Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-02-14 13:00:23

مقایسه گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy S24 و Galaxy S23

 

با انتشار گوشی هوشمند Galaxy S24 در ماه‌های اخیر، اکثر کاربران توجه و تمرکز خود را بر روی مشخصات و ویژگی‌های این محصول گذاشته‌اند. این گوشی که از پردازنده جدید اسنپدراگون بهره‌ برده و نرخ بروزرسانی داینامیک تصاویر در کنار قابلیت‌های هوش‌مصنوعی در حال پوشش است، می توان آن را به عنوان پرچم دار گوشی‌های سامسونگ معرفی نمود. حال برای آندسته از کاربرانی که به طور دائم تمایل دارند گوشی موبایل خود را بروز نگه دارند و در حال حاضر از گوشی گلکسی S23 استفاده می کنند، آیا نیاز است گوشی خود را فروخته و آن را به S24 ارتقا دهند؟ در این مقاله به طور مختصر و مفید این مسئله را مورد نقد و بررسی کامل قرار خواهیم داد.

مقایسه مشخصات ظاهری گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy S24 و Galaxy S23

طراحی و نوع صفحه نمایش

تا حد کلی از نظر ظاهر یکسان هستند و تفاوتی بین آنها نیست. شاید بزرگترین تغییر در قسمت کناره های آن است که اضلاع S24 کمی تخت مات بوده و S23 دارای اضلاع گرد براق هستند. پس به طور واضح قاب محافظ آنها هم متفاوت بوده و در زمان تعویض باشد قاب جدید بخرید. در خصوص نمایشگرها کمی شرایط متفاوت خواهد بود. صفحه نمایش اس 24 مقداری بزرگ‌تر شده و حدودا 6.2 اینچ می‌باشد که شرکت سامسونگ نیز مواردی را برای بهبود کیفیت تصویر آن انجام داده است. رزولوشن 1080 × 1920 یا همان full-HD و نرخ بروزرسانی داینامیک که می‌تواند از 1 هرتز تا 120 هرتز مغییر و قابل تغییر باشد. حالت داینامیک مزیت بزرگی دارد؛ زیرا اگر نرخ فریم کمتر از مقدار معمول باشد، میزان مصرف باتری نیز کاهش می‌یابد.

عملکرد Performance

سخت افزار نیز دست خوش بروزرسانی جدید و مهیجی شده که یک استاندارد جذاب می‌باشد. اس 24 از نسل سوم Snapdragon 8 و S23 از نسل دوم همین پردازنده استفاده کرده که نیازی به قیاس نیست و برتری کامل با گوشی جدیدتر خواهد بود. البته این خیلی جای نگرانی نیست، زیرا S23 به اندازه کافی در پردازش اطلاعات قدرتمند و فوق العاده می‌باشد. تقریبا ما بقی مشخصات نظیر حافظه رم و داخلی کاملا یکسان است. فقط یک نکته نا امید‌کننده وجود دارد که شرکت سامسونگ توجه کافی به آن نداشت. بهتر بود S24 با حداقل حافظه داخلی 256 گیگابیت نیز تولید می‌شد؛ چون 128 گیگابایت برای یک گوشی پرچم‌دار سامسونگ مقداری کم به نظر می‌رسد. از آنجایی که برنامه‌ها، تصاویر، بازی‌ها و ... هرساله افزایش حجم و کیفیت دارند، شاید از نظر فضا کمی به مشکل بخورید. البته نسخه های 256 گیگابایت می‌تواند گزینه بهتری برای خرید باشند.

سخت افزار گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy S24 و Galaxy S23

دوام باتری و فست شارژ

S24 باتری بهتری دارد که ظرفیت آن 4000 میلی آمپر بر ساعت است که 100 میلی آمپر از S23 بیشتر است. بنابراین تفاوت زیادی در آن به چشم نخواهد خورد. قدرت تغذیه و شارژ نیز یکسان می‌باشد(25 وات فست شارژ با کابل و 15 وات شارژ بی‌سیم).

مقایسه دوربین

در خصوص دوربین باید نمره قبولی را به هر دو محصول داد و این مسئله همواره در گوشی های سری Galaxy سامسونگ صدق کرده است. مجهز به 3 لنز دوربین هستند که شامل یک لنز اصلی با دقت 50 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید با دقت 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو با دقت 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر می‌باشد. این مجموعه دوربین فوق العاده برای عکاسی و فیلم برداری عملکرد بهینه و خوبی خواهند داشت.

نرم افزار و بروزرسانی

هر دو محصول می‌توانند از جدیدترین آپدیت سیستم عامل یعنی اندوروید 14 بهره مند شوند. سامسونگ معهد شده که برای گوشی S23 تا 4 سال آینده بروزرسانی اصلی سیستم عامل و تا 5 سال بروزرسانی امنیتی را ارائه دهد. البته در خصوص S24 کمی بهتر است و تا 7 سال بروزرسانی سیستم عامل وجود دارد که این دلیل خوبی برای خرید و تعویض گوشی نیست.

کمی بیشتر در خصوص گلکسی S23 و گلکسی S24

این دو گوشی هوشمند مجهز به 2 قابلیت خاص هستند از جمله حالت DeX که شبیه ساز دسکتاپ می‌باشد، البته سامسونگ با ارائه هوش‌مصنوعی گلکسی AI مرز بزرگی بین نسخه قدیمی و جدید ترسیم کرده می‌کند. به عبارتی ترکیبی از هوش مصنوعی از جمله هوش‌مصنوعی گوگل با دستگاه های سامسونگ است که تجربه جذابی را در UX دستگاه خواهد گذاشت.

هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ

البته سامسونگ وعده داده ویژگی‌های جدیدی نظیر Circle to Search with Google را که در آن می‌توانید دستور یا شی ای را روی صفحه نمایش ترسیم کنید و گوگل آن را جست و جو می‌کند. ترجمه‌های شفاهی رو دستگاه، رونویسی و حتی Chat Assist که می‌تواند صدا شما را تشخیص دهد را پیشنهاد می‌کند. البته مهندسان این شرکت اذهان داشته اند که Galaxy AI راه به S23 خواهید پیدا کرد، ولی نکته اصلی اینجاست که S24 در لبه و مرز استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی می‌باشد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!