Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:39:18

شیائومی پرچمدار تکنولوژی با بهترین قیمت

 

تصور کنید با دستیار گوگلی گوشی شیائومی خود، نزدیک ترین پارک به منزل خود را پیدا می کنید. به پارک می روید و با ساعت مچی هوشمند آمازفیت که در دست دارید، شروع به ورزش کرده و روند ورزشی خود را دنبال می کنید. در طول ورزش ضربان قلب و کالری سوزانده شده را از طریق ساعت خود چک می کنید تا بهترین اثر گذاری را بر بدن خود داشته باشید. البته با هندزفری های بلوتوثی شیائومی و موزیکی مورد علاقه، لذت ورزش را چندین برابر خواهید کرد! 

محصولات شیائومی

درآمدی بر تاریخچه برند شیائومی. موسس برند شیائومی کیست؟!

با اینکه شیائومی برند نوظهوری به نظر می رسد، اما در فروردین سال 2010 توسط لی جون، کارآفرین چینی؛ بعنوان یک شرکت اینترنتی و نرم افزاری تاسیس شد. ایده اولیه گوشی های شیائومی از درک نبود نرم افزار اندرویدی شخصی سازی شده بر گوشی های اندرویدی، آغاز گردید. سادگی سیستم عامل اندروید، انگیزه ای برای پیشرفت آن ها شد. بنابراین اولین محصول آن ها یک گوشی موبایل نبود! درواقع در ابتدا آن ها یک نرم افزار تولید کردند که از آن میتوان بعنوان MI UI یاد کرد. از آن زمان به بعد حدود یک سال زمان برد تا شیائومی اولین سری گوشی های موبایل خود را تولید کند. 

بنیانگذارشیائومی

علت محبوبیت شیائومی چیست؟

اگر بخواهیم بطور صریح به این سوال پاسخ دهیم، باید به سه مورد اساسی موثر در محبوبیت شیائومی اشاره کنیم : قیمت بسیار عالی، طراحی منحصر بفرد و نرم افزاری قدرتمند. این سه دلیل برای خرید محصولات هر برندی کاملا کافی خواهد بود! در ادامه به بررسی این علل محبوبیت شیائومی می پردازیم.

آیا شیائومی کیفیت را فدای قیمت های پایین می کند؟!

امروزه تقریبا همه می دانند که شیائومی گوشی موبایل و بسیاری از محصولات تکنولوژی را با قیمت بسیار مناسبی به مشتریان عرضه می کند. آیا از کیفیت محصولات کم می کند و قیمت را پایین می آورد؟! پاسخ این سوال قطعاً "خیر" می باشد!

استیو وزنیاک یکی از بنیان گذاران اپل بوده و از طرفداران محصولات شیائومی می باشد! او اعتراف کرده که محصولات شیائومی بقدر کافی خوب هستند که بتوانند بازار آمریکا را بدست بگیرند! شیائومی از فروش هر دستگاه چیزی در حدود 2 دلار حاشیه سود دارد! 2 دلار در انگلیس تقریبا برابر با نصف یک ساندویج می باشد.

استیو وزنیک در معرفی محصولات شیائومی

پس سود اصلی شیائومی از کجا می آید؟!

 در واقع بخش بزرگی از سودآوری این برند از درون نرم افزار MIUI می باشد.  درواقع تبلیغات درون نرم افزاری سود خوبی برای شیائومی به بار می آورد، هرچند که می توان این تبلیغات را غیرفعال کرد. اما این حقیقت وجود دارد که آن ها بصورت پیشفرض برروی گوشی شما فعال می باشند. 

شیائومی مدل بیزینسی خود را بر پایه "فروش آنلاین" گذاشته است. حتی برای اینکه هزینه های حمل و نقل را پایین نگه دارد، به ساخت محصولات خود در هند هم پرداخت! جالب ترین نکته درباره مدل درآمدی شیائومی این است که میداند دقیقا با مشتری چه رفتاری داشته باشد. شیائومی با شکستن قیمت ها و ارائه کیفیت برابر با برندهای بزرگ، مشتری را به محصولات خود جذب می کند. این همان مدل فکری است که شیائومی متوجه آن شده و در فروش محصولات خود از آن استفاده می کند.

برتری MIUI نسبت به اندروید

MIUI چیست؟

اندروید سیستمی اجرایی، و MIUI  یک firmware ساخته شده بر پایه اندروید می باشد. در واقع MIUI به تنهایی یک نرم افزار اجرایی نیست، و بر مبنای اندروید نوشته شده است.

اما مقایسه این دو نرم افزار به آسانی که فکر می کنید نمی باشد! Android One شایستگی های خود را دارد، اما MIUI هم دست کمی ندارد! شاید هجوم مردم برای تهیه محصولات جدید شیائومی، هنگام ارائه محصول جدید، نشان از همین شایستگی داشته باشد.

MIUI و یا اندروید وان؟

تفاوت بین MIUI و Android  بسیار زیاد است، اما MIUI ویژگی های مثبت بسیاری دارد که در سراسر UI کاربردی و قابل لمس هستند. بطور مثال شما چیزی به نام فضای ثانویه (Second Space) دارید که به شما امکان می دهد پروفایل های مختلفی با پسوردهای مختلف یا اثر انگشت، ایجاد کنید. همچنین قفل برنامه و تم هایی را تجربه می کنید که به شما امکان می دهد ظاهر UI را کاملاً تغییر دهید.

از طرفی دیگر شیائومی جمعی از برنامه نویسان بسیار ماهر را در تیم خود گنجانده است. جالب است بدانید که شیائومی قبل از محول کردن پروژه به برنامه نویسان، حقوق آن ها را کامل پرداخت می کند! زیرا آن ها بر این باورند که برنامه نویس های این شرکت نباید دغدغه مالی داشته باشند تا بتوانند با آسودگی درکارشان خلاقیت را صرف کنند!!

شیائومی لذت سبک نو از زندگی، به همراه تکنولوژی

امروزه به لطف شیائومی می توان بدون پرداخت هزینه های گزاف، هم لایف استایل جدیدی را تجربه کنیم، و هم در زندگی روزمره از پیشرفت تکنولوژی استفاده کنیم. از دیگر ویژگی های منحصر بفرد شیائومی شجاعت ابداع و انتخاب روش های جدید می باشد. آن ها حتی گوشی موبایلی سه وجهی ساختند که قابل تا شدن بود، هرچند که هیچ وقت پا به بازار نگذاشت!

تنوع محصولات شیائومی

از مهمترین اقدامات این برند ایجاد پلتفرم AIoT (ترکیبی از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی) می باشد که برگرفته از IoT و AI می باشد. جالب خواهد بود که بدانید بغیر از لپ تاپ و اسمارت فون ها، 324.8 میلیون دستگاه هوشمند به این پلتفرم می توانند متصل شوند. 

آنچه درباره شیائومی نمی دانید!

شیائومی دارای یک سگ رسمی و اداری می باشد! بله درست فهمیدید!! این سگ در ابتدا ولگرد بوده و جلوی ساختمان مهندسی این شرکت زندگی می کرد. چندی بعد کارمندان این سگ را به داخل شرکت آوردند و به آن رسیدگی کردند. تا آنجا که برای نگه داری از آن یک کارمند تمام وقت گرفتند و حتی برایش کارت شرکتی تدارک دیدند!!

سگ شیائومی

خانه ای مصنوعی مجهز به هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در هولدینگ شیائومی از دیگر موارد جالب می باشد. در این هلدینگ، خانه ای مصنوعی ساختند که تماما با دستگاههای هوشمند MI تجهیز شده است! بدین ترتیب نه تنها افرادی که در این خانه به گردش می پردازند می توانند از کارایی محصولات "می" و هماهنگی آنها مطمئن شوند، بلکه می تواند ایده ایی برای ساخت سایر گجت ها در آینده نیز باشد.

خانه هوشمند شیائومی

حضور محصولات شیائومی در آمریکا

از آنجا که بنیان گذار اپل هم محصولات شیائومی را توصیه کرده و همچنین محصولات آن از قیمت پایین تری نسبت به محصولات اپل برخوردارند، شاید برایتان این سوال پیش آید که چرا شیائومی هنوز به آمریکا نرفته است؟! سه تئوری محتمل برای این استراتژی وجود دارد :

  • منتظر هستند تا روابط آمریکا و چین بهتر شود، سپس شانسی به اجرای این پروژه بدهند.
  • تغییر مدل تجاری. یعنی فروش مستقیم گوشی های موبایل تبدیل به فروش از طریق قرار دادهای کاری با سایرین بشود. روشی که برای خرید گوشی موبایل بخصوص در آمریکا، بسیار متداول می باشد.
  • از آنجا که در امریکا ثبت اختراع شدیداً بصورت قانونی پیگیری می شود. احتمالا شیائومی بدلیل استفاده از ایده های سایر برند ها، مردد می باشد، زیرا اصلا نمیخواهد تحت شعاع شکایات قانونی قرار بگیرد!

شیائومی یا "می" ؟!

از آنجا که شیائومی همیشه دید جهانی به برند خود داشته و می دانسته که نام "شیائومی" تلفظ نسبتاً سختی می تواند برای مردم سایر کشور ها داشته باشد، تصمیم گرفت تا نامی کوتاه، با معنا و در عین حال خوش لفظ را در کنار شیائومی از آن خود کند. نام منتخب آنها همان "می" میباشد.

عبارت "می" به چند روش قابل تفسیر می باشد. طبق ادعای خود شیائومی، MI مخفف اینترنت اشیا می باشد. البته برای آن معنای دیگری هم در نظر گرفتند : Mission Impossible که به معنای  ماموریت غیرممکن می باشد. با کمی درنگ متوجه می‌شویم که معنای دوم، دور از پیشرفت چشمگیر این برند نمی باشد. اما رمز و رازهای پشت نام این برند به همین جا ختم نمی شود! با برگرداندن لوگوی "می"، به کلمه ای در زبان چینی می رسیم که به معنای قلب می باشد!

چرا شیائومی می تواند بهترین انتخاب باشد؟

دوام بالا، طراحی منحصر بفرد بدنه، OS قدرتمند MIUI و از همه مهمتر، قیمت مقرون بصرفه آن در برابر تمامی این ویژگی ها، سبب شده تا این برند در سال 2018 در ردیف بزرگترین صنعتگران گوشی های موبایل هوشمند در جهان قرار بگیرد.

از کجا محصولات شیائومی را تهیه کنید؟

محصولات شیائومی تقریبا در اغلب فروشگاههای اینترنتی در حال عرضه می باشند. اما قبل از خرید، حتما گارانتی کالا و قیمت کالا را مقایسه کنید. همچنین مطمئن شوید که مهلت تست کالا را داشته باشید و اینکه در صورت ایرادات فنی، بتوانید آن را مرجوع کنید و مبلغ خود را پس بگیرید. 

فروشگاه اینترنتی یاس ارتباط با بیش از 25 سال سابقه در زمینه فروش تجهیزات شبکه، قطعات و لوازم جانبی کامپیوتری و همچنین لوازم جانبی گوشی موبایل، بهترین گزینه برای خرید محصولات شیائومی می‌تواند باشد. علت این توصیه هم قیمت‌های مناسب این فروشگاه در عرضه کلیه کالاهای موجود بر این وب‌‍ سایت می‌باشد. از طرفی نمی توان از خدمات پس از فروش عالی که ارائه می دهند چشم پوشید.

خرید محصولات شیائومی

منبع مطالعاتی 

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!