Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:42:44

هر آنچه لازم است درباره بیت کوین بدانید

 

چه میزان با بیت کوین آشنایی دارید؟ آیا می دانید بیت کوین چیست؟ از چه خصوصیاتی برخوردار است؟ و لزوم به وجود آوردن آن چه بوده است؟ در این مقاله قصد داریم که توضیحاتی در این باره بیت کوین و کاربرد های آن به شما ارائه دهیم. در واقع بیت کوین نوعی ارز مجازی است که در سال 2018 به شهرت و شکوفایی رسید و به سرعت توانست توجه زیادی را به خود جلب کند.

bitcoin blog

بعد از بحران اقتصادی سال 2008 بسیاری از افراد به فکر خلق نوعی پول دیجیتال که بتواند به صورت متمرکز فعالیت کند افتادند. و در نهایت توانستند بیت کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال با این وجه تمایز که فعالیت آن به صورت غیر متمرکز است را به جهان معرفی نمایند.

تاریخچه بیت کوین

 

محبوب ترین ارز دیجیتال در دنیا

همانطور که در قسمت قبل گفته شد بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که فعالیت آن در شبکه بلاک چین به صورت غیر متمرکز می باشد و از طریق محاسبات ریاضی به صورت رمز های دیجیتالی حاصل می شود که به همین جهت دارای ارزش پولی نیز می باشد. در واقع بیت کوین به سبب برخورداری از امکان خرید کردن، سرمایه گذاری، انتقال ارزش و ... مانند پول واقعی تلقی می شود و تنها وجه تمایز آن تحت نظارت دولت و هیچ سازمانی نبودن یا به عبارتی غیر متمرکز بودن آن است. همچنین به علت استفاده از عملیات بسیار پیچیده و منحصر به فرد ریاضی در استخراج این ارز ها بسیار امن تر و مطمئن تر از پول واقعی می باشند.

بیت کوین به چه صورت عمل می کند؟

برای انجام تراکنش به وسیله ی این ارز دیجیتال ابتدا هر دو طرف معامله اطلاعات خود را ارائه می دهند که توسط ماینر ها و نود ها ثبت و تائید می شوند و در شبکه بلاک چین در یک بلاک جدید ذخیره می شود. در این نوع معاملات برای هر کاربر یک کیف پول به منظور نگهداری از رمز ارزها و اطلاعات شخصی آن فرد در نظر گرفته شده است پس از انجام معامله هر واحد بیت کوین همانند پول وارد کیف پول کاربر می شود.

    بیت کوین به چه صورت عمل می کند؟

 

در خصوص بیت کوین

 

همچنین در این نوع از معاملات امکان تقلب و یا انجام معاملات تکراری به سبب قابل مشاهده بودن و مورد تائید قرار گرفتن تراکنش های این بازار توسط تمام کاربران آن که به اصطلاح گره نامیده می شوند، تقریبا صفر است.

نحوه ارزش گذاری بیت کوین

 نحوه ارزش گذاری بیت کوین

 

قیمت گذاری این ارز دیجیتال در صرافی ها و کارگزاری ها براساس عرضه و تقاضای آن درست همانند بازار جهانی طلا تعیین می شود و فرد یا گروه خاصی در تعیین قیمت آن به طور مستقیم نقش ندارند. چناچه در این بازار با مازاد عرضه مواجه باشیم، قیمت ها تا زمان برابری با میزان تقاضا کاهش خواهند یافت و همینطور اگر به مازار تقاضا برخورد نماییم، قیمت ها تا زمان برقراری تعادل و مساوی قرار گرفتن با میزان عرضه افزایش خواهند یافت.

از جهتی دیگر ارزش این ارز دیجیتال را می توان با توجه به وضعیت شبکه ها و هزینه ی صرف شده ماینر ها برای استخراج یک واحد از آن بدست آورد. در نهایت با وجود تمامی این شیوه های گوناگون بیان شده، قیمت بیت کوین از تعادل عرضه از سوی استخراج کنندگان و تقاضا توسط سرمایه گذاران تعیین می شود.

در مقاله بعدی به طریقه استخراج بیت کوین ها توسط ماینرها خواهیم پرداخت.

استخراج ارز دیجیتالی بیت کوین

 

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!