Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 18:42:50

گوشی Galaxy S24 انقلابی دیگر از سامسونگ

 

سال 2024 برای شرکت سامسونگ بسیار شلوغ خواهد بود. در ابتدای سال 2023 بود که گوشی S23 Ultra معرفی و عرضه شد و در ادامه Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 که هر 2 از بهترین گوشی‌ موبایل تاشو سامسونگ هستند. با توجه به این برنامه گوشی Galaxy S24، Galaxy S24 Plus و S24 Ultra در اوایل سال 2024 معرفی خواهند شد. البته تاریخ اولیه و رسمی این مسئله هنوز مشخص نشده ولی در خصوص مشخصات فنی و ویژگی‌های این گوشی موارد مهمی به گوش رسیده که در ادامه بررسی می کنیم.

مشخصات ظاهری Galaxy S24

به گفته The Elec، این سری از گوشی‌های سامسونگ همانند آیفون 15 پرو برای اولین بار از قاب تیتانیومی بهره برده است. به گزارش و نقل و قول از The Elec اس 24 الترا همانند گوشی آیفون 15 پرو، برای اولین بار از قاب تیتانیومی بهره برده و وزن آن به مراتب نسبت به نسل‌های قبلی تا 10 درصد کاهش خواهد یافت.

مشخصات ظاهری Galaxy S24

چند ویژگی کلیدی و مهم در خصوص این نسل از گوشی‌های سامسونگ ذکر خواهیم کرد. S24 ultra دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی با کیفیت تصویر WQHD و رزولوشن 1440p خواهد بود. میزان روشنایی S24 نسبت به S23 بیشتر است و به میزان 2500 نیت خواهد رسید. البته گزارش‌هایی به گوش می رسد که S24 Plus از صفحه نمایش 6.7 اینچی WQHD و در کنار آن S24 از صفحه نمایش 6.2 اینچی FHD بهره برده است.

اگر رندرها و مشخصات اعلام شده درست باشند، این بار شاهد صفحه نمایش تخت خواهیم بود که لبه‌های منحنی آن همانند نسل قبلی می‌باشد. البته با توجه به اینکه شیشه با انحنا وجود ندارد، لذا انتظار می‌رود که حاشیه‌های آن باریک تر از قبل باشد و یکی از باریک ترین گوشی‌هایی باشد که تا به امروز توسط شرکت سامسونگ تولید شده است. طبق گزارش Smartprix، انتظار می‌رود که S24 Ultra دارای ریل‌های فلزی مسطح با لبه های گرد می‌باشد که همانند S23 Ultra خواهد بود.

مشخصات فنی سری S24

در خصوص تراشه نیز می‌‌توان به این نکته اشاره کرد که سامسونگ همانند سری S23 از چیپست Exynos در کنار تراشه Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 استفاده کرده است. البته مدیرعامل شرکت کوالکام اعلام کرده که پردازنده‌ای که در سری‌های S24 و S24 Plus مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت خواهد بود. با این حال S24 Ultra از تراشه Qualcomm بهره برده و از آن استفاده می‌کند.

دوربین ها

در خصوص دوربین می توان گفت که S24 Ultra دارای دوربین 200 مگاپیکسلی اصلی و اولتراواید 12 مگاپیکسلی باشد که با این حال تغییراتی در لنز تله فوتو S24 Ultra رخ داده است. سری قبلی یعنی S23 Ultra دارای 2 دوربین 10 مگاپیکسلی با زوم 3x و 10x بود و طبق گفته Ice Universe دوربینی که زوم 3 برابری دارد همان 10 مگاپیکسلی باقی خواهد ماند. البته حداکثر زوم می تواند تا 5 برابر کاهش یابد، اما وضوح حسگر 50 مگاپیکسلی به طور قابل توجهی بالاتر خواهد بود. البته این موارد همگی نظری هستند و در عمل شاید متفاوت باشد.

باتری قدرتمند

به نظر می رسد هر 3 مدل گوشی اس 24 دارای پیشرفت‌هایی باشند. بر اساس اخبار Galaxy Club، سری اس 24 دارای باتری 4 هزار میلی‌ آمپر بر ساعت بوده که مشابه باتری گلسی سری اس 21 خواهد بود. در S24 پلاس ظرفیت باتری به 4900 میلی آمپر بر ساعت خواهد رسید که نسبت به نسل قبلی بسیار قوی تر است. اما در خصوص S24 اولترا باتری 5000 میلی آمپر بر ساعتی همانند نسل قبل پا برجا خواهد ماند.

باتری قدرتمند گوشی S24 سامسونگ

نرم افزار و رابط کاربری

در خصوص نسخه سیستم عامل می توان گفت که از اندروید 14 پیش نصب شده و رابط کاربری Samsung Onw UI 6 یا 6.1 راه اندازی شده است. البته آپدیت اندروید 14 به تازگی وارد سری S23 شده است.

هوش مصنوعی

قابلیت و تکنولوژی جدید به نام Samsung Gauss در سری جدید اس 24 قابل رویت است که یک مولد هوش مصنوعی خواهد بود. سامسونگ آن را در اوایل نوامبر به نمایش گذاشت و این مدل تا حدی به شکل لوکال بر روی یک پلتفرم اجرا می‌شود. Samsung Guess دارای 3 جز اصلی است : Samsung Gauss Language که می تواند متن را تولید کرده و از انواع زبان ها ترجمه نماید و به سوالات پاسخ دهد. Samsung Gauss Code نوشتن و ویرایش کد ها را برای کد نویسان آسان تر می کند. در نهایت Samsung Guess Image یک ابزار برای تولید تصاویر می باشد.

گوشی S24 مجهز به هوش مصنوعی Samsung Gauss

Gauss یک افزونه بسیار جالب برای سری Galaxy S24 خواهد بود که در دنیای فعلی نظیر ChatGPT می تواند کمک شایانی به کاربران شما بکند و به طور کلی مهم ترین و جذاب ترین قابلیت این گوشی نسبت به نسل قدیمی تر گوشی‌های سامسونگ خواهد بود.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!