Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-01-23 16:28:57

معرفی اپل ویژن پرو (Apple Vision Pro)

 

هدست واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro یک انقلاب بزرگ از شرکت اپل است که امکان یکپارچه‌سازی دنیای دیجیتال با دنیای فیزیکی را محیا خواهد کرد. از ویژگی‌‌های جالب آن می‌توان به ارتباط گرفتن با سایر کاربران به صورت همزمان اشاره کرد. مجهز به یک نمایشگر کاملا سه‌بعدی با طبیعی‌ترین و شهودی‌ترین سنسورهای است که امکان مدیریت آن توسط چشم، حرکت دست‌ها و صدای کاربر وجود دارد.

زمان فروش اپل ویژن پرو Apple Vision Pro

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل اظهار داشته که :"امروز عصر جدیدی برای محاسبات می‌باشد. همانطور که ما مک و آیفون را برای استفاده‌های شخصی و محاسبات پیشرفته توسعه دادیم، اپل ویژن پرو نیز به ما در انجام محاسبات پیشرفته کمک می‌کند. این محصول سالها جلوتر از عصر حاضر بوده و این تجربه باورنکردنی برای همه کاربران و علاقه مندان خواهد بود."

مایک راکول معاون اپل در گروه توسعه فناوری نیز افزود : "ایجاد اولین کامپیوتر فضایی با این قدرت نیازمند توسعه سیستم عامل در تمام نقاط بود. مهندسان ما از طریق یکپارچه‌سازی سخت افزار و نرم افزار، یک محصول فضایی جدید مستقل اختراع کرده‌اند که به نوعی پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی شخصی می‌باشد که تاکنون ایجاد شده است."

مشخصات نمایشگر اپل ویژن پرو

نحوه تعامل کاربران با برنامه و بازی مورد علاقه‌شان در این محصول کاملا متفاوت است. در FaceTime بعد جدیدی از نحوه تعاملات و محاسبات قدرتمند مورد بررسی قرار می‌گیرد. سیستم عامل VisionOS دارای یک رابط 3 بعدی می‌باشد که برنامه‌ها را از مرزهای نمایشگر آزاد کرده تا بتوانند در هر مقیاسی در کنار یکدیگر ظاهر گردند.

از فناوری میکرو OLED برای بسته‌بندی بیش از 23 میلیون پیکسل در این دو نمایشگر استفاده کرده که هر کدام می‌توانند به اندازه یک تمبر کوچک باشد که با رنگ گسترده و محدوده داینامیکی قابل استفاده باشد. برای تصحیح قدرت بینایی برای افرادی که بیناییشان ضعیف است، از ZEISS برای بهبود کیفیت بصری و دقت ردیابی چشم استفاده می‌شود.

اپل ویژن Pro با استفاده از نمایشگر فوق‌العاده با کیفیت خود و با پشتیبانی از Magic Keyboard و Magic TrackPad، فضای عالی را راه اندازی کرده و قابلیت‌های قدرتمند Mac خود را به صورت اتصال بی‌سیم به Vision Pro آورده شده که کیفیت تصویر 4K نیز می تواند به این ویژگی‌های جذاب اضافه نماید.

تعداد نمایشگرها 2 عدد بوده که وضوح فوق‌العاده آن می‌تواند فضای فوق العاده نظیر یک سینمای شخصی با صفحه‌ای که 100 فوت عرض دارد و سیستم صوتی پیشرفته تبدیل نماید. Apple Immersice Video سیستم ضبط 180 درجه را با وضوح بالا با صدای با کیفیت ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند مجموعه‌ای پیشرفته تصاویر با پیشرفته 3 بعدی دسترسی داشته باشند.

مدت دوام باتری

در صورت اتصال مداوم به برق برای تمام روی کار می‌کند و اگر از باتری خارجی انرژی مورد نیاز خود را تامین کند، حدودا 2 ساعت دوام و کارایی خواهد داشت.

مدت دوام باتری اپل ویژن پرو

قیمت Apple Vision Pro

مسلما با مشخصات ذکر شده قیمت هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو نسبت به محصولات دیگری که شرکت‌هایی نظیر متا معرفی کرده اند کمی متفاوت است. با این حال این دستگاه در فوریه سال 2024 با قیمت هنگفت 3.5 هزار دلار راهی بازار خواهد شد.

بازی های متنوع

کاربران می‌توانند بیش از 100 بازی متنوع از Apple Arcadeرا روی صفحه به اندازه دلخواه خود با کیفیت صدا فوق‌العاده همه جانبه و کنترلر‌های بازی، تحت اختیار شما خواهد بود. سخت افزار پیشرفته اپل ویژن پرو می‌تواند فضای بازی شما را از ابعاد فیزیکی اتاق شما فراتر برده و به مناظر پویا و جذاب مجهز نماید. چرخش Digital Crown نیز میزان حضور شما و کیفیت غوطه ور شدن در بازی را تحت کنترل قرار می‌دهد.

معرفی FaceTime

امکان برقراری تماس از طریق FaceTime ممکن بوده و از قسمت اتاق اطراف کاربر امکان انجام آن وجود دارد. افرادی که در تماس تصوری حضور دارند در یک قاب مربعی با اندازه مناسب قرار گرفته و کاربران در طول تماس صدا را به طور حرفه ای در مکانی که تصویر قرار دارد، می‌شنوند. افرادی که از ویژن پرو برای تماس فیس تایم استفاده می‌کنند، به عنوان یک کاربر منعکس شده و نمایش دیجیتالی از خودشان با پیشرفته ترین سنسور های یادگیری ماشین اپل ترسیم می‌گردند. به طوری که حرکات دست و صورت و ... آنها به طور کاملا طبیعی قابل رویت است.

سیستم عامل VisionOS

این دستگاه یک فروشگاه جدید داشته که برنامه‌ها و توسعه دهندگان آن قابل شناسایی است و توسط سیستم عامل Iphone و iPad قابل استفاده خواهد بود که به طور خودکار با سیستم ورودی جدید Vision Pro کار خواهد کرد. سیستم عامل VisionOS که بر اساس دهه ها نوآوری در سیستم عامل‌های iOS، macOS و iPadOS تولید شده با کمترین میزان تاخیر محاسبات طراحی گردیده و یک سیستم عامل بزرگ برای تجربیات فضایی قدرتمند خواهد بود که می‌تواند فضای محیط اطراف را به شکل کاملا 3 بعدی در محتوای دیجیتال و 3 بعدی مورد ارزیابی قرار دهد. واکنش‌ها به صورت داینامیک به ایجاد نور طبیعی و ایجاد سایه‌ها به کاربران کمک می‌کند میزان فاصله را درک کنند. اپل ویژن پرو یک سیستم ورودی جدید معرفی کرده که توسط چشم‌ها، دست ها و صدای افراد کنترل می‌گردد. کاربران می‌توانند با نگاه کردن به برنامه‌ها، ضربه زدن به انگشتانشان و تکان دادن مچ دست ها برای پیمایش یا استفاده از صدا استفاده نمایند.

طراحی پیشرفته

این دستگاه به کمک شیشه های 3 بعدی و چند لایه صیقل داده شده می‌تواند یک سطح نوری را ایجاد نماید که عدسی آن برای طیف وسیعی از دوربین‌ها و حسگر‌ها برای کار خود ساخته شده است. شیشه ای که در داخل قاب قرار دارد نیز از آلیاژ آلومینیوم تولید شده که در اطراف صورت کاربر به شکل خمیده قرار می‌گیرد. سیستم مدولار نیز به ایجاد تناسب با طیف وسیعی از افراد را در خود جای خواهد داد که در طیف وسیعی از اشکال و اندازه‌ها ساخته شده است که با چهره کاربر منطبق خواهد شد. تسمه‌های منعطف نیز به دریافت صدا نزدیک گوش کاربر کمک می‌کند در حالی که یک بند سر در اندازه‌های مختلف وجود دارد که به صورت سه‌بعدی و یک تکه بافته می‌شود که به سادگی می‌توان آن را در اندازه‌های مختلف تغییر داد.

همچنین از دروبین‌های پر سرعت و حلقه‌ای LED استفاده کرده که الگوهای نامرئی را بر روی چشمان کاربران نمایش می‌دهد تا ورودی بصری خوب و پاسخگویی داشته باشند. این عملکرد به کمک 2 تراشه یعنی M2 و R1، ورودی دوربین، پنج سنسور و 6 عدد میکروفون پردازش می‌کند. R1 تصاویر را در عرض 12 میلی ثانیه بر روی نمایشگر پخش می‌گردد.

مشخصات ظاهری و کیفیت اپل ویژن پرو

EyeSight

یک سیستم نوآورانه فوق‌العاده است که به کاربران کمک می‌کند با اطرافیان خود ارتباطی عمیق داشته باشند. زمانی که شخصی به شخص دیگر که از ویژن پرو استفاده می‌کند، نزدیک می‌شود، دستگاه حس شفافی ایجاد کرده و قادر است به کاربر آلارم بدهد که فرد مورد نظر به اون نزدیک شده است. آی سایت نشانه‌های بصری را در مورد آنچه کاربر بر روی آن تمرکز کرده است، به دیگران خواهد داد.

حریم خصوصی

Optic ID یک سیستم احراز هویت امن جدید بوده که کاربر را تحت نوردهی‌های مختلف نامرئی LED مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و داده‌ها را به کمک آن ثبت می‌کند. Secure Enclave نیز در امر امنیت دستگاه کاملا مفید واقع می‌شود. داده‌های Optic ID به شکل کاملا رمزگذاری شده اطلاعات را پردازش کرده و هرگز در حافظه دیگری نظیر سرورهای اپل ذخیره نمی‌گردد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!