Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-05 10:01:37

هر آنچه باید در مورد کیبورد گیمینگ (Gaming Keyboad) بدانید

 

مسلما تهیه کردن یک سیستم گیمینگ خوب کسب اطلاعات کافی، زمانبر خواهد برد و تنوع محصولات هم می‌تواند انتخاب برای کاربران سخت تر کند! انتخاب کیبورد مناسب یکی از دغدغه اصلی کاربران به حساب می‌آید. با این حال، شما می‌توانید با کمی مطالعه و بررسی در مورد صفحه کلید گیمینگ مورد نظر خود، بهترین انتخاب را در کمترین زمان داشته باشید. با شناخت ویژگی‌های زیر می‌توانید در انتخاب کیبورد مناسب خودتان بهترین تصمیم را بگیرید. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

اندازه کامل (104 دکمه ) یا Tenkeyless (83 دکمه)؟

صفحه کلیدها در اندازه‌های مختلف ساخته می شوند، اما معمولاً یکی از دو سبک اندازه کامل یا tenkeyless از معروف ترین این اندازه هاست. بسته به اینکه چه سبک بازی انجام می دهید و با کدام اندازه راحت تر هستید می‌توانید محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. اگر احساس می‌‎کنید به همه کلیدها از جمله نامبرپد اعداد نیاز دارید، بهتر است یک صفحه کلید با اندازه کامل که به طور معمول دارای 104 کلید است، خریداری کنید. لازم به ذکر است ابعاد میز گیمینگ شما در این مسئله دخیل خواهد بود!

استفاده از صفحه کلید tenkeyless به شما این امکان را می دهد که ماوس را به کلیدهای WASD نزدیک کنید. این مزیت، بازی کردن را برای بسیاری از گیمرها راحت تر می‌کند. با این وجود اگر دوست دارید از کدهای alt هم استفاده کنید، احتمالاً tenkeyless برای شما مناسب نخواهد بود.

مکانیکال یا ممبران؟

کیبورد های ممبران (Membrane) نسبت به کیبورد‌های مکانیکال از صدای کلیک کمتری برخوردار بوده و قیمت مناسب‌تری دارند، اما در عین حال عمر آنها کمتر است. برای افرادی که علاقه دارند دکمه ها را محکم فشار دهند، کیبورد ممبران بسیار مناسب تر است.

کیبورد های مکانیکی از سوییچ‌ها و اکتیواتورهای مکانیکی برای فعال‌سازی دکمه‌ها استفاده می‌کنند. این قضیه موجب می شود استفاده مداوم و طولانی از کیبورد برای گیمیر ها و کاربران خسته کننده نباشد! کیبورد های مکانیکال نسبت به کیبورد‌‌های ممبران بسیار گران تر هستند. اضافه کردن سوئیچ به ساختار صفحه کلیدهای مکانیکال باعث شده میزان فشار،‌ صدای دکمه‌ها و سرعت عملکرد تنظیم و کنترل شود و در نهایت دقت کار بالا رود.

کیبورد مکانیکال یا ممبران

انواع سوئیچ کیبورد های مکانیکال

سوییچ های مکانیکال از دو نوع خطی (Linear) و لمسی (Tactile) تشکیل شده است. در سوئیچ‌های خطی برای اِعمال دستورات، کلید باید تا انتها فشار داده شود، سپس می‌توانید انگشت خودتان را برداشته و کلید دیگری را فشار دهید. سوئیچ‌‌های لمسی نیز به این صورت می باشند که تنها بعد از رسیدنِ کلید به نیمه‌ی مسیر، دستور اعمال خواهد شد. پس از آن می‌توانید کلید را تا انتها فشار دهید یا انگشت خود را از روی کلید بردارید.

قابلیت سفارشی سازی بالا

اکثر بازی ها دارای دکمه ها، گزینه ها و منوهای متنوعی هستند و کیبورد گیمینگ شما باید با هر چیزی که بازی مورد علاقتان نیاز دارد، کنار بیاید. ماکروها به شما اجازه می‌دهند کلیدها را برای عملکردهای مختلف بازی تنظیم کنید! مثلا می توان دکمه PrtSc را طوری تنظیم کرد که موجودی شما را در بازی نشان دهد. بسیاری از صفحه کلیدها به شما این امکان را می دهند چندین مجموعه ماکرو را برای هر بازی ذخیره کنید! بهتر است صفحه کلیدتان را طوری انتخاب کنید که این قابلیت ها را داشته باشد، چون دیگر نیازی ندارید هر بار که بازی را تغییر می دهید، ماکروهای خود را تنظیم کنید.

قابلیت Key Rollover

به کمک این قابلیت، سیستم شما قادر خواهد بود چندین ضربه همزمان را مدیریت کند. اگر کیبورد شما این قابلیت را نداشته باشد، کامپیوتر شما کلید‌های اشتباه یا نزدیک به دکمه مورد نظر شما را ثبت می‌کند که عملکرد بازی شما را دچار مشکل خواهد شد.

کیبورد گیمینگ

ویژگی های Anti-Ghosting را داشته باشد!

بهترین کیبورد ها دارای ویژگی های ضد شبح هستند. Ghosting زمانی اتفاق می افتد که کامپیوترتان به جای دکمه ای که شما فشار داده اید، کلیدهای نادرست را ثبت کند. معمولاً این اتفاق برای دکمه‌هایی که زیاد فشار می دهید اتفاق می افتد و سیستم شما دکمه اشتباهی را شناسایی و ثبت می کند که در هنگام بازی های مثل Rainbow Six Siege همه چیز نابود می شود!

نورپردازی کیبورد

انتخاب صفحه کلید‌ با نور زیاد زمانی مناسب است که بتوانید نور آنرا تنظیم کرده و رنگ های دلخواه خودتان را برای آن قرار دهید. همچنین می‌توانید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با بازی شما مطابقت دارد، مانند رنگ نارنجی یا سفید برای Overwatch.

علیرغم جذابیت و زیبایی که نور پس زمینه روی صفحه کلیدها به وجود می آورد، یک عملکرد کاربردی تر نیز به وجود خواهد آورد. قابلیت تنظیم نور پس زمینه به شما این امکان را می دهد که کلیدهایی را که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید، برجسته‌تر کرده و بدین صورت می‌توانید راحت تر به آنها دسترسی پیدا کنید. بسیاری از گیمر ها از بازی در تاریکی لذت می‌برند که نور پس زمینه می تواند در پیدا کردن کلید‌ها به آنها کمک کند.

کیفیت ساخت

کیبورد های گیمینگ اغلب از بدنه محکم ساخته شده‌اند تا در برابر ضربات و کلیک‌های مداوم کاربران مقاوم باشند. نکته‌ اولی که باید در نظر داشته باشید این است که آیا کیبورد شما دارای ضمانت نامه باشد. نکته دوم امکان در صورت فرسوده شدن کلیدهای قدیمی، امکان جایگزین کردن آن با کلیدهای جدید وجود داشته باشد.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!