Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:27:09

قابلیت های جدید اندروید 12

 

گوگل به تازگی فرایند راه اندازی Fall Pixel خود را به پایان رساند که کاربران خود را با Pixel 6 و Pixel 6 Pro و اولین پردازنده داخلی خود،Google Tensor آشنا کرد. گوگل بی سر و صدا یک پست وبلاگی منتشر کرده که در آن برخی از ویژگی های موجود در اندروید 12 را جمع آوری کرده و اعلام کرد که اکنون به طور رسمی برای دستگاه های Google Pixel در دسترس است.

اندروید 12 مملو از ویژگی های جدید است و بدون شک بزرگترین و بهترین طراحی رابط کاربری اندروید تا به امروز می باشد. از مهم ترین ویژگی های جدید این سیستم عامل می توان به حفظ حریم خصوصی اشاره کرد که در آن داشبوردی از جدول زمانی دسترسی برنامه ها به اطلاعات خصوصی کاربران، ابزار اسکرول اسکرین جدید و قابلیت های دیگری را در اختیار شما قرار می دهد.

ویژگی های اندروید 12 چیست؟

گوگل یک قدم به جلو برداشت و بسیاری از ویژگی های ظاهری و عملکرد سیستم عامل اندروید را کاملاً از نو طراحی کرده است. به عنوان مثال، ویژگی جدیدی به نام Material که به وسیله آن شما رنگهای اصلی صفحه زمینه تلفن خود را انتخاب کرده و سپس ظاهر سیستم خود را از جمله سایه اعلانات، پنل های تنظیمات سریع، ویدجت های جدید و موارد دیگر را سفارشی سازی می کنید. این ویژگی ها صرفا به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد برای گوشی های Pixel خود گوگل راه اندازی شده است، اما باید تصور کنید که در نهایت به همه دستگاه هایی که از اندروید پشتیبانی می کنند، راه خواهد یافت.

ویژگی های جدید اندروید 12

سایه اعلانات دارای طراحی متفاوتی بوده و پنل تنظیمات سریع، صرف نظر از ویژگی تطبیق رنگ، ظاهر جدیدی دارد. دکمه های تنظیمات بزرگتر و نوشته های آن راحت تر خوانده می شوند و به نظر می رسد که حرکت آنها راحت تر است.

برای رفتن به Google Assistant دیگر نیازی به کشیدن صفحه از گوشه نیست. در عوض می توانید دکمه پاور را برای مدت طولانی فشار دهید تا این دستیار اجرا شود . از دیگر ویژگی های مهم آن می توان بهینه سازی گوشی موبایل برای بازی ها، ساده سازی فرایند شبکه وای فای (برای افزایش سرعت وای فای این مقاله را بخوانید)، فعال یا غیر فعال کردن میکروفون و دوربین و... اشاره کرد.

حفظ اطلاعات شخصی کاربران

از نظر حریم خصوصی، گوگل در حال کمک جدی به کاربران اندرویدی برای حفظ اطلاعات شخصیشان می باشد. یک گزینه اشتراک گذاری  Location وجود دارد که به شما این امکان را می دهد به جای موقعیت مکانی دقیق خود، فقط یک برنامه با اطلاعات مکان عمومی، از خود ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر از برنامه Walmart برای جستجوی چیزی استفاده می کنید، Location شما را درخواست می کند. لذا به جای اینکه آدرس محل زندگی یا محل کار خود را بدهید می توانید موقعیت کلی خود را مانند قسمت جنوبی شهری که در آن زندگی می کنید را به آن بدهید.

برای کنترل بیشتر بر اطلاعات شما، داشبورد جدید حریم خصوصی، هر دسته از داده های شخصی را که به آنها دسترسی دارید نشان می دهد و برنامه ها و زمان دقیق دسترسی به آنها را به شما اعلام می کند. با داشتن این اطلاعات، می توانید دسترسی به برنامه هایی را که احساس می کنید ممکن است به اطلاعات آن حمله شود را محدود کنید.

مقاله 10 روش برای ذخیره سازی باتری گوشی اندروید را از دست ندهید!

اسکرین شات اسکرول و چرخش خودکار

گوگل این قابلیت را برای گرفتن اسکرین شات اسکرول اضافه کرده است. این ابزار مفید برای زمان هایی است که می خواهید از یک صفحه وب بسیار طولانی، یا شاید مکالمه ای در یک برنامه چت، اسکرین شات بگیرید. حالا شما فقط باید چند دکمه بزنید. ویژگی جدید دیگر نحوه عملکرد چرخش خودکار را تغییر می دهد. اکنون گوگل از دوربین جلو در گوشی های اندرویدی استفاده می کند و چرخش صفحه را بر اساس محل قرار گیری صورت شما تنظیم می کند. به عبارت دیگر، شما به زودی قادر خواهید بود روی تخت دراز بکشید و از تلفن همراهتان بدون چرخاندن آن به حالت افقی استفاده کنید.

قابلیت های جدید اندروید 12

چه زمانی گوشی های غیر پیکسلی از این قابلیت ها بهره مند می شود؟

نسخه های جدید اندروید همیشه با دستگاه های Pixel عرضه می شوند و در نهایت به دستگاه های غیر از آن می رسند. اما مدت زمان لازم برای این امر بستگی به شرکت سازنده دارد. در گذشته شرکت هایی مانند موتورولا یا وان پلاس گاهی اوقات یک یا دو روز بعد یک بروزرسانی عمده، نسخه های جدید را با محصولات خود منتشر می کردند. با این حال، شرکت هایی مانند سامسونگ در این زمینه بی تفاوت نبوده اند. OneUI 4، آپدیت بزرگ بعدی سامسونگ که شامل Android 12 است، در حال حاضر در نسخه بتا برای Galaxy S21 قرار دارد، به این معنی که می تواند قبل از پایان سال برای آن دستگاه خاص منتشر گردد.

منبع مطالعاتی 

 

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!