Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-05 10:57:44

10 روش ذخیره باتری گوشی اندروید

 

گوشی‌های اندروید امروزی از صفحه نمایش‌های بزرگ، درخشان با ویژگی‌های سطح بالایی برخوردارند که باتری زیادی مصرف می‌کنند. در اینجا 10 روش برای ذخیره باتری گوشی اندروید به شما پیشنهاد می‌دهیم. قطعا بعد از اعمال این ده روش تغییر در میزان ماندگاری شارژ باتری گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.

باتری کم اندروید

عوامل موثر در مصرف شارژ باتری گوشی شما

عوامل متعددی هستند که باعث کاهش سریع باتری گوشی اندروید شما می شود. بدنه نازک تر، صفحه های نمایش روشن تر، پردازنده های سریعتر، نرم افزارهای بیشتر و ارتباطات اینترنتی سریعتر، همگی به باتری موبایل شما آسیب می زنند. اما همچنان تولید کنندگان باتری های قدرتمندتری را برای کندتر کردن روند خالی شدن شارژ استفاده می‌کنند.

باتری گوشی عکس والپیپر

گوشی Note 9 Pro شیائومی دارای یک باتری 5020 میلی آمپری است که می تواند بیش از 29 ساعت دوام بیاورد. تلفن های Galaxy S سامسونگ، محبوب‌ترین دستگاه‌های اندرویدی، بسته به مدل می‌توانند بین 11 تا 13 ساعت دوام داشته باشند. اما نگران نباشید، هنوز هم روش هایی وجود دارد که می توانید از باتری هر گوشی بیشتر بهره ببرید.

مراحل خالی شدن شارژ

و اما اندروید در رابط کاربری که در هر نسخه ارائه می‌دهد، متفاوت عمل می‌کند. هر سازنده از نسخه متفاوتی از سیستم عامل استفاده می‌کند، بنابراین تنظیمات و ویژگی های خاص گوشی ها همیشه متفاوت به نظر می‌رسند یا در جایی دیگر قرار دارند. با توجه به این نکته، در اینجا چند روش برای بیشتر نگه داشتن شارژ باتری گوشی اندرویدی شما وجود دارد:

01 گوشی را در حالت "ذخیره خودکار باتری" قرار دهید

فکر می‌کنید در شرایطی گیر خواهید کرد که نیاز دارید باتری تلفن شما بیشتر از حد معمول دوام بیاورد؟ گوشی خود را در حالت "ذخیره خودکار باتری"  قرار دهید. در این حالت خود گوشی، تمامی عملکردهای اضافی که شارژ مصرف می کنند و مورد نیاز نیستند را متوقف می کند.

روشن کردن

4 روش اتوماتیک برای ذخیره باتری گوشی اندروید

اکثر گوشی ها اغلب روش های متفاوتی ارائه می دهند، اما گوشی موبایل سامسونگ دارای سیستم عامل اندروید 10، چهار گزینه مختلف دارد. در حالت "عملکرد بالا"(high performance)، با افزایش روشنایی و وضوح صفحه نمایش از باتری بیشتری استفاده می‌کند. حالت "بهینه سازی"(Optimized)، تعادل بین عملکرد و دوام باتری را حفظ می‌کند.

"ذخیره باتری متوسط"(Medium power saving)، با محدود کردن مصرف داده و کاهش روشنایی، وضوح و عملکرد پردازنده، باعث تاخیر در خالی شدن باتری گوشی شما می‌شود. روشن کردن "ذخیره باتری ماکزیمم"(Maximum power saving)، دستگاه شما را فقط به برنامه‌ها و سرویس‌های ضروری که استفاده می‌کنید، محدود می‌کند. به همین دلیل مدت بیشتری باتری شما را نسبت به گزینه های قبلی نگه می‌دارد.

  • High Perfomance
  • Optimized
  • Medium Power Saving
  • Maximum Power Saving
  • Adaptive Power Saving Mode

ذخیره شارژ باتری با روشی آسان و موثر

همچنین می توانید حالت "ذخیره باتری سازگار"(Adaptive power saving mode)، را انتخاب کنید. این گزینه نسبت به گزینه های معرفی شده قبلی بیشترین کمک را برای ذخیره باتری گوشی به شما خواهد کرد. این گزینه در اولویت اول تنظیمات یک باتری قرار گرفته و مصرف باتری را محدود به زمانی می کند که شما در حال استفاده از گوشی هستید، و یا گوشی در جیب شما می باشد.

اندروید 10 به شما این امکان را می دهد تا “حالت ذخیره باتری”را مستقیماً از نوار کشویی بالای صفحه نمایش روشن کنید و برای ذخیره باتری برخی گزینه ها را به دلخواه تغییر دهید. گوشی خود روشن کرده و سپس چند گزینه را برای صرفه جویی در مصرف باتری تغییر دهید. همچنین می توانید وارد تنظیمات شوید و گزینه های مربوط به "ذخیره باتری" را در بخش "مراقبت از دستگاه"(Device Care)  در گوشی موبایل خود پیدا کنید. حتی  اپلیکیشن های خاص می توانند کنترل شوند تا در صورت عدم استفاده، باتری کمتری استفاده کنند یا کاملاً خاموش شوند.

02 اینترنت دیتا را زیرنظر بگیرید

اینترنت دیتا( همان داده های تلفن همراه) تاثیر زیادی بر سرعت مصرف باتری شما دارد. بنابراین در صورت امکان ازاینترنت وای فای استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در خانه  یا (در صورت امکان) در مکان های عمومی، وای فای خود را روشن و به شبکه متصل بشوید.

با خاموش کردن سرویس داده های تلفن همراه از پنل تنظیمات سریع گوشی، می توانید جلوی استفاده تلفن همراه خود در مصرف شارژ اضافی را بگیرید. همچنین می توانید از Airplane Mode استفاده کنید تا همه امکانات شبکه داده را غیرفعال کرده و وای فای را روشن کنید. اگرچه این امر باعث اختلال در تماس های دریافتی و پیامک ها می شود.

03 پس زمینه "حالت تاریک" را امتحان کنید

"حالت تاریک"(Dark mode) برای چشم ها خوب است، اما در واقع هیچ کاری برای باتری شما انجام نمی دهد. مگر اینکه دستگاه شما دارای صفحه نمایش OLED یا AMOLED باشد. اکثر گوشی های قدیمی از صفحه نمایش LCD استفاده می کنند. اما در حال حاظر سامسونگ، وان پلاس و گوگل از این فناوری جدید برای صفحه نمایش گوشی های برجسته خود استفاده می کنند.

حالت تاریک صفحه برای ذخیره باتری

اگر گوشی با نمایشگر OLED یا AMOLED دارید، در واقع گوشی شما پیکسل هایی را که سیاه نمایش داده می شوند را غیرفعال می کند. بنابراین وقتی تمام صفحه های روشن دیگر تاریک می شوند، باتری خود را ذخیره می کنید. طبق گزارش iFixit، با روشن کردن "حالت تاریک" می توانید به اندازه یک ساعت در باتری صرفه جویی کنید.

آیکن باتری اندروید

 

شما می توانید "حالت تاریک" در نسخه Android Pie یا Android 10 ، را از نوار کشویی بالایی صفحه روشن تلفن کنید. یا آن را در تنظیمات نمایشگر پیدا کنید. اما به همین راضی نشوید، زیرا اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که "حالت تاریک" تنظیماتی و مختص به خود را دارند.

باتری گوشی

 

 

به "ردیابی فعال"(Active Tracking) استراحت دهید

ویژگی هایی مانند بلوتوث، NFC ، ویژوال گوشی سامسونگ و لوکیشن سرویس مفید هستند. اما باتری گوشی شما را خالی می کند. علت هم این است که در زمان اتصال سعی در بروز رسانی برنامه و اطلاعات مکانی شما، برای رد یابی و ارائه خدمات به شما می باشد. اگر به دنبال حفظ جرعه ای شارژ در زمانی خاص هستید، این سرویس ها را تا زمانی که به آنها نیاز پیدا کنید، خاموش نگه دارید.

دستیار صوتی شما تاثیر بسزایی در مصرف شارژ باتری دارد

همچنین ممکن است شما همیشه به برنامه "دستیار صوتی" خود نیازی نداشته باشید. اگر دستیار Google  فعال است، به تنظیمات دستیار بروید و آن را غیرفعال کنید، این کار باعث می شود دستیار Google گوش به زنگ نباشد و طبعا باتری کمتری مصرف کند. اگر دستگاه سامسونگ دارید، می توانید امکان دستیار صوتی Bixby را که برای گوشی های اندرویدی این شرکت است، خاموش کنید. باتری گوشی سامسونگ در حقیقت عملکرد بالایی در ذخیره باتری گوشی های اندرویدی می تواند نشان دهد. همچنین ممکن است بخواهید هر تنظیمات روتینی را که فعال کرده اید غیرفعال کنید. این یکی از موثرترین روش های ذخیره باتری گوشی اندروید می باشد.

05 صفحه شما بسیار روشن است

این روزها صفحه نمایش گوشی های هوشمند بسیار زیبا به نظر می رسد، اما جای تعجب ندارد که وضوح و پیکسل های بزرگ، باتری بسیاری مصرف می کنند. احتمالاً نیازی نیست که دستگاه شما در بالاترین سطح کیفی از تنظیمات قرار گرفته باشد. وارد تنظیمات نمایشگر خود شوید و روشنایی صفحه را کم کنید. قطعا چشم و باتری شما، هردو بابت این کار، از شما قدردانی خواهند کرد.

کم کردن نور صفحه گوشی برای ذخیره باتری

همچنین باید روشنایی خودکار را غیرفعال کنید که براساس نیازهای شما تنظیم می‌شود. از طرفی هم می‌توانید روشنایی صفحه نمایش خود را بیشتر از نیازتان بالا ببرید. حتی می‌توانید مدت زمان فعال بودن صفحه نمایش خود را تغییر دهید. در قسمت تنظیمات نمایشگر، روی تلفن خود، آن را تنظیم کنید. بعد از آن وارد تنظیمات اعلان ها شوید تا اعلان‌های اپلیکیشن‎‌های خاص را غیرفعال کنید. بنابراین تلفن شما هر بار که هشدار اعلان جدید می آید روشن نمی‌شود.

06 گوشی خود را در حالت بی صدا قرار دهید

گوشی همراهی که مرتباً با اعلان‌ها بوق می زند و یا ویبره دارد، آزار دهنده خواهد بود. البته که مهم تر از آن، باتری گوشی شما را خالی می‌کند. بنابراین آن را غیرفعال کنید. تلفن شما برای لرزاندن و ایجاد صدا باید موتور داخلی را تحریک کند و همان طور که حدس می زنید انرژی مصرف خواهد کرد. بنابراین وارد تنظیمات "صدا و لرزش" بشوید و شدت لرزش را کم کنید. در اینجا می‌توانید بازخورد لمسی را نیز غیرفعال کنید تا هنگام تایپ یا لمس صفحه، گوشی لرزش نداشته باشد.

07 کنترل اپلیکیشن های خود را بدست بگیرید

توسعه دهندگان تلاش زیادی را برای اطمینان از کارآیی بیشتر برنامه هایشان انجام می‌دهند، اما حتی در صورتی که از آنها استفاده نمی‌کنید، بسیاری از آنها در حال کار کردن می‌باشند. البته این فعالیت به مرور زمان، باعث از بین رفتن اطلاعات و دوام باتری می‌شود. شما می‌توانید برنامه‌های استفاده نشده را در گزینه App Power Management در بخش "مراقبت از دستگاه" متوقف کنید. یک قدم جلوتر بروید و برنامه‌های خاصی که شارژ زیادی مصرف می کنند را در حالت خواب قرار دهید، تا از مصرف بیش از حد باتری جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید که برنامه‌های خواب و متوقف شده به روزرسانی نمی‌شوند مگر اینکه از آنها استفاده شود، بنابراین ممکن است لازم باشد به صورت دستی آنها را به روز کنید.

ذخیره باتری

در بخش "برنامه ها" در تنظیمات، می‌توانید تک تک برنامه ها را انتخاب کنید، سپس فعالیت پس زمینه را مجاز یا غیرفعال کنید. با این کار مصرف باتری را بهینه سازی کردید. در همین حال، مراقب اپلیکیشن هایی که تبلیغات محور هستند، باشید. این برنامه‌ها به نظر می‌رسد در حال خوردن باتری هستند. همانطور که BuzzFeed گزارش کرده، طرح‌های تبلیغاتی فریبانه می‌توانند تبلیغات درون برنامه ای را بگیرند و فیلم ها را در پس زمینه اجرا کنند. در واقع شما این ویدیوها را نمی‌بینید، اما آنها به عنوان مجری تبلیغات ثبت می‌شوند.

بدین معنی که حضور آنها در نهایت فقط منجر به صفر شدن شارژ باتری شما می‌شود. بهتر است هر از گاهی  برنامه هایی را که سریعتر باتری شما را خالی می کنند بررسی کنید و ببینید آیا موارد غیرضروری وجود دارد که بتوانید حذف یا غیرفعال کنید. می‌توانید این اطلاعات را در زیر "battery usage” در تنظیمات مشاهده کنید، سپس تصمیم بگیرید که کدام برنامه ها باید در پس زمینه اجرا شوند و کدام یک باید خاموش شوند.

08 بازنگری تصاویر زمینه و ویجت ها

از بکار بردن زمینه های متحرک دوری کنید. زیرا برای صفحه نمایش شما انرژی لازم است تا آن را تحریک کند. همچنین بهتر است تصاویر زمینه‌ای استفاده کنید که در آن رنگ‌های کمتری وجود دارد. زیرا در صورت نیاز به ارائه رنگ‌های مختلف، صفحه‌نمایش باتری بیشتری را مصرف می کند. باز هم اگر صفحه OLED دارید، رنگ سیاه بهتر است.

گرچه ویجت ها وسوسه انگیز و راحت هستند، اما در اصل یک برنامه فعال می‌باشند که از صفحه اصلی شما قابل استفاده هستند، بنابراین گوشی از باتری لازم برای نگه داشتن ویجت استفاده می‌کند. اگر باتری شما ماندگاری کمی دارد، فقط به استفاده از آنها نه بگویید.

09 یک پاور بانک تهیه کنید

اگر می‌خواهید باتری گوشی ماندگاری بیشتری داشته باشد ولی نمی‌خواهید کاری متفاوت انجام دهید، خوب است. بسیاری از پاوربانک‌های خوب وجود دارند که با هر گوشی کار خواهند کرد. همچنین می توانید یک مورد باتری قابل حمل متناسب با دستگاه خود پیدا کنید. فقط به یاد داشته باشید که آنها را قبل از بیرون رفتن از در با خود ببرید.

شارژ گوشی با پاوربانک

10 روشی خودکار برای ذخیره باتری شارژ گوشی اندروید

اگر همه اینها به خاطر سپردن بیش از حد باشد، خدمتی مانند If This then That) IFTTT) از گردش کار خودکار پشتیبانی می‌کند که می‌تواند در ذخیره باتری گوشی اندروید به شما کمک کند. از IFTTT برای خاموش کردن سرویس‌هایی مانند وای فای و بلوتوث بر اساس موقعیت مکانی خود استفاده کنید یا درصورت افت باتری به درصد مشخصی، سرویس‌های خاص را غیرفعال کنید.

در همین حال، برنامه‌هایی مانند Greenify، برنامه‌های موجود در تلفن شما را تجزیه و تحلیل می‌کنند و مشخص می نمایند کدام یک از آنها در میزان شارژ باتری موثر می‌باشند. سپس می تواند برنامه های غیرفعال را که مشکل ساز به نظر می رسند را متوقف کند. همچنین اطمینان حاصل کنید که باتری تلفن شما به همان راحتی که روزی که گوشی را خریدید کار می‌کند.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!