Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 18:49:32

اینتل نسل سیزدهم پردازنده Core خود را معرفی کرد!

 

بر اساس گزارش SAN JOSE در 27 سپتامبر 2022، شرکت اینتل از نسل سیزدهم پردازنده های Core خود خبر دارد. پردازنده Core i9-1300K سریع ترین پردازنده کامپیوتر در دنیا شناخته شده است. این پردازنده شامل 6 پردازنده unlocked با حداکثر 24 هسته و 32 رشته و فرکانس 5.8 گیگاهرتز بوده که یک محصول فوق العاده برای بازی، استریم و کد نویسی است.

اینتل نسل سیزدهم پردازنده Core خود را معرفی کرد!

آشنایی بیشتر با این پردازنده قدرتمند

با تولید پردازنده های اینتل Core نوع "K" خانواده اینتل نسل سیزدهم از 22 پردازنده و بیش از 125 طرح سیستم شریک تشکیل شده است که از لحاظ عملکرد فوق العاده بوده و سازگاری بالایی با انواع پلت فرم ها دارد. مادربرد های فعلی چیپست اینتل 600 یا سری جدید 700 اینتل می توانند از این پردازنده بهره ببرند و همچنین از حافظه های نوع DDR5 و DDR4 پشتیبانی می کنند.

میکل جانستون معاون اجرایی و مدیر کل Client Computing Group در اینتل گفت: ما یکبار دیگر استاندارد های عملکرد کامپیوتر های شخصی را با آخرین نسل از پردازنده های اصلی نسل سیزدهم اینتل افزایش می دهیم. این تجربه های شگفت انگیزی را در کامپیوتر های شخصس امکانپذیر می سازد.

سازگار با بازی

پردازنده نسل سیزدهم Core بر اساس فرآیند بالغ اینتل 7 و معماری ترکیبی عملکرد x86 ساخته شده اند و عملکرد سیستم بهتر خواهند ساخت. حتی از طریق سخت ترین و بالاترین حد پردازش عملکرد فوق العاده ای خواهیم داشت. عملکرد هر رشته 15 درصد بهبود یافته و عملکرد رشته ها در مجموع 41 درصد بهتر خواهد شد.

Core i9-13900K با حداکثر 24 هسته که 8 هسته P-cores و 16 هسته E-cores و 32 رشته در دسترس قرار می گیرد. این محصول برای بازی، استریم آنلاین و ضبط بهترین تجربه را برای شما خواهد ساخت. حداکثر فرکانس پردازنده 5.8 گیگاهرتز بوده و حدود 15 درصد عملکرد بهتر تک رشته ای را ارائه داده و نرخ فریم را افزایش می دهد.

اورکلاک بی همتا

این پردازنده تجربه اورکلاک بی نظیری را برای همه کاربران با هر سیستمی خواهد داشت. به کمک Intel Speed Optimizer که کاملا به روز شده است به راحتی می توانند پردازنده خود را اورکلاک کنید. اکوسیستم قدرتمند اینتل Extreme Memory Profile (XMP) 3.0 طیف گسترده ای از ماژول های اورکلاک را ارائه می دهد.

البته این ویژگی در زمانی که با اینتل Dynamic Memory Boost همراه است، تجربه اورکلاک حافظه بدون دردسر را با هر دو DDR4 و DDR5 فراهم می کند. راب بارتومولو مدیر ارشد محصول Creative Assembly گفته است : ما بیش از یک دهه است که با اینتل کار می کنیم تا تجربه باورنکردنی Total War را در پردازنده های اینتل ارائه دهیم.

مشخصات فنی اینتل نسل سیزدهم پردازنده Core

فناوری تطبیقی اینتل

تقویت سرعت حرارتی به طور جدی فرکانس Clock را بر مبنای توان و فضای حرارتی در طول یک بار کار مشخص شده افزایش می دهد. هسته های الکترونیکی بیشتر در پردازنده های i5-i7-i9 جهشی بزرگ در عملکرد چند رشته ای و مولتی تسکینگ بهتر برای کاربران ایجاد می کند.

از درگاه اتصال نسل پنجم PCIe و حافظه های رم DDR5 با فرکانس های 5200 و 5600 مگاهرتز پشتیبانی می کند. حافظه کش L2 و L3 را تا 2 برابر افزایش داده است و همچنین اینتل در کنار پردازنده های دسکتاپ نسل سیزدهم Core، چیپست سری جدید 700 اینتل را با ویژگی های پیشرفته برای افزایش قابلیت اطمینان و کارایی عرضه می کند.

زمان عرضه به بازار

پردازنده های نسل سیزدهم اینتل Core “K” و چیپست اینتل Z790 از 20 اکتبر 2022، به صورت پردازنده های باکس، مادربرد ها در دسترس خواهد بود.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!