Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:34:06

آنچه که درباره ویندوز 11 قبل از نصب باید بدانید

 

از آنجایی که ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که رایانه‌های شخصی نیاز اساسی بیشتر افراد می‌باشد، سیستم عامل نصب شده بر روی رایانه و کاربرد آن بسیار مهم می‌باشد. یکی از این سیستم عامل‌ها،سیستم عامل ویندوز می‌باشد. ویندوز مکانی است که مردم برای ایجاد ، اتصال ، یادگیری و دستیابی از آن استفاده می‌کنند. بستری که بیش از یک میلیارد نفر امروز به آن اعتماد دارند. در این مقاله به بررسی ویژگی های ویندوز یازده که به زودی بطور انبوه در دسترس همگان قرار می گیرد خواهیم پرداخت و نیم نگاهی به مقایسه آن به ویندوز 10 خواهیم داشت. در مقالات بعدی بطور مفصل این دو ویندوز را با هم مقایسه خواهیم کرد. اما از آنجا که سالهاست کاربران مایکروسافت منتظر دیدن این محصول هستند و انتظار تغییرات خارق العاده ای در رابط کاربری آن دارند؛ با رونمایی از نسخه اولیه آن مقالات بیشماری در این رابطه نوشته شد و ما هم سعی بر آن داشتیم تا بطور کاملا خلاصه و مفید در این مقاله آنچه از ویندوز 11 منتشر شده است( مانند سخت افزار هایی چون کارت گرافیک و... مورد نیاز برای نصب) را انتقال دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی ویندوز 11

معرفی ویندوز 11

ویندوز 11 به گونه ای طراحی شده است که شما را به آنچه دوست دارید نزدیک کند. از تغییرات ویندوز 11 می‌توان به یک منوی Start متفاوت و جدید گرفته تا روش های جدید ارتباط با افراد، اخبار ، بازی ها و محتوای مورد علاقه خود اشاره کرد.  ویندوز 11 مکانی برای تفکر ، بیان و ایجاد به روشی طبیعی است. شما می‌توانید بهره‌وری خود را به حداکثر برسانید، یعنی با استفاده از ابزارهایی مانند طرح های Snap ، Desktop ها و یک تجربه جدید تغییر مجدد بصری، به راحتی به همه برنامه های مورد نیاز و چند کاره خود دسترسی پیدا کنید. بسیار جالب است که شما می‌توانید برای هر قسمت از اکانت خود دسکتاپی جداگانه ایجاد کنید و آنها را به دلخواه خود تنظیم کنید. تصور کنید که یک دسکتاپ برای کار، مجزا از دسکتاپ گیمینگ و یا تحصیلی خود داشته باشید!

نیاز‌های سخت‌افزاری ویندوز 11

برای نصب یا ارتقا به ویندوز 11 ، دستگاه ها باید حداقل شرایط سخت افزاری زیر را داشته باشند:

رم (RAM) سیستم شما باید حداقل  4 گیگا‌بایت یا بیشتر باشد.

نمایشگر باید با وضوح بالای 720پیکسل ، مانیتور 9 اینچ یا بیشتر، 8 بیت در هر کانال رنگ باشد.

لازم است بدانید که نسخه خانگی ویندوز 11 برای تکمیل راه اندازی دستگاه در اولین استفاده، به اتصال به اینترنت و حساب Microsoft نیاز دارد.

کارت گرافیک باید سازگار با DirectX 12  یا بالاتر و درایور WDDM 2.0 باشد.

پردازنده باید 1 گیگاهرتز یا سریعتر با دو یا چند هسته در پردازنده یا سیستم سازگار 64 بیتی روی تراشه باشد.

فضای ذخیره سازی برای نصب ویندوز 11 حداقل به فضای ذخیره سازی 64 گیگ نیاز داریم. البته برای دانلود آپدیت‌ها‌ و فعال‌سازی ویژگی‌های خاص ممکن است فضای ذخیره سازی اضافی مورد نیاز باشد.

firmware سیستم هم باید UEFI بوده و قابلیت راه اندازی امن داشته باشد.

TPM یا همان Trusted Platform Module باید نسخه دو باشد.

قابلیت سیستم برای اتصال به اینترنت در جهت انجام به روزرسانی ها و دانلود و استفاده از برخی ویژگی ها ضروری است.

ارتقا ویندوز 10 به ویندوز 11

باید اشاره کرد که ویندوز 11 با ظاهری دوباره طراحی شده و جدید از تمام قدرت و امنیت ویندوز 10 برخوردار است. همچنین با ابزارها، صداها و برنامه های جدید ارائه می‌شود. همه جزئیات در نظر گرفته شده است. همه اینها گرد هم می‌آیند و برای شما یک تجربه فوق العاده در رایانه به وجود می‌آورند. اگر رایانه شخصی ویندوز 10 شما از جدیدترین نسخه ویندوز 10 استفاده می‌کند و حداقل مشخصات سخت افزاری را دارد، می‌تواند به ویندوز 11 ارتقا یابد. برای دیدن اینکه آیا رایانه شما واجد شرایط به روزرسانی است، برنامه PC Health Check را دانلود و اجرا کنید. پس از شروع عرضه نسخه جدید، می‌توانید با رفتن به Settings / Windows Updates بررسی کنید که آیا برای دستگاه شما برای این آپدیت آماده است یا خیر!

 ارتقا ویندوز 10 به ویندوز 11

قابلیت های جدیدی که در ویندوز 11 تجربه خواهید کرد

  • طراحی ظاهری جدید در منوی استارت "Start Menu" و "Taskbar".
  • امکان شخصی سازی بیش از همیشه در ابزارک ها یا همان ویجت ها.
  • قابلیت Snap Group که به شما این امکان را می دهد تا صفحه نمایش خود را به گونه ای دلخواه چیدمان کنید.
  • بسیار از ایکن ها با طراحی متفاوت در ویندوز 11 به چشم میخورند و بسیاری هم تکراری باقی می مانند .
  • ویندوز 11 از قابلیت Auto HDR کنسول های بازی ایکس باکس سری X پشتیبانی می کند.

با ارتقا ویندوز 10 به ویندوز 11چه قابلیت هایی را از دست می دهیم؟

  • یکی از ضررهایی که کاربران هنگام بروزرسانی سیستم عامل خود به ویندوز 11 متحمل می شوند از بین رفتن Timeline خواهد بود، اگرچه Microsoft Edge عملکردهای مشابهی خواهد داشت.
  • همچنین ، کورتانا از نوار وظیفه ناپدید می شود، اگرچه از طریق برنامه ای برای کسانی که به دستیار مجازی مایکروسافت نیاز دارند ، همچنان در دسترس خواهد بود.
  • ویندوز 11 برخی از برنامه های دیگر مانند Viewer 3D ، OneNote برای ویندوز 10 ، Paint 3D و Skype را رها می کند، اگرچه دانلود آنها امکان پذیر است. با این حال، برنامه Wallet به طور کامل حذف خواهد شد.
  • آپدیت ویندوز به معنای نقطه پایانی اینترنت اکسپلورر است که کاملا غیرفعال شده و Microsoft Edge جایگزین آن خواهد شد.

نحوه نصب ویندوز 11 بتا: دانلود آپدیت

  • بروید به Setting و بعد Update & Security را انتخاب کنید.
  • از تبِ Windows Update گزینه Check for Updates را انتخاب کنید.
  • پس از چند ثانیه آپدیت ویندوز با نام "Windows 11 Insider Preview" بطور اتومات شروع به دانلود می کند.
  • زمانی که دانلود تمام می شود به شما توصیه خواهد شد که سیستم خود را مجددا راه اندازی (restart) کنید.
مقایسه ویندوز یازده و ویندوز ده

مقایسه ویندوز 10 و ویندوز 11 : تفاوت بین ویندوز 10 و ویندوز 11 چیست؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که ویندوز 10 و ویندوز 11 در چه مواردی تفاوت دارند؟ از تفاوتهای ویندوز 10 و ویندوز 11 میتوان به حداقل RAM مورد نیاز اشاره کرد .حداقل RAM و فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای اجرای ویندوز 11 تقریباً دو برابر ویندوز 10 است. علاوه بر این ، وضوح صفحه نمایش DirectX و صفحه نمایش نیز در ویندوز 11 افزایش یافته است. ویندوز 11 روی دستگاه هایی با TPM 2.0  اجرا می شود ، در حالی که ویندوز 10 از دستگاه هایی با TPM 1.2   به بالا پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین پیشرفت هایی حیرت انگیزی در تایپ صوتی ارائه شده است. ویندوز 11 در تشخیص آنچه شما می گویید باورنکردنی است. به صورتی که می‌تواند به طور خودکار برای شما نقطه گذاری کند و دارای دستورات صوتی است. این یک ویژگی خارق العاده برای مواردی است که می‌خواهید از تایپ کردن فاصله بگیرید و به جای آن ایده های خود را بگویید. علاوه بر این تفاوتها، ویندوز 11 نسبت به ویندوز 10 دارای تفاوتهای ظاهری نیز می‌باشد. درواقع ویندوز 11 مدرن، تازه، تمیز و زیبا است. از Start و taskbar  جدید گرفته تا هر صدا، فونت و نماد، همه به گونه‌ای طراحی شده اندتا احساس آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان آورند.

جمع بندی

مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که کاربرانی که سیستم های مناسب ویندوز 10 دارند، ویندوز یازده را هم به رایگان خواهند گرفت اما نه تا 2022!! اما چندی پیش که از ویندوز 11 رونمایی شد مشخص شد که رایگان قابل آپدیت است و تا آخر 2022 منتشر خواهد شد. حداقل RAM و فضای ذخیره سازی مورد نیاز برای اجرای ویندوز 11 تقریباً دو برابر ویندوز 10 است. علاوه بر این، وضوح صفحه نمایش DirectX و صفحه نمایش نیز افزایش یافته است. ویندوز 11 روی دستگاه هایی با TPM 2.0 اجرا می شود، در حالی که ویندوز 10 از دستگاه هایی با TPM 1.2 به بالا پشتیبانی می کند. اگر بخواهید از ارتقا قابل توجه امنیتی که بخشی از سیستم عامل جدید است استفاده کنید، خرید سخت افزار جدیدی که از ویندوز 11 استفاده می کند بسیار منطقی خواهد بود. 

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!