Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:42:57

آشنایی با انواع وب کم و کاربردهای آن

 

آیا تا بحال در مورد وب کم چیزی شنیده اید؟ در مورد ویژگی های آن چه می دانید؟ در این مقاله قصد داریم که توضیحاتی درباره این تکنولوژی پیشرفته و کاربرد‌های وب کم به شما ارائه دهیم. در واقع وب کم دوربین کوچکی است که از طریق رایانه امکان انتقال فیلم یا عکس به آن را فراهم می سازد و یک ارتباط تصویری را شکل می دهد.

وب کم و حضور آن در زندگی

 

در این مقاله می خوانید:

وب کم و حضور آن در زندگی ما

 

واژه webcam از اختصار web camera حاصل شده است که در انواع مختلف رومیزی، متصل شونده به مانیتور کاربر و تعبیه شده در سخت افزار ساخته و به بازار عرضه می شوند. در ادامه این مقاله به قسمت جالب ویژگی و  کاربرد های منحصر به فرد این ابزار می‌ پردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

ویژگی های خارق العاده این ابزار کوچک

همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد از خصوصیات بارز این دستگاه می توان به برقراری گفتگو های اینترنتی، کنفرانس از راه دور و مانند این ها که امروزه بسیار پرکاربرد و حائز اهمیت است، اشاره کرد. وب کم این امکان را به کاربران می دهد که یک فیلم را ضبط یا جریان فیلم را در اینترنت پخش کنند. بنابر نیاز به پهنای باند زیاد برای ویدئو از طریق اینترنت، در چنین جریان هایی معمولاً از قالب های فشرده استفاده می شود. دوربین های فیلمبرداری دستی رزولوشن بیشتری نسبت به حداکثر رزولوشن وب کم دارد، چراکه در زمان انتقال از وضوح آن کم خواهد شد. به سبب وضوح پایین، دوربین های وب در مقایسه با اکثر دوربین های ویدئویی ارزان تر می باشند ، با این وجود همین میزان وضوح برای جلسات ویدئویی مناسب به نظر می رسد. وب کم ها معمولاً شامل یک لنز ، یک حسگر تصویر ، تجهیزات الکترونیکی و همچنین ممکن است شامل یک یا حتی دو میکروفون برای صدا باشند.

وب کم و ویژگی های آن

 

انواع کاربردهای منحصر به فرد وب کم

وب کم و کاربرد آن

 

کنفرانس و جلسات

امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی و فناوری و همچنین افزایش بیشتر مشغله افراد، نیاز بیشتری به پیدایش وب کم  در زندگی احساس می شود. در واقع کاربران می توانند از طریق رایانه خود در هر مکانی که حضور دارند به سهولت به جلسات و کنفرانس های ویدئویی و صوتی متصل شوند و با حضور همه جانبه ی خود بدون نیاز به جابجایی این جلسات را پیش ببرند.

وب کم و کاربرد آن

 

وب کم و کاربرد آن

 

سیستم های امنیتی

پیدایش نرم افزار های گوناگون که به کمک آنان می توانید از وب کم خود به عنوان یک دوربین امنیتی بهره مند شوید. شما می توانید به کمک نصب ابن نرم افزار ها و تنظیم بر حالت live-stream به صورت ریموت تصاویر وب کم را ضبط کنید و در هر لحظه در اینترنت آنان را به اشتراک بگذارید و از یک مکان دیگر محیط خود را کنترل نمایید. همچنین یکی از ویژگی های خارق العاده آن امکان فعال سازی هشدار در زمان حرکت شی در مقابل وب کم می باشد و در صورت تمایل امکان تنظیم برای عکس برداری در فواصل معین و آپلود در یک سرور وجود دارد.

بارکد خوان

شما می توانید به کمک دانلود و نصب نرم افزار bcwebcam  ابتدا به اینترنت وصل شده و با قرار دادن بارکد در مقابل دوربین وب کم کدQR  محصول مورد نظر خود را شناسایی کرده و از نرم افزار لینک مربوط به آن را دریافت نمایید.

وب کم و کاربرد آن

 

وب کم و کاربرد آن

 

سرگرمی و بازی

شاید تصور دستیابی به حجم بسیار بالای هیجان آن هم در یک محیط مختص به شما خیلی دور از ذهن به نظر برسد اما به کمک در دست داشتن این ابزار می توانید به آن دستیابید. شما می توانید با مراجعه به سایت newgrounds.com بازی های با فرمت فلش را در اختیار گیرید و به بازی بپردازید. برای آن باید با از نرم افزار flash-playerکمک بگیرید تا برای شما امکان دسترسی به وب کم فراهم شود.

تشخیص دهنده چهره

با مراجعه به سایت luxand.com نرم افزار رایگان را نصب و دانلود نمایید و پس از آن چهره ی خود را برای آن بشناسانید از این پس برای ورود به ویندوز با تشخیص چهره شما، ویندوز رایانه فعال می شود.

وب کم و کاربرد آن

 

جمع بندی

امروزه به دلیل گسترش علوم و فناوری و همچنین نیاز بیشتر افراد به وب کم، می توان با بهره گیری از این تکنولوژی پیشرفته در تمامی جلسات و کنفرانس ها حضور به عمل رسانید. و از دیگر کاربرد های این محصول خارق العاده بهره مند شد.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!