Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-03-10 12:36:05

AMD EXPO چیست و چگونه فعال می شود؟

 

اگر به دنبال ارتقا سیستم کامپیوتری خود به آخرین نسل سخت افزار شرکت AMD هستید و می‌خواهید از حافظه رم خود بیشترین بهره را برده باشید، باید نام AMD EXPO را شنیده باشید. این عملکرد یک پروفایل اورکلاک حافظه داخلی جدید است که برای استفاده از بیشترین فرکانس حافظه رم DDR5 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشنایی با ای ام دی EXPO

از این قابلیت برای بهره‌وری از بیشتری استاندارد حافظه رم استفاده شده و کاملا ساده قابل فعال‌سازی است. هر کاربری معمولی و متخصص می‌تواند با بیشترین قدرت و عملکرد در طول بازی و استریم از این ویژگی بهره‌مند گردد. نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که AMD EXPO فقط و فقط روی ماژول‌‎های نسل جدید رم یعنی DDR5 در دسترس است. در درجه اول باید این را هم بدانید که پردازنده‌های سری Ryzen 7000 شرکت ای‌ام‌دی می‌تواند با آن سازگار شود و مادربرد نیز با استاندارد رم DDR5 هم‌خوانی داشته باشد.

نحوه استفاده از AMD EXPO

قبل از اینکه از این ویژگی استفاده کرده باشید، ویژگی‌های کیت RAM EXPO درBIOS کامپیوتر فعال نمایید. برای انجام این کار باید مراحل گفته شده را طی نمایید. فرض کنید مادربرد شما سری ایسوس ROG Strix B650E-F DDR5 باشد که مجهز به کیت RAM EXPO می‌باشد.

در ابتدا به محض روشن کردن سیستم، کلید Detele را چندین مرتبه فشار دهید تا وارد بایوس گردد. زمانی که وارد بایوس شدید، کلید F7 را هم چند مرتبه بزنید تا وارد Advanced Mode شوید.

 در حالت پیشرفته روی عبارت روی Ai Tweaker و سپس Ai Overclock Tuner و بر تنظیم روی EXPO I کلیک کنید .برای ذخیره‌سازی این تغییرات، کلید F10 را فشار دهید. 

سپس سیستم گیمینگ شما مجدد راه اندازی کرده و اماده فعال‌سازی است.

کیت های رم سازگار با AMD EXPO

اگر می خواهید از فرکانس پر سرعت و اورکلاک روان حافظه رم استفاده کنید، طیف وسیعی از ماژول های جدید در بازار وجود داشته که مهم ترین آنها را در اینجا نام می بریم.

  1. حافظه رم کورسیر مدل Dominator EXPO Platinum DDR5 تا حداکثر فرکانس 5200 مگاهرتز، پیکره بندی دو کاناله
  2. حافظه رم کینگستون FURY Beast EXPO DDR5 تا حداکثر فرکانس 6000 مگاهرتز، پیکره بندی دو کاناله
  3. حافظه رم کورسیر Vengeance RGB EXPO DDR5 تا حداکثر فرکانس 5200 مگاهرتز، پیکره بندی دو کاناله

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!