Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 18:47:49

بهترین انتخاب بین سیستم عامل اندروید (Android) و IOS در سال 2023

 

سیستم عامل های اندروید و IOS، دو سیستم عامل محبوب گوشی های هوشمند در بازار می باشد. ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد این دو باعث شده است که کاربران با توجه به سلیقه و انتظار خود یکی از آنها را انتخاب کنند. اما اینکه کدام سیستم عامل در سال 2023 می تواند برای شما انتخاب مناسب تری باشد به عوامل خاصی بستگی داشته که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

رابط کاربری

از مهم ترین تفاوت های اندروید و IOS، رابط کاربری (User Interface ) آنها می باشد. دستگاه های مبتنی بر اندروید از رابط کاربری منعطف تری در سفارشی سازی و تنظیمات برخوردار است و کاربران قادر خواهند بود تم صفحه نمایش اصلی، آیکون و ... را تغییر دهند. با افزودن ویجت ها و قابلیت های خاص، دسترسی راحت افراد به اطلاعات شخصی که امری ضروری است، راحت تر شده است.

بهترین انتخاب بین سیستم عامل اندروید (Android) و IOS در سال 2023

در طرف مقابل آی او اس از رابط کاربری ثابت و یکنواختی بهره برده که فضای کمتری برای تغییر دارد و ویژگی های گفته شده در خصوص اندروید برای آن صدق نمی کند ولی این امکان را به کاربران می دهد که برنامه های خود را به صورت لیست در پوشه ها سازماندهی نمایند.

عملکرد

در خصوص عملکرد نقطه نظرات متفاوتی در مورد اندروید و IOS وجود دارد، زیرا از نظر برخی کاربران قابلیت های اندروید کاملا کارآمد تر و بهتر از IOS است و عده ای دیگر کیفیت و دوام بالای IOS را به اندروید ترجیح می دهند. گوشی های اندروید از قدرت پردازش بیشتر با فضای حافظه رم بالاتری بهره برده اند که به انجام سریع تر چند پردازش و برنامه به طور همزمان کمک خواهد کرد. البته همین ویژگی به کمتر بودن دوام باتری نسبت گوشی های اپل کرد.

درطرف مقابل آیفون قدرت پردازش و رم کمتری داشته اما از منابع خود به طور بهینه تری استفاده می کند. عمر و دوام باتری طولانی تر بوده اما در این می تواند باعث شود که آیفون در انجام چند پردازش همزمان ضعیف تر و کند تر به نظر برسد.

اپلیکیشن ها

این دو پلتفرم از طیف گسترده ای برنامه ها بهره برده که تفاوت هایی مابین آنها وجود دارد. گوشی های اندرویدی نظیر شیائومی و سامسونگ از تعداد بیشتری از برنامه ها پشتیبانی می کند که غالبا در نسخه های رایگان عرضه می شوند. در طرف مقابل برنامه های خاص و محبوبی در IOS وجود داشته که فقط در آیفون در دسترس هستند. آیفون دارای فروشگاه های آنلاین سازمان یافته تری است که قبل از نصب هر برنامه باید مراحل بررسی را طی کنند. لذا کیفیت کار بالاتر رفته اما زمان بیشتری طول خواهد کشید تا برنامه ها در گوشی شما نصب گردند.

قابلیت های امنیتی

به طور کلی امنیت مهم ترین فاکتور در دنیای دیجیتال است. اقدامات خاصی در این دو سیستم عامل برای محافظت از اطلاعات کاربران فراهم آمده که به کارکرد هر کدام ارزش می بخشد. سیستم های اندرویدی به دلیل Open Source بودن از سیستم امنیتی ضعیف تری نسبت به IOS برخوردار هستند. اندروید به کاربران اجازه دانلود برنامه ها از از فروشگاه هایی غیر از Google Play می دهد که امکان دانلود هر گونه برنامه مخرب را افزایش می دهد. البته در چند سال اخیر اندروید در این زمینه پیشرفت داشته و Google Play Protect را به منظور اسکن برنامه ها معرفی کرده است.

بهترین انتخاب بین سیستم عامل اندروید (Android) و IOS در سال 2023

اما در هر صورت IOS بستری کاملا ایمن و قدرتمند است. برنامه ها قبل از نصب و دسترسی باید فرایند بررسی گوشی اپل را طی نمایند. همین کار از هرگونه خطر دانلود نرم افزار های مخرب جلوگیری به عمل خواهد آورد ولی از دید برخی کاربران انعطاف پذیری این سیستم عامل کمتر و محدود تر شده است.

جمع بندی

به طور خلاصه کیفیت و محبوبیت گوشی های IOS نسبت به اندروید بالاتر می باشد؛ اما قیمت بالاتر و قابلیت های سفارشی سازی کمتر منجر به کاهش استفاده از IOS نسبت به اندروید شده است. برای دریافت مشاوره بیشتر در خصوص خرید گوشی موبایل با کیفیت با قیمت مناسب با کارشناسان ما در یاس ارتباط تماس بگیرید.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!