Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-09-29 10:54:09

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل Redmi Note 9S

 

گوشی شیائومی Redmi Note 9S

گوشی شیائومی Redmi Note 9S نسل نهم از محصولات سری نوت شرکت شیائومی محسوب می‌شود که به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص، مورد توجه بسیاری از علاقمندان به گوشی‌های ابعاد بزرگ است. این گوشی موبایل از 2 سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و در 3 رنگ گری، آبی و سفید عرضه شده است. در ادامه به مشخصات اصلی آن خواهیم پرداخت.

Xiaomi Note9s

پردازنده گوشی شیائومی نوت 9 اس

در گوشی Note 9S از پردازنده اسنپ دراگون مدل 720G استفاده شده است که به دلیل ساختار 8 نانومتری، علاوه بر قدرتمند بودن، نسبت به پردازنده های 11 نانومتری کم مصرف‌تر و خنک‌تر می‌باشد. این پردازنده دارای 2 هسته Kryo 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و 6 هسته Kryo 465 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌باشد.

حافظه Note 9 S

این محصول به لطف داشتن حافظه رم 4 و 6 گیگابایت قادر به اجرای بسیاری از بازی‌ها و نرم‌افزارهایی است که نیاز به مقدار رم زیاد در حین اجرا دارند. حافظه داخلی این محصول نیز در دو نوع 64 و 128 گیگابایت است که به راحتی می توان از آن برای ایجاد آرشیو فایل های تصویری و موزیک استفاده نمود.

نکته قابل توجه در این گوشی، اضافه نمودن کارت حافظه MicroSDXC است که بدون اشغال نمودن فضای سیم کارت دوم و کاملا مستقل از آن انجام می شود.

مشخصات صفحه نمایش

دور از انتظار نیست که گوشی موبایلی با مشخصات سخت‌افزاری بالا نیاز به داشتن صفحه نمایشی با ابعاد بزرگ و کیفیت نمایش خوب دارد. شرکت شیائومی برای Note 9S از نمایشگر نوع IPS با اندازه 6.67 اینچ استفاده نموده است که با دقت 2400 × 1080 پیکسل و تراکم 395 نقطه در اینچ تصاویر با وضوح بالایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سطح این نمایشگر از پوشش Gorilla Glass نسل پنجم ساخته شده است که سبب ایجاد مقاومت بالا در برابر خط و خش می‌شود تا سطح آن همیشه از خطرات احتمالی در امان باشد.

بررسی دوربین گوشی شیائومی Note 9S

گوشی شیائومی Redmi Note 9S از چهار دوربین در قسمت پشت و یک دوربین در جلو بهره می برد. در قسمت پشتی گوشی از دوربین با لنز عریض با دقت 48 مگاپیکسل، فوق عریض با دقت 8 مگاپیکسل، ماکرو با دقت 5 مگاپیکسل و سنسور عمق با دقت 2 مگاپیکسل استفاده شده است.
همچنین یک فلاش نوری در جهت استفاده برای عکاسی در فضای نوری کم در قسمت پایین لنزها تعبیه شده است. دوربین سلفی واقع در قسمت جلو نیز با لنز عریض و دقت 16 مگاپیکسل نصب شده است که فاقد فلاش نوری می‌باشد.

باتری

در گوشی Redmi Note 9S از باتری 5020 میلی‌آمپر استفاده شده است که توانایی شارژ سریع را با شارژر 18 واتی دارا می باشد. این گوشی فاقد شارژ به صورت بدون سیم است و شارژ نمودن آن فقط از مسیر اتصال کابل انجام خواهد گرفت.

بدنه گوشی شیائومی Note 9S

گوشی Note 9S به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگ، ابعاد بزرگی نیز دارد و هم سبب می شود که در ساخت آن از متریال ویژه‌ای جهت مقاومت بالای آن در برابر خطر احتمالی صورت گیرد. در قسمت پشت گوشی از شیشه مقاوم تحت عنوان Gorilla Glass نسل پنجم استفاده شده است.
همچنین فریم دور گوشی از جنس پلاستیک بوده که نکته منفی در ساخت آن محسوب می شود. بهتر بود از آلیاژ آلومینیوم برای ساخت این بخش آسیب پذیر استفاده می کردند.

  •  

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!