Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:43:39

شرکت اس‌ کی هاینیکس، نخستین ماژول های DDR5 را عرضه کرد

 

شرکت SK Hynix اعلام کرد که اولین ماژول DDR5 را معرفی کرده است. در اولین اقدام این نسل از ماژول های DDR5 با سرعت و چگالی بیشتر برای داده های بزرگ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می شود اما به سرعت تبدیل به استانداردی در زمینه مصارف خانگی و گیمینگ می شود.

رم های DDR5 شرکت SK hynix

بدین ترتیب اس‌کی هاینیکس نخستین شرکت دنیا لقب می‌گیرد که ماژول DDR5 معرفی می‌کند.

رم DDR5

معرفی ماژول های DDR5 شرکت اس کی هاینیکس

ماژول‌هایی که اس‌کی هاینیکس معرفی کرده با سرعتی در بین ۴٬۸۰۰ مگاهرتز تا ۵٬۶۰۰ مگاهرتز فعالیت می‌کنند و همین موضوع نشان می‌دهد با حافظه‌هایی بسیار پرسرعت طرف هستیم، البته این حافظه‌ها درنهایت سریع‌تر خواهند شد.برای درک بهتر این سرعت باید اینطرو عنوان کنیم که با وجود سرعت انتقال 5600 مگابیت در ثانیه می توان 9 فیلم Full HD را تنها در یک ثانیه انتقال داد. البته این مازول ها قادر هستند تا سرعت انتقال داده تا 6400 مگابیت در ثانیه را هم فراهم سازند.

رم DDR5

برخی شایعه‌ها می‌گویند سریع‌ترین حافظه‌ی DDR5 مخصوص کاربران عادی می‌تواند به سرعت ۸٬۴۰۰ مگاهرتز هم دست پیدا کند که عددی درخور توجه است.

همچنین طبق اعلام کمپانی کره ای، با وجود افزایش سرعت در نسل جدید حافظه های رم، این ماژول ها قادرند با 0.1 ولتاژ انرژی کمتر در مقایسه با نسل قبل فعالیت کنند.

DDR5 Memory

علاوه بر این SK Hynix قابلیت Error Correcting Code یا به اختصار ECC را نیز با این تراشه ها یکپارچه کرده است که اجازه می دهد خطاهای با مقدار 1 بیت به طور خودکار تصحیح شوند و 20 برابر پایداری اپلیکیشن ها را افزایش دهد. در حالی که هیچ اشاره ای به ظرفیت ماژول های DDR5 نشده بود، SK Hynix اعلام کرده که به تدریج می تواند ماژول هایی با ظرفیت 256 گیگابایت را از طریق تکنولوژی TSV تولید کند. چنین ظرفیتی برای ماژول رم می تواند یک پیشرفت و صرفه جویی در متریال باشد.

DDR5 DRAM

اینتل و DDR5

در توسعه نسل جدید حافظه های رم، اینتل همکاری نزدیکی با همتای کره ای خود داشته است و همچنین طبق گفته معاون غول تراشه سازی جهان، اینتل در طراحی و آزمایش تراشه های DDR5 به منظور رسیدن به هدف در کارایی با کمپانی کره ای همکاری داشته است.

در ماه آوریل بود که گزارشی بر اینکه SK Hynix در حال آماده سازی ماژول های DDR5 با فرکانس 8400 مگاهرتز برای مصرف کنندگان است شنیدیم. با سرعت 8400 مگاهرتز، هر کانال رم به طور تئوری به پهنای باند 67.2 گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید که به مراتب از حداکثر پهنای باند 25.6 گیگابایت بر ثانیه رم های DDR4 بیشتر است.

نسل جدید رم کامپیوتر

نقشه راه لو رفته از کمپانی AMD نشان می دهد که پشتیبانی از رم های DDR5 در سال 2022 به همراه جدیدترین نسل از CPU و APUهای این کمپانی انجام خواهد گرفت. این محصولات احتمالا بر پایه معماری ZEN 4 خواهند بود. ضمن اینکه به تازگی گزارشی در مورد پشتیبانی نسل بعدی APUهای AMD با اسم رمز Van Gogh از رم های DDR5/LPDDR5 منتشر شده است.

رم DDR5 کامپیوتر

اس‌کی هاینیکس تاکنون به تاریخ عرضه‌ی DIMM های DDR5 اشاره نکرده است، اما می‌گوید این ماژول‌ها برای زمانی ‌که بازار DDR5 فعال شود، آماده هستند.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!