Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-02-12 14:47:28

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book3 Ultra رقیب مک بوک و سورفیس

 

لپ تاپ 16 اینچی سبک و باریک Galaxy Book3 Ultra از ساخته‌های جدید شرکت سامسونگ است. این لپ‌تاپ با بهره‌وری از جدیدترین پردازنده اینتل (نسل سیزدهم)، کارت‌گرافیک اختصاصی سری RTX 40 و ... برای بازی، پردازش گرافیکی، ترید کاملا مناسب و ایده آل می‌باشد. شاید از نظر دوام باتری به قدرتمندی مک‌بوک و بعضی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار نباشد، اما از نظر وزن و اکوسیستم و ساختار Galaxy سامسونگ کاملا بی‌نظیر و بی‌رقیب خواهد بود.

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book3 Ultra

قیمت

قیمت این دستگاه چیزی در حدود 2.4 هزار دلار خواهد بود و اولین تلاش شرکت سامسونگ برای رقابت حرفه‌ای با دیگر کمپانی‌های بزرگ تولید کننده لپ‌تاپ است. لذا سری book3 Ultra در حال ورود به یک دسته رقابتی حرفه‌ای و جذاب خواهد بود.

مشخصات ظاهری گلکسی بوک 3 اولترا

برای کسانی که طرفدار محصولات سامسونگ نیستند، شاید گلسی بوک خیلی جذاب نباشد. اما کافی است کمی ویژگی‌های ظاهری این دستگاه را تصور کنید؛ ضخامت 0.65 میلی متر و وزن سبک 1.79 کیلوگرم آنرا به یکی از بهترین لپ‌تاپ های قابل حمل بازار تبدیل کرده که مجهز به کارت گرافیک سری RTX است. سبک تر از XPS 15 دل و مک بوک پرو 16 اپل (450 گرم سبک تر).

از بزرگترین ایرادات این محصول باید به تاچ پد لمسی آن اشاره کرده که کمی بزرگ‌تر از حد معمول است. شاید در زمان تایپ بر روی کیبورد، دچار مشکل شده و تکیه گاه دست مناسبی روی بدنه لپ‌تاپ نداشته باشید و این ایراد برای دستگاهی به قیمت 2.4 هزار دلار کمی بعید می‌باشد.

صفحه نمایش حرفه ای

Galaxy Book 3 Ultra از صفحه نمایش OLED با نرخ بروزرسانی 120 هرتز بهره برده که رزولوشن پخش آن به 1800 × 2880 پیکسل می‌رسد. پس کیفیت پخش تصاویر در آن به لطف رنگ‌های زنده و کنتراست خیره‌کننده قابل لمس و استفاده خواهد بود. این لپ‌تاپ به طور کامل از گستره رنگی 100 درصدی sRGB و 98 درصد AdobeRGB و 100 درصد P3 را پشتیبانی کرده و حداکثر روشنایی آن به 434 نیت می‌رسد.

سازگاری و نمایشگر لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book3 Ultra

مجهز به تمام ویژگی های سری Galaxy

سامسونگ در تلاش است تمام کاستی‌ها و کمبود‌های مک بوک ها را نسبت به گوشی های آیفون کاهش دهد. با ویژگی هایی نظیر AirDrop و Universal Control و Multi Control امکان مدیریت دستگاه از طریق صفحه کلید S23 و ترک پد Galaxy Book می‌باشد. قابلیت Quick Share به کاربران این امکان را می‌دهد که عکس‌ها، فیلم‌ها و سایر فایل‌ها را بین گوشی‌موبایل سامسونگ و تبلت جابجا کرده و از ویژگی Expert RAW برای آپلود فایل‌های RAW عکس‌برداری شده در گوشی Galaxy S23 Ultra را در لپ‌تاپ بارگزاری نمایید.

وب کم حرفه ای برای تماس تصویری

حالت Studio در تماس‌های تصویری ظاهر شده که به صورت خودکار مشکلات قاب‌بندی را حل کرده و تصاویری شفاف فاقد هرگونه تاری پس‌زمینه به کاربر مخاطبان شما نمایش می‌دهد. نور پس زمینه متناسب با روشنایی صورت شما تنظیم شده تا زیباتر به نظر برسید که باید اشاره کرد با ویژگی‌های beautification که در لپ تاپ اچ پی وجود دارد، متفاوت است. کیفیت تصویر وب کم FHD با رزولوشن 1080p می‌باشد.

درگاه اتصال متنوع

برخلاف مک‌بوک و سورفیس، اولترا بوک فقط به 2 پورت محدود نشده است. دارای درگاه USB-A، HDMI، میکرو SD، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و دو عدد درگاه USB-C Thunderbolt است. لذا برای اتصال دستگاه‌های خارجی نظیر مانیتور، کیبورد و ماوس و هاب USB دچار کمبود درگاه نخواهید شد.

درگاه اتصال های لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book3 Ultra

مشخصات فنی

این لپ‌تاپ‌ها در 2 سری ساخته می‌شوند. اولی با پردازنده نسل 13 اینتل Core i9 و دیگری نسل 13 اینتل Core i7 با کارت‌گرافیک RTX 4050 که سری Core i9 دارای کارت‌گرافیک RTX 4070 است و قیمتش به چیزی حدود 3 هزار دلار می‌رسد. کارت گرافیک سری 4050 در یک لپ‌تاپ با این وزن کاملا عجیب است که شرکت سامسونگ به راحتی توانسته آن را تنظیم کند. گرافیک RTX 4050 از پردازنده گرافیکی مک‌بوک با پردازنده M2 MAX اپل نیز ضعیف تر خواهد بود.

دوام باتری

شاید با وجود کارت‌گرافیک Nvidia، کمی سخت بنظر می‌رسید که دوام باتری بالا باشد، اما حداکثر 17 ساعت (طبق ادعا سامسونگ) دوام خواهد داشت. البته همچنان به دوام و پایداری مک بوک نزدیک نشده، اما به نسبت لپ‌تاپ های ویندوزی و سبک خیلی برتری دارد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!