Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 18:57:21

آشنایی با انواع تبلت اپل iPad Air، iPad Mini و iPad Pro

 

به طور کلی شرکت اپل در زمینه تولید محصولات دیجتال نظیر گوشی هوشمند آیفون، تبلت آیپد و لپ تاپ کاملا موفق عمل کرده است. بدنه خوش ساخت، سیستم عامل قدرتمند و کیفیت عالی از مهم ترین فاکتور های این دستگاه ها می‌باشد. با توجه به فراگیر شدن خرید آیپد در سرتاسر جهان، آشنایی بیشتر با این سری محصولات خالی از لطف نیست. در این مقاله در خصوص جدیدترین انواع آیپد و راهنمای خرید انواع تبلت اپل به شکل مختصر توضیح خواهیم داد.

تبلت اپل مدل iPad (2021)

این محصول به دلیل عمر باتری مناسب، ارتقا دوبین سلفی، ساختار نرم افزاری و سخت افزاری ایده آل، محصول خوبی برای خریداری است. نسبت به 2 نسل قبلی خود بروزرسانی های خاصی دارد. صفحه نمایش 10.2 اینچی آن از پنل Retina با True Tone استفاده می کند و این بدان معناست که تصاویر با کیفیت بهتری به نظر رسیده و برای پخش محتوا و وب گردی کاملا ایده آل خواهد بود.

 تبلت اپل مدل iPad (2021)

دارای تراشه A13 Bionic با ساختار موتور عصبی بوده که از مهم ترین مزایای آن می توان به سرعت پردازش بالا بدون کاهش کارایی اشاره کرد که انعطاف پذیری سیستم عامل iPadOS نیز در این عملکرد کاملا موثر خواهد بود. دوربین جلو Ultra Wide کاملا ارتقا یافته و از کیفیت 12 مگاپیسکل پشتیبانی می‌کند. کیفیت خوب آن برای انجام تماس تصویری کاملا مناسب و برای گرفتن سلفی هم بد نخواهد بود.

در قسمت پشتی دوربین عریض 8 مگاپیکسلی وجود داشته که قادر است در حین حرکت نیز چندین عکس از شما بگیرد. Apple Pencil و صفحه کلید هوشمند و دوام 10 ساعته باتری دیگر ویژگی های این محصول قدرتمند است. در کنار این موارد پشتیبانی از Touch ID به این معنی خواهد بود که داده ها و اطلاعات به شکل کاملا ایمن در تبلت باقی مانده و با ثبت اثر انگشت صاحب محصول قابل دسترسی و استفاده است.

تبلت اپل مدل iPad (2022)

در مقایسه با آیپد 2021، این محصول رابط USB-C را جایگزین پورت لایتنینگ کرده است. آخرین نسل از تبلت های سطح پایه اپل می باشد و به نسبت از راحتی بیشتری در هنگام نگهداری و استفاده داراست. عمر باتری بسیار بالا بوده که می تواند به صورت طولانی مدت در استفاده مداوم دوام بیاورد و با بهره وری از WiFi-6، در زمان بازی آنلاین کاملا سریع و قدرتمند باشد. در زمان مقایسه آیپد 2021 و 2022 می توان به شباهت بیشتر آن به اپل ایر اشاره کرد، چون وجود صفحه نمایش 10.9 اینچی Liquid Retina با حاشیه های باریکتر و قوی تر قابل استفاده خواهد بود.

تبلت اپل مدل iPad (2022)

پردازنده A14 Bionic به طور مستمر با بروزرسانی های iPadOS در سالهای آینده مشکلی نخواهد داشت. دوربین پشت این سری نسبت به مدل 2021 بهتر خواهد بود. سنسور دوربین عقب از نوع Wide و 12 مگاپیکسل بوده و دوربین جلو آن نیز UltraWide و 12 مگاپیکسل می باشد. برای انجام تماس‌های تصویری ویدئویی و شرکت در جلسات آنلاین واقعا مفید و با کیفیت خواهد بود.

تبلت اپل مدل iPad Mini

اندازه جمع و جور، پشتیبانی از درگاه USB-C و عدم وجود جک 3.5 میلی متری از ویژگی های این کالاست. اگر وزن سبک و طراحی مینیمالیستی برای شما اهمیت دارد ما آیپد مینی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یک نکته خیلی جذاب در خصوص این تبلت وجود دارد که صفحه نمایش فوق العاده آن است که کمی روشن تر و خوش رنگ تر تصاویر را به نمایش می گذارد. صفحه نمایش 8.3 اینچی Liquid Retina با True Tone و پشتیبانی از رنگ های گسترده هم از ویژگی های نمایشی آن می باشد.

جدا از برخی مشکلات موجود در روشنایی، رنگ ها به شکل کاملا دقیق و زنده قابل رویت خواهند بود و از نظر کیفیت صفحه نمایش برای کارهای گرافیکی کاملا ایده آل و مفید است. استفاده از آی پد مینی به دلیل وجود تراشه A15 Bionic بیشتر از قبل شده که سرعت پردازش نسبتا خوب و بالایی دارد. سیستم عامل آن با در نظر گرفتن چندین عمل همزمان دستگاهی بهینه برای انجام امور می باشد. اسپیکر های استریویی Landscape نسبت به اندازه خود، ارزش صدایی خوبی دارد.

تبلت اپل مدل iPad Mini

دارای یک دوبین عریض 12 مگاپیکسل Wide به همراه دوربین 12 مگاپیکسل جلویی UltraWide است. مورد دیگر پشتیبانی از Center Stage است که می‌توانید روی تماس خود تمرکز داشته باشید و مشکلی در قطعی تماس خود نداشته باشید. در حالی که پشتیبانی از USB-C به این معنی خواهد بود که می‌توانید از Apple Pencil به سادگی بهره مند گردید.

تبلت اپل مدل iPad Air

اگر نمی خواهید به اندازی خرید آیپد پرو پول خود را خرج کنید، استفاده از اپل ایر را پیشنهاد خواهیم کرد. این تبلت اپل اکثر نیاز های شما را برطرف خواهد کرد. عملکرد عالی، دوبین با کیفیت و صفحه نمایش بزرگ و خوش رنگ از مهم ترین ویژگی های آن است. صفحه نمایش 10.9 اینچی Liquid Retina با قابلیت True Tone به همراه رنگ عریض P3 و پوشش ضد انعکاس به این معناست که نور روشن تر نسبت به رقبای خود کار خواهد کرد. رنگ ها کاملا زنده به نظر رسیده در حالی که از کیفیت دستگاه کاهش نخواهد داشت. آیپد ایر از تراشه M1 استفاده کرده که در اکثر لپ تاپ های اپل قابل رویت می باشد که عملکرد و پردازش سریع را به شما تضمین خواهد کرد. برای انجام بازی و چند عملکرد همزمان کاملا مناسب بوده و برای انجام بازی‌هایی که در موبایل انجام می شود نیز ایده آل خواهد بود.

تبلت اپل مدل iPad Air

این تبلت دارای همانند موارد قبلی از دوبین های عقب و جلوی 12 مگاپیکسلی برخوردار می‌باشد که دوربین سلفی دارای پشتیبانی از Center Stage است و در هنگام تماس تصویری تمرکز شما را حفظ خواهد کرد. اسپیکر ها استریویی و قدرتمند هستند و می توانید از آنچه در حال جریان است بهترین بهره را ببرید. طول عمر باتری ایده بوده و با پشتیبانی از کیبورد و مداد منعطف کیفیت بیشتری را به آیپد ایر خواهد داد.

تبلت اپل مدل 11-inch iPad Pro

این تبلت واقعا عالی است. همانند آیپد ایر از تراشه M1 استفاده کرده که در جریدترین سری های مک بوک استفاده می کند، پس به عملکرد و پردازش قدرتمند آن شک نکنید. از همه تبلت ها و گوشی ها بهتر عمل می کند. از نظر ظاهر کاملا شبک و جذاب به نظر رسیده و همانند سایر همتایان خود از صفحه نمایش Lequid Retina استفاده کرده که فوق العاده خواهد بود و با استفاده از ProMotion انواع تاری در نمایش حرکات تصاویر را از بین برده و به لطف True Tone و رنگ گسترده P3 همه چیز را زیبا نشان می دهد. برای پخش انواع محتوا و استفاده از مرورگر توصیه خواهد شد.

تبلت اپل مدل 11-inch iPad Pro

دارای سیستم دوربین کاملا خیره کننده می باشد. شامل یک دوربین Wide که دارای Center Stage بوده، می باشد و به طور موثر در حین برقرار تماس تصویری کاملا ایده آل به نظر می رسد. دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی Wide و یک دوربین 10 مگاپیکسل ultraWide است و یک اسکنر لیدار برای اهداف AR وجود داشته تا بهترین بهره وری را داشته باشید. کیفیت دوربین سلفی نیز 12 مگاپیکسل UltraWide است.

عمرباتری نیز نیاز به تعریف ندارد، کاملا مقاوم و با دوام است. دارای یک پورت Thunderbolt بوده که به سادگی می توان آن را به حافظه سریع، مانیتور ها و داک ها بدون زحمت متصل نمایید و برای ترسیم طرح ها، آیپد پرو 11 اینچ از Apple Pencil نسل دوم و کیبورد هوشمند Magic و یک عدد کیبورد Folio بهره برده است. فناوری FaceID که در گوشی های آیفون رویت می شود در این سری کاملا قابل رویت می باشد.

تبلت اپل مدل iPad Pro 12.9-inch

از لحاظ ساختار شباهت زیادی به مدل 11 اینچی خود داشته و دارای پردازنده یکسان و صفحه کلید و رابط های اتصال یک شکلی است. اما در خصوص صفحه نمایش و دوربین آن که کمی متفاوت خواهد بود و بیشتر توضیح خواهیم داد. صفحه نمایش فوق عریض آن برای نمایش انواع تصاویر کاملا مناسب است. 

تبلت اپل مدل iPad Pro 12.9-inch

صفحه نمایش 12.9 اینچی Liquid Retina XDR با پشتیبانی از ProMotion، پیمایش روان برای بازی کاملا مناسب و True Tone و رنگ گسترده P3 به این معنا بوده که رنگ ها کاملا فوق العاده به نظر خواهند رسید. کیفیت دوربین مشابه با مدل 11 اینچی آن می باشد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!