Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 15:48:22

مانیتورهای مخصوص ترید (Trade) چه ویژگی هایی دارند؟

 

علاقه مندان به بازار ترید و ارز دیجیتال می گذارند، زمان زیادی را پشت کامپیوتر سپری می‌کنند و تمایل دارند از چند مانیتور استفاده نمایند. یکی از این دلایل صرفه جویی در زمان است و دلیل دیگر، داشتن درک عمیق تر نسبت به نوسانات قیمت، داده های بازار و سایر اطلاعات است. با داشتن چند مانیتور به طور همزمان، می توانید نشانگرهای کلیدی مانند MACD، RSI و OBV را به طور همزمان مشاهده کنید. برای تجزیه و تحلیل هر چه بهتر این اطلاعات، به مانیتورهایی نیاز دارید که در زمان ترید (trade) بیشترین کمک را به شما کند. در این مقاله در خصوص نمایشگرهای مناسب برای ترید توضیح خواهیم داد.

آیا برای ترید به مانیتورهای بیشتری نیاز داریم؟

وقتی در مورد تجارت در فضای آنلاین صحبت می کنیم، علم و تخصص حرف اول را در این خصوص می زند. باید به عنوان یک تریدر گزارش های مالی را مطالعه کنید، بازار ها را بررسی کنید، اخبار را دنبال کرده و تاریخچه تغییر قیمت ها را بدانید. اما در رابطه با تجارت، دسترسی به معیارهای کلیدی برای ردیابی غیرفعال، بسیار مهم است. دارایی شما در عرض چند ثانیه چند برابر شده یا بالعکس از بین می رود. توانایی پاسخگویی سریع به رویدادها بسیار مهم و ضروری است.

شما می‌توانید کار را روی یک مانیتور انجام دهید، البته جابجا شدن بین چهار یا پنج تب مختلف می تواند به نشانه هدر رفتن زمان و دارایی شما شود. هر چه تعداد مانیتورهای شما بیشتر باشد، دانش بیشتری در اختیار شما قرار گرفته و قدرت شما برای تصمیم گیری بهینه مالی بهتر می شود. با این کار، تاریخچه قیمت گذاری، فضای بیشتری برای پیگیری نوسانات قیمت، تماشای اخبار فوری و ... را خواهید داشت.

در هنگام ترید (trade) به چند مانیتور نیاز خواهم داشت؟

نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد، زیرا هدف و طرز فکر هر کاربر با کاربر دیگر فرق دارد. در حالی که اغلب تریدرها از دو مانیتور استفاده می‌کنند، اما افرادی هستند که به طور همزمان تا 20 مانیتور را برای این کار تدارک دیده‌اند. بهتر است بر اساس تعداد نمودارهایی که می‌خواهید در آن واحد ارزیابی نمایید، تعداد مانیتور مورد نیاز خود را انتخاب نمایید. به استثنای مانیتورهای فوق عریض، اکثر مانیتورها این قابلیت را دارند که تا حداکثر چهار نمودار را به نمایش بگذارند. به عنوان مثال اگر می خواهید 12 نمودار را به طور همزمان ارزیابی کنید، حداقل به سه مانیتور نیاز دارید. همینطور برای ارزیابی 16 نمودار نیز حداقل چهار مانیتور مورد نیاز است.

مانیتور های مخصوص ترید (Trade) دارای چه ویژگی هایی هستند؟

آیا استفاده از یک مانیتور فوق عریض برای ترید ضروری است؟

مانیتورهای Ultrawide، مانیتورهایی هستند که از نسبت تصویر 21:9 پشتیبانی می کنند. معمولا این مانیتور ها دارای صفحه نمایش عریض و خمیده هستند. مانیتورهای فوق عریض به دلیل ارائه فضای بیشتر برای کار بسیار کاربردی بوده و البته قیمت نسبتا بیشتری دارند. بر اساس یک مطالعه دانشکده پزشکی هاروارد، مانیتورهای فوق عریض، می توانند حس قوی تری برای درگیر شدن کاربر در هنگام کار با سیستم ارائه دهد و چشم او کمتر خسته می شود. بهتر است میز کار خودتان را هم با ابعاد این مانیتور ها انطباق دهید.

مانیتور مخصوص ترید دارای چه ویژگی هایی است؟

در حالی که تعدادی از مانیتورها به طور منحصر به فرد برای تریدرها تولید می شوند، اما برخی از آنها قادر هستند که نیازهای شما را بهبود ببخشند. در اینجا تعدادی از ویژگی‌های مهم آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

کیفیت بالا

وضوح بالا در مانیتور، یک فاکتور مهم برای تریدرهاست. هرچه رزولوشن مانیتور شما بالاتر باشد، قادر خواهید بود نوارهای کناری، عناوین و اطلاعات را روی نمودارها بخوانید. در مانیتورهای بی‌کیفیت این امر کمی سخت‌تر است. وضوح بالا در تصاویر به شما کمک می کند تا chyrons را در برنامه‌های خبری راحت‌تر پوشش دهید. معمولا مانیتورهایی با رزولوشن صفحه 1080 × 1920 پیکسل توصیه می‌شوند.

مقاله معرفی و مقایسه پنل های VA و TN و IPS در مانیتور ها را از دست ندهید!

طراحی ارگونومیک

مانیتورهای ارگونومیک، مانیتورهایی هستند که در بهترین حالت قرارگیری بروی میز شما و در مقابل شما قرار می‌گیرد تا در زمان استفاده از آن راحتی را حس کنید. مانیتور‌های ارگونومیک دارای ویژگی‌های چرخش، شیب و تنظیم ارتفاع هستند. بهتر است آنرا را در فاصله ای مناسب قرار دهید تا بدون خم شدن یا فشار آمدن به گردن خود به کار خود بپردازید.

سازگار با VESA

VESA رابط نصب استاندارد برای مانیتور ها و تلویزیون ها می باشد. پایه‌های VESA با اتصال چندین مانیتور به یک پایه کار می‌کنند. به کمک این پایه ها می توانید مانیتورها را روی هم یا در کنار بگذارید. قرار دادن مانیتورها بر روی پایه VESA می‌تواند باعث شود که دسکتاپ شما کمتر به هم ریخته باشد. این امر در اشغال فضای میز شما نیز صرفه جویی می کند.

مانیتور های مخصوص ترید (Trade) دارای چه ویژگی هایی هستند؟

فیلتر نور آبی

یکی از ویژگی های فوق العاده این ماینتور ها، فیلتر نور آبی است. نور آبی نوعی نور پرانرژی بوده که از مانیتور ساطع شده و می تواند باعث خستگی چشم شود و تأثیر نامطلوبی بر روند خواب شما داشته باشد.

برای تریدر هایی که از مانیتورهای متعدد استفاده می کنند، نور آبی می تواند به دید آنها نفوذ کند. این عمل نه تنها از جلو، بلکه از کناره ها نیز صورت می گیرد. بنابراین، برای افرادی که از مانیتورهای متعدد استفاده می‌کنند، داشتن مانیتورهایی با فیلترهای نور آبی بسیار مهم است. برای اینکه کاهش فشار به چشمانتان شما، مانیتوری را خریداری کنید که مجهز به فیلتر نور آبی باشد.

چگونه باید مانیتورهای خود را تنظیم کنید؟

روش های مختلفی برای تنظیم میز کاری شما برای ترید وجود دارد. افرادی که از سه صفحه نمایش استفاده می کنند، استفاده از مانیتور ها روی پایه خودشان بسیار بهتر است. اگر از چهار مانیتور استفاده می کنید، استفاده از VESA برای بهینه سازی فضای میز توصیه می‌شود.

برخی از تریدر ها دارای یک مانیتور مجزا بوده که از یک سو به ترمینال بلومبرگ متصل است. از طرف دیگر دارای یک سیستم یا لپ تاپ جداگانه هستند که به تعدادی مانیتور متصل است. عده ای دیگر مانیتورهای خود را بر اساس محرک‌های بازار، بازه زمانی معاملات و فهرست پیگیری گروه بندی می کنند. معمولا آنها برای اینکه مطمئن شوند چیزی را از دست نمی دهند، هشدار‌هایی را تنظیم می‌کنند که هرگاه سهام خاصی از آستانه قیمت‌گذاری تعیین شده عبور کرده، فعال شود.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!