Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-06-09 13:01:15

Face ID امنیت مک‌بوک ها را افزایش می‌دهد!

 

شرکت اپل در حال روی کار آوردن فناوری FaceID بر روی لپ‌تاپ مک بوک خود بوده که این امر می‌تواند انقلاب بزرگی برای افزایش امنیت سخت افزاری و نرم افزاری این محصولات باشد. مدیران این کمپانی اظهار داشته اند که کامپیوترهای آنها می‌تواند امور مختلفی را تحلیل و تجزیه کند و این امر نیازمند افزایش امنیت کاربران نیز می‌باشد. لذا برای جلوگیری از هرگونه اتفاق از این دست، نوعی سیستم احراز هویت مانند FaceID می‌تواند در لپ تاپ ها نصب کرده تا امنیت افزایش یابد.

توضیحات اپل در خصوص FaceID

از آنجایی که طراحی و ساختار لپ‌تاپ‌های اپل بسیار نازک بوده و قراردهی سیستم سخت‌افزاری که FaceID را میسر سازد و در قسمت وب‌کم لپ‌‌تاپ جایگزاری شود، نیازمند دقت و تحقیق فراوان است. برای انجام این کار، اپل یک ماژول تشخیص الگوی نور را پیشنهاد می‌کند که از یک پرژکتور نور و یک سنسور تشکیل شده که می‌تواند نور بازتاب شده را روی چهره شما به سادگی تشخیص دهد.

Face ID امنیت مک‌بوک ها را افزایش می‌دهد!

همه این موارد در پشت نمایشگر مخفی خواهند شد. مک‌بوک های نسل‌های قبلی دوربین‌های خود را به جای مخفی‌کردن در پشت مانیتور، در داخل یک بریدگی قرار می‌دادند و این نشان می‌دهد که فناوری پشت صفحه نمایش آنها بسیار پیچیده است. لذا راحت‌ترین و بهترین راه برای حل این مسئله پیدا خواهند کرد.

افزایش امنیت

در کنار افزایش امنیت و احراز هویت کاربران، می تواند انواع ژست صورت و چهره و حتی احساسات کاربر را شناسایی نماید. این عمل در MacOS Sonoma پیاده شده است ولی اجرای FaceID در مک بوک می‌تواند ایده‌های بهتری را برای شما ایجاد کند. حال ادغام کردن سیستم شناسایی چهره در یک دستگاه قابل حمل سبک مانند مک‌بوک در کنار دستگاه‌هایی مانند IMAC کمی سخت است اما چیزی که وجود دارد این است که اپل در پیاده سازی این موارد همیشه پیشرو بوده و خلاقیت خاصی به خرج می‌دهد. البته پتانسیل سیستم شما در کنار این فناوری افزایش خواهد یافت اما باید دید که اپل به همین آسانی که این مسئله را بیان کرده است، می‌تواند در نسل جدید لپ تاپ های خود آنرا پیاده سازی و عملی نماید؟!

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!