Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-05 09:49:08

اندروید تی وی باکس (Android Box) چیست؟

 

اندروید تی وی باکس دستگاهی است که به شما این امکان را به شما می‌دهد برنامه‌ها یا فیلم‌ها را روی هر تلویزیونی، از جمله مدل‌هایی که هوشمند نیستند نیز پخش کنید. تلویزیون هوشمند و یک اندروید تی وی باکس بسیار شبیه به هم عمل می کنند. با اتصال این دستگاه به پشت تلویزیون می توانید با تماشای برنامه های مورد علاقه خود در تبلت یا گوشی های هوشمند خود خداحافظی کنید. همانطور که از اسمش پیداست، این ابزار ها روی پلتفرم اندروید کار می کنند. در این مقاله در مورد این ابزار و نحوه کار با آشنا خواهیم شد.

اندروید تی وی باکس چیست؟

اندروید باکس دستگاهی است که می‌توانید آن را به تلویزیون متصل کرده و از سرویس‌های پخش مانند نتفلیکس بهره ببرید که معمولاً این ابزار‌ها فقط در دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، تبلت و تلفن یا تلویزیون‌های هوشمند قابل استفاده می باشند. این ابزار ها گاهی اوقات به عنوان تی وی باکس یا اندروید باکس نیز شناخته می شوند.

این ابزار از طریق درگاه HDMI به پشت تلویزیون متصل می شود و درست مانند NOW TV Stick یا Google Chromecast کار می‌کنند. با این حال ظاهری متفاوت با NOW TV Stick یا سایر دستگاه ها مشابه دارد زیرا در سیستم های مختلف کار می کند. سیستم عامل آن نیز قابلیت سفارشی سازی دارد. پس از راه اندازی اندروید باکس، خدمات و برنامه‌های پخش جریانی مختلف به جای تبلت یا لپ تاپ، در تلویزیون شما قابل دسترسی هستند.

اندروید تی وی باکس چیست؟

آیا این اندروید باکس‌ها می توانند مانند گیرنده‌های معمولی کار کنند؟

اندروید باکس ها بسته به شرکت سازنده آن، سرویسهای پخش، خدمات درخواستی و برنامه هایی که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، متفاوت است. به عنوان مثال، صفحه اصلی دستگاه‌های Fire TV آمازون دارای یک تب تلویزیونی زنده است که در آن می توانید به برنامه‌هایی برای تماشای تلویزیونی دسترسی پیدا کنید. سعی کنید پیش از نصب یک حساب کاربری gmail داشته باشید.

اندروید تی وی باکس ها به چه صورت کار می کنند؟

هنگامی که این دستگاه را به تلویزیون متصل کردید، از طریق اتصال با کابل اترنت یا با استفاده از وای فای، به اینترنت متصل و راه اندازی می شود. شما می توانید برنامه‌ها را نصب کنید. به عنوان مثال از طریق برنامه YouTube می توانید به ویدئوهای YouTube دسترسی پیدا کنید. این دستگاه بر روی پردازنده‌های مبتنی بر ARM اجرا می‌شود که باعث می‌شود در هر دستگاهی که سخت افزار یکسانی را اجرا می کند قابل حمل باشد

از آنجا که سیستم عامل Android منبع باز (Open Source) و رایگان است، تولید سخت افزار بر مبتنی بر این پلتفرم آسان بوده و قیمت نسبتا ارزانتری دارند. سیستم عامل اندروید هزینه ها را کاهش می‌دهد تا اندروید تی وی باکس‌ها مرکز رسانه ارزان قیمت خوبی باشد.

جالب اینجاست در حالی که سیستم عامل اندروید عمدتا در تلفن‌های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، می توان آن را روی اندوید باکس ها که سخت افزار یکسانی دارند نیز نصب کرد و از گزینه های ورودی و خروجی بیشتر آن بهره برد. به عنوان مثال، می‌توانند به کمک درگاه HDMI به تلویزیون متصل شوند و قابلیت اجرا ویدئو ها را با کیفیت HD فراهم آورند. همچنین می توانید از صفحه کلید یا ماوس به صورت بیسیم برای ورودی اطلاعات استفاده کنید.

نمونه هایی از معروف ترین اندروید تی وی باکس ها در سال 2021

شاید اکثر کاربران برند شیائومی را با تلفن های همراه آن یا ساعت های هوشمند آن بشناسند، اما اندروید تی وی باکس Mi Box S 4K از جدیدترین کالاهای شیائومی بوده که به شما امکان دسترسی به طیف وسیعی از برنامه ها از جمله Netflix ، YouTube و  Google Play و... را می دهد. این اندروید باکس هوشمند قابلیت پخش با کیفیت 4K را ارائه می دهد. Amazon Fire TV Cube و Nvidia Shield TV Pro نمونه های دیگیری از اندروید تی وی باکس ها هستند که قابلیت هایی مشابه Mi TV BOX S را به کاربران ارائه می دهد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!