Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-06-09 13:02:46

مک بوک های 2024 اپل دارای نقص هایی هستند!

 

اکثر طرفداران شرکت اپل منتظر محصولات جدید این شرکت از جمله لپ تاپ های جذاب سری مک بوک هستند، اما طبق گزارش‌هایی تامین کننده تراشه اپل TSMC در تلاش هستند تا نیروهای کار بیشتری را در کارخانه تولیدی خود در آریزونا بیاورند. این می‌تواند به این معنا باشد که به طور جدی لپ‌تاپ های اپل می‌توانند دچار نقص‌ها و کمبود‌هایی باشند.

مک بوک های 2024 اپل دارای نقص هایی هستند!

کاهش افراد متخصص در تولید تراشه

این خبر بد از خبرگزاری وال استریت ژورنال می‌رسد که گفته می‌شود که تعداد افراد متخصص ایالات متحده که در نصب تاسیسات نیمه هادی تخصص دارند، کم شده‌است. در نتیجه کارخانه آریزونا هدف خود را برای شروع تولید انبوه در سال آینده از دست خواهد داد. انتظار می‌رود که آریزونا بخشی از بار تولید تراشه‌های 4 نانومتری و 3 نانومتری TSMC را به دوش می‌کشد و به شکل‌گیری تراشه‌های M3 که اپل در آینده برای تولید آن برنامه ریزی کرده است، نتواند طبق برنامه اپل عمل کرده و به اندازه کافی تراشه M3 تولید نشود.

این کمپانی همچنان به کارخانه تولیدی خود در تایوان متکی است، اما بدون کمک آریزونا، تولید کل کمتر خواهد شد. این امر می‌تواند کار برای خرید مک بوک در سال آینده سخت تر نیز بنماید. TSMC در حال تلاش برای ایجاد شرایط قبلی خواهد بود تا متخصصان را از تایوان به آریزونا برگرداند. اما مدیر شرکت مارک لیو پیش بینی کرده است که تولید زیاد تراشه در آمریکا از سال 2024 تا 2025 به تعویض بیفتد.

وجود ایرادتی در نسل جدید مک بوک

مشکلاتی که اپل به آن دچار شده است

مواردی که در بالا ذکر شد، بر توانایی اپل برای ارائه محصولات بهتر به کاربرانش را کاهش خواهد داد و این فشار بزرگی برای مدیران این کمپانی بزرگ می‌باشد. به دنبال اخباری در خصوص انتشار آیفون 15 به گوش می رسد، به نظر خواهد رسید که ممکن است دارای ایراداتی باشد.

اما خبر خوب برای هواداران اپل این است که کارخانه تایوانی TSMC به روند کاری خود ادامه داده، اما بعید به نظر می‌رسد که مک‌بوک های سری جدید مجهز به پردازنده M3 باشند. سری قبلی یعنی M2 با تاخیر زیادی حدودا 4 سال نسبت به M1 منتشر شد، اما نیازی نیست که نگران این تاخیر برای سری M3 باشیم. اما می‌تواند تعداد مک‌بوک های موجود با مشخصات درست و کیفیت عالی را کاهش دهد و اگر به فکر ارتقا سیستم خود هستید باید بدانید که ممکن است دچار نقص هایی باشد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!