Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:44:58

980 Pro ; جدیدترین و سریع ترین اس اس دی سامسونگ

 

سامسونگ جدیدترین دستاورد خود در زمینه حافظه‌های NVMe SSD را به‌نام ۹۸۰ پرو رونمایی کرد. این حافظه، اولین محصول سامسونگ از نوع PCIe 4.0 محسوب می‌شود که به‌گفته‌ی این شرکت کره‌ای برای رایانه‌های بالارده و مدل‌های مخصوص گیمینگ طراحی شده است.

در این مقاله می خوانید:

اس اس دی گیمینگ

نوع کاربری اس اس دی 980 پرو

حافظه ۹۸۰ پرو برای دو دسته از کاربران طراحی شده و با هدف بهبود اجرای بازی‌ها و کمک به کاربران در اجرای کارهای سنگین کامپیوتری به بازار عرضه می‌شود. 

اس اس دی سامسونگ

مشخصات کلی اس اس دی 980 Pro

این حافظه‌های SSD جایگزین سری ۹۷۰ پرو محسوب می‌شوند و در سه نسخه با ظرفیت‌های ۲۵۰، ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت به فروش می‌رسند. تمام این سه مدل مشخصات یکسانی دارند و به صورت کامل با رابط PCIe Gen 4.0 سازگار هستند و قادر به خواندن اطلاعات با سرعت ۷،۰۰۰ مگابایت‌برثانیه است.

این محصولات با فرم فکتور M.2 2280 وارد بازار می‌شوند.

حافظه جامد سامسونگ

از نظر نوشتن اطلاعات نیز سرعت حافظه جدید شرکت کره‌ای به ۵،۰۰۰ مگابایت‌برثانیه می‌رسد. سامسونگ می‌گوید که حافظه ۹۸۰ پرو از ۱،۰۰۰ آی‌آپس برخوردار است.

SSD Samung

اس اس دی هایی با کارایی بالا معمولا به کنترل حرارتی بالایی نیاز دارند. به همین علت هیت سینک حرارتی با روکش نیکل برای مدیریت سطح گرمای 980 پرو استفاده شده است که دارای نوارمسی نازک در بخش جلویی و پشتی برد مدار چاپ شده است.

سیستم حرارتی اس اس دی

اس اس دی 980 پرو چگونه دما را کنترل می کند؟

980 پرو که با الگوریتم کنترل حرارتی پیشرفته سامسونگ تعبیه شده است ، خود گرما را مدیریت می کند تا عملکردی بادوام و قابل اطمینان ارائه دهد.

به همین علت سامسونگ از فناوری «Dynamic Thermal Guard» در این محصول استفاده کرده تا به دمای بهینه دست پیدا کند. این حافظه از نسل آینده کنترلر «Elpis» استفاده می‌کند.

فناوری جدید اس اس دی Samsung

فناوری TurboWrite

با استفاده از فناوری «TurboWrite» نرخ انتقال اطلاعات مدل ۲۵۰ گیگابایتی به ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه، مدل ۵۰۰ گیگابایتی به ۱۱۰۰ مگابایت بر ثانیه و مدل ۱ ترابایتی به ۲۰۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. سامسونگ در این حافظه SSD‌ روی رابط PCIe Gen 4 تمرکز کرده که تا ‌۲ برابر عملکرد بهتری نسبت به PCIe Gen 3 و ۱۲.۷ برابر در مقایسه با SATA استاندارد دارد.

بااین‌حال، حافظه جدید شرکت کره‌ای روی مادربردهایی با فناوری PCIe 3.0 نیز قابل استفاده است؛ اما سرعت خواندن اطلاعات در ۳،۵۰۰ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن نیز در ۳،۴۵۰ مگابایت در ثانیه محدود می‌شود.

تکنولوژی TurboWrite

با برنامه ای که سامسونگ ارائه کرده است میتوان 980 پرو را در بهترین عملکرد خود همیشه در اختیار داشت.

برنامه Samsung Magician

از دید سامسونگ، حافظه ۹۸۰ پرو SSD محصولی ایده‌آل برای گرافیست‌ها، طراحان و عکاسانی است که روی محتوایی با رزولوشن 4K و حتی 8K کار می‌کنند.

منبع مطالعاتی 

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!