Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 15:22:56

مقایسه مودم روتر 4G LTE تی پی لینک TL-MR6400 و Archer MR200

 

مودم روتر های 4G LTE دستگاهای محبوب و پر طرفدار در نزد کاربران می‌شوند که با استفاده از یک عدد سیم کارت، قابلیت اتصال به شبکه پر سرعت اینترنت را دارند. شرکت تی پی لینک یکی از مهم ترین کمپانی های سازنده مودم های سیم کارت خور بوده که در مدل‌های ارزان قیمت، میان رده و همینطور رده بالا محصولاتی را تولید کرده است. در این مقاله به مقایسه دو مودم روتر 4G LTE یعنی TL-MR6400 و Archer MR200 دو محصول پر فروش و جذاب از این شرکت می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مشخصات کلی

هر دو مودم از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به یکدیگر هستند و در ابعادی یکسان به طول 33.5 × 124.5 × 174 میلی متر تولید شده اند. دارای 2 آنتن 4G LTE قدرتمند برای دریافت اطلاعات استفاده می کنند که قابلیت جداشدن نیز دارند. برای اتصال دستگاه ها به صورت سیمی از 3 عدد پورت LAN و 1 عدد پورت WAN/LAN که در پشت مودم تعبیه شده است، استفاده نمایید.

مشخصات ظاهری روتر 4G LTE تی پی لینک TL-MR6400 و Archer MR200

پورت WAN/LAN در این دو محصول به شما این امکان را می دهد که مودم سیم کارت خور را به صورت یک روتر باسیم به دستگاه هایی نظیر مودم های ADSL و یا فیبر متصل کنید. زمانی به عنوان یک روتر بیسیم تنظیم شود، شبکه 3G/4G به عنوان یک شبکه پشتیبان برای ارائه اتصال اینترنت پر سرعت برای شما کار خواهد کرد. Archer MR200 از تکنولوژی OneMesh تی پی لینک پشتیبانی کرده و می تواند یک شبکه مش منعطف و مقرون به صرفه تر WiFi را بهبود پوشش سیگنال شبکه در محیط ایجاد نماید.

قابلیت های بیسیم

مودم روتر TL-MR6400 از باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز با حداکثر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه با حساسیت -74dBm الی -67dBm پشتیبانی می‌کند و قدرت انتقال آن 20dBm است. مودم Archer MR200 در این مسئله کاملا برتری داشته و از دو باند فرکانسی بهره می برد.

مودم روتر Archer MR200 از دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی کرده که در باند 2.4 گیگاهرتز حداکثر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه و در فرکانس 5 گیگاهرتز نیز سرعت به 433 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید. قدرت انتقال در فرکانس 5 گیگاهرتز 23dBm و حساسیت آن -78 الی -64 و در فرکانس 2.4 گیگاهرتز 20dBm و حساسیت آن -69dBm الی 74-dBm است.

این دو مودم قابلیت اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت 4G FDD-LTE، TDD-LTE و 3G را داشته و از پروتکل های IPV4 و 6 IPV نیز بهره برده اند. Archer MR200 از لحاظ خدمات رسانی به تعداد دستگاه های متصل شده به شبکه نیز دارای برتری است و 64 دستگاه به صورت همزمان قابلیت اتصال به این مودم را دارند. این در حالی است که TL-MR6400 می تواند برای حداکثر 32 دستگاه پهنای باند ارسال نماید.

شخصی سازی شبکه

دو مودم روتر از برند تی پی لینک قابلیت ها و ابزارهای پیشرفته ای برای مدیریت و شخصی سازی وجود دارد. به منظور اولیت بندی دستگاه‌ها در دسترسی به شبکه از فناوری QoS استفاده کرده و برای کاربران میزان دسترسی را تعیین نمایید. همینطور برای مسدود سازی دسترسی کودکان و افراد به برخی از وب سایت ها می‌توانید از Parental Controls استفاده نمایید. برای ایجاد شبکه مهمان و حفاظت از حریم خصوصی خود نیاز هیچگونه مشکلی نخواهید داشت. امینت بیسیم بالا در شبکه و رمزگزاری WPA-PSK/WPA2-PSK، WPA/WPA2 و 64/128-bit WEP سایر قابلیت‌های این دو محصول است.

مشخصات نرم افزار TL-MR6400 و Archer MR200

این دو محصول از امکاناتی نظیر VPN Pass-Through (PPTP, L2TP, IPSec) بهره برده و دارای SPI فایروال و MAC Address Binding نیز می باشد. از دیگر قابلیت های آن می توان به فناوری Port Forwarding اشاره کرد که به لطف آن می توان از طریق اینترنت به یک کامپیوتر و سرویس در شبکه های دیگر متصل گردید.

مقایسه مودم روتر 4G LTE تی پی لینک TL-MR6400 و Archer MR200

Dynamic DNS نیز کمک می کند مشکلات مربوطه برای اتصال به آدرس های IP پویا را حل نماییم؛ به طوری که از طریق شبکه اینترنت به شبکه های لوکال با IP داینامیک و اطلاعات موجود در آن دسترسی داشته باشیم.

راه اندازی آسان

به لطف برنامه و رابط کاربری بصری Tether، این دو مودم روتر قابل راه اندازی و استفاده هستند. می توانید تنظیمات شبکه، قابلیت های کنترل والدین و هرگونه مدیریت دسترسی را انجام داده و شبکه ایجاد شده را بستری ایمن و مطمئن برای افراد حاضر در آن سازید.

قیمت

همانطور که پیش تر گفته شد مودم روتر Archer MR200 به دلیل کیفیت بالاتر دارای قیمت بیشتری نسبت به TL-MR6400 بوده و از آنجایی که قیمت این محصولات همواره در حال تغییر و بروزرسانی است می توانید آنها را با بهترین قیمت از سایت یاس ارتباط تهیه نمایید.

منابع : TL-MR6400 و Archer MR200

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!