Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-05-23 13:02:58

ویژگی های جدید نمایشگرهای OELD

 

در حال حاضر نمایشگرهای OLED پیشرفت بزرگی را پشت سر گذاشته‌اند که اکثر آنها در نمایشگر لپ تاپ های جدید قابل مشاهده است. شاخص ترین مشخصه آن میزان روشنایی است که به عدد 2500 نیت نیز می‌رسد. چندی پیش در خصوص مانیتور ال جی 27 اینچ UltraGear OLED تحقیقاتی صورت گرفت که به منظور افزایش میزان روشنایی صفحه از قراردهی دو عدد پنل OLED روی هم استفاده کرده اند.

چگونه روشنایی پنل OLED افزایش پیدا کرده است؟

درک این موضوع بسیار ساده است، زیرا سازندگان مانیتورهای سامسونگ پس از مدت ها تلاش با استفاده از Tandem OLED به آن رسیده اند. البته در حال حاضر iPad Pro نیز از این فناوری بهره برده که سازندگان مانتیور TCL نیز از آن بهره برده اند. حالت اسلایدی پیدا کرده و در پوسته و مدل های 12.6 اینچی الی 14 اینچی کاملا قابل گسترش و استفاده است. شرکت TCL این مسئله را در لپ‌‌تاپ‌های جدید خود نشان داد که یک پل لمسی برش داده اند تا باریک تر بشود.

ویژگی های جدید نمایشگرهای OELD

البته این مسئله وجود دارد که آیا سایر برندها برای تولید لپ‌تاپ های جدید خود از TCL ایده می‌گیرند یا خیر؛ اما نکته جذابی که تی‌سی‌‌ال اذعان داشته این است که نمایشگرهای جدید OLED می‌توانند اندازه کلی بدنه یک لپ‌تاپ را تا 35 درصد کاهش دهند.

کیفیت تصویر و رزولوشن

حداکثر روشنایی به 2500 نیت رسیده و رزولوشن آن تقریبا 2400 × 3840 پیکسل خواهد بود که نرخ بروزرسانی 120 هرتز نیز قابل لمس است. یکی دیگر از مزیت‌های آن کاهش مصرف انرژی تا 30 درصد است که طول عمر کلی لپ تاپ را تا 3.5 برابر افزایش می‌دهد. این خبر خوبی برای اکثر طرفداران پنل OLED است؛ نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که سازندگان صفحه نمایش‌ها توانستند گام بزرگی را برای کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری در مانیتورها و لپ‌تاپ ها بردارند که به طور حتم هر چه زودتر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!