Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 15:32:26

راهنمای خرید سوییچ شبکه (Network Switch)

 

سوئیچ شبکه یک دستگاه کاربردی برای اتصال و ارتباط دستگاه‌های موجود در یک شبکه محلی (LAN) بوده و بدین صورت به این دستگاه ها اجازه می دهد که با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. می‌توانید کامپیوتر ها، پرینتر، تلفن های VoIP و سایر تجهیزات شبکه را به سوئیچ متصل کرده و داده ها را بین آنها مسیریابی نمایید.

یکی از دلایلی که سوئیچ ها را هاب‌های اترنت مجزا می‌سازد، امکان ارسال داده به یک دستگاه خاص به صورت انحصاری است. این امر کارایی و قدرت شبکه افزایش می دهد. مهم‌ترین عامل در تصمیم گیری برای خرید هر سوئیچ به وسعت شبکه و تعداد دستگاه‌های موجود و همینطور هدف شما بستگی دارد.

انواع سوییچ شبکه

از آنجایی که سوئیچ ها انواع مختلفی دارند اما دو نوع اصلی آن مدیریتی و غیر مدیریتی است. عمده تفاوت این دو نوع در قابلیت پیکره بندی عملکرد سوئیچ برای سفارشی سازی و بهینه سازی ترافیک شبکه برای تسک‌های خاص است که در سوئیچ غیر مدیریتی این مزیت دیده نمی‌شود.

سوئیچ های غیر مدیریتی قابلیت Plug and Play را برای شما به ارمغان می‌آورد و عملکرد سوئیچ قابل تغییر نیست. اما در سوئیچ مدیریت شده، اولویت بندی و نظارت بر ترافیک LAN وجود داشته و می توانید چندین روش برای تغییر عملکرد سوئیچ ارائه دهید.

چه کسانی به سوییچ مدیریتی نیاز دارند؟

اگر در برنامه کاری شما کنترل ترافیک شبکه گنجانده شده است، به این سوئیچ ها نیاز پیدا خواهید کرد. اگر بدنبال اجرای همزمان بسیاری از برنامه های کاربردی با پهنای باند فشرده هستید و اولویت دادن به داده های مهم در شبکه LAN شما مهم است، خرید این دست از سوئیچ ها توصیه می شود. این مدل از دستگاه ها عملکرد یک شبکه نسبتا شلوغ را بهبود بخشیده و پیاده سازی VoIP، شبکه های محلی بیسیم را ساده تر می‌سازد.

راهنمای خرید سوییچ شبکه

قابلیت برق رسانی از طریق سوئیچ ها

برق از طریق پورت های اترنت POE و از کابل های موجود شبکه برای تغذیه دستگاه هایی مانند تلفن های VoIP، اکسس پوینت بیسیم و دوربین های تحت شبکه و... منتقل می شود. اگر این ویژگی برای شما مهم است به دنبال سوئیچ های با پورت اترنت گیگابیتی باشید که از POE پشتیبانی می کند. همچنین اطمینان حاصل نمایید که توان خروجی هر پورت که بر حسب وات است و کل بودجه برق پورت های POE، نیاز دستگاه های الکترونیکی شما را بر آورده سازد.

امکان اتصال چندین سوییچ

اگر در برنامه شما گنجانده شده است که چندین سوئیچ را به شبکه متصل نمایید، به دنبال مدل هایی باشید که دارای پورت آپلینک SFP (که به عنوان پورت های Mini-GBIC نیز نامگذاری شده اند) هستند. پورت های آپلینک نقطه اتصال ماژول های SFP بوده که به سوییچ شما اجازه می دهد تا با استفاده از کابل فیبر نوری به سوئیچ های دیگر متصل شود.

سوئیچ چند پورت تهیه کنیم؟

بهتر است قبل از خرید سوئیچ، از تعداد پورت های اترنت گیگابیتی (10/100/1000 مگابیت بر ثانیه) کافی که برای اتصال دستگاه های خود نیاز دارید، دقت نمایید. همچنین اگر فکر می کنید که در آینده دستگاه‌های بیشتری را به سوئیچ متصل خواهید کرد، مدل های 24 پورت یا 48 پورت را تهیه نمایید تا فضای رشد کافی به شما بدهد.

آیا سوئیچ‌ها سرعت شبکه را افزایش می دهند؟

سوئیچ ها سرعت انتقال اطلاعات را افزایش نمی دهند، اما اگر انتخاب درستی در هنگام خرید سوئیچ نداشته باشید، سرعت شبکه شما به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت. اگر داده های زیادی را منتقل می کنید باید مطمئن شوید که پورت‌هایی در سوئیچ شما پشتیبانی می شود که می تواند نیاز شما را برطرف سازد. بهتر است پورت های 10/100/1000 یا گیگابیت اترنت را مد نظر قرار دهید. این پورت ها به طور خودکار سریع ترین سرعت اشتراک گذاری پهنای باند را توسط دستگاه‌های گیرنده و فرستنده دریافت کرده و آن را منتقل می کند.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!