Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 16:18:48

مقایسه ماوس گیمینگ ریزر Viper و Viper mini

 

یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی که کاربران و گیمرها به شدت به آن علاقه‌مند هستند، ماوس گیمینگ با کیفیت است. فاکتور هایی نظیر دقت (DPI)، نوع حسگر، تعداد کلید های قابل برنامه ریزی و درگاه اتصال( باسیم یا بیسیم) در این انتخاب دخیل خواهند بود. برند ریزر یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین کمپانی‌های تولید ماوس‌های گیمینگ با کیفیت است و دو تا از مهم ترین محصولات آنها ماوس های باسیم Viper و Viper mini بوده که در این مقاله تلاش خواهیم کرد که آنها را به طور کامل بررسی و مقایسه کنیم.

مشخصات ظاهری

ماوس Viper با ابعاد 38 × 58 × 129 میلی‌متر نسبت به ماوس Viper mini با ابعاد 38.3 × 53.5 × 118.3 میلی‌متر بزرگتر بوده و از لحاظ وزنی نیز حدود 8 گرم سنگین تر می‌باشد ( 69 گرم >61 گرم ). هر دو ماوس از طریق رابط USB و کمک کابل SPEEDFLEX به سیستم شما قابل اتصال است. این کابل از انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به کابل های دیگر بوده و به گونه‌ای طراحی شده است که کمترین کشش را ایجاد کند. از مهمترین ویژگی های ماوس Viper می توان به قابلیت کار کردن با هر دو دست (True-Ambidextrous) اشاره کرد که ماوس Viper mini از این قاعده مستثنی است.

مقایسه ماوس گیمینگ ریزر Viper و Viper mini

نورپردازی RAZER CHROMA RGB

در هنگام طراحی این دو ماوس گیمینگ از جلوه های بصری فوق‌العاده و نور پردازی RAZER CHROMA RGB استفاده شده و برای آن دسته از کاربرانی که می خواهند به میز گیمینگ خود نمای زیبا اختصاص دهند، بسیار کمک خواهد کرد. نور ها قابلیت تغییر به 16.7 میلیون رنگ را خواهند داشت و ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند Chroma Studio، Visualizer، Connect و Workshop را دارند. (مقاله ما را در خصوص راهنمای خرید ماوس گیمینگ را از دست ندهید)

سوئیچ های اپتیکال

سوئیچ‌های ماوس‌های وایپر از نوع اپتیکال بوده و روند کار آن به شکلی است که با استفاده از یک پرتو نور مادون قرمز برای ثبت هر کلیک با زمان پاسخگویی 0.2 میلی ثانیه فعال می شوند. از آنجایی که دیگر نیازی به تماس فیزیکی شدید و کلیک محکم ندارد، این شکل از فعال سازی، زمان تاخیر را کاهش داده و هرگز باعث کلیک‌های ناخواسته نمی‌شود و به شما کنترل نزدیک تر و اجرای بی عیب و نقص را می دهد. عمر سوئیچ‌های ماوس Viper، هفتاد میلیون کلیک بوده و از ماوس Viper mini با پنجاه میلیون کلیک برتری دارد.

حسگر های اپتییکال

حسگر ماوس Viper از نوع اپتیکال 5G بوده که با ردیابی 99.4 درصد و دقت خارق العاده 16000 نقطه بر اینچ به قدرت و عملکرد شما در بازی ها ترکیب شده و می‌توانید از حریفان خود پیشی بگیرید. این در حالی است که ماوس وایپر مینی دارای حسگر اپتیکال با دقت 8500 نقطه بر اینچ بوده که نسبت به ماوس وایپر نسبتا کمتر بوده ولی بهر حال برای ردیابی بی نقص و دقت واضح و پاسخ گو کاملا مناسب است. ماوس Viper از شتاب (=35G) و سرعت (=300IPS) نسبتا بهتری برخودار بوده و ماوس Viper mini  نیز با شتاب (=35G) و سرعت (=300IPS) پایین تر زیر سایه آن قرار دارد.

مقایسه  Viper و Viper mini

دکمه های قابل برنامه ریزی

ماوس وایپر دارای 8 دکمه قابل برنامه ریزی بوده که می‌توان آنها را از طریق نرم افزار Razer Synapse 3 تنظیم کنید و به ماکروها و عملکردهای ثانویه دسترسی داشته باشید تا بتوانید حرکات گسترده را به راحتی اجرا کنید. ماوس وایپر مینی دارای 6 دکمه قابل برنامه ریزی است که دو تای آنها در سمت چپ و یکی از آنها در کنار اسکرول قرار دارد و از طریق نرم افزار فوق قابل برنامه ریزی می باشد. لازم به ذکر است دقت ماوس نیز از طریق این نرم افزار قابل تغییر است.

مقایسه قیمت ماوس های گیمینگ Viper و Viper mini

به طور کلی ماوس Viper از برند ریزر به علت برتری های کلی که نسبت به ماوس Viper Mini داشته از قیمت بالاتری برخوردار است اما در هر دو صورت هر دو ماوس کیفیت و عملکرد خوبی در بازی ها دارند. ماوس وایپر مینی با قیمتی حدود 000'300'1 الی 000'600'1 تومان در بازار موجود است و در مقابل ماوس وایپر با قیمتی بالا تر حدود 000'900'2 قابل خریداری می باشد.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!