTs NumberSync و Verizon's NumberShare، شما از همان شماره تماس در تلفن و ساعت خود استفاده کنید و نیازی نیست که تلفن همراه در نزدیکی شما باشد و در ضمن می توانید آن را خاموش نمایید. البته این نکته را هم باید بدانید استفاده از ساعت هوشمند به عنوان تلفن همراه برای پاسخ به تماس ها منجر به تخلیه باتری و کاهش دوام آن می‌شود.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!