Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-06-09 11:03:49

بررسی مانیتور گیمینگ شیائومی MI Curved و ایسوس ROG Swift PG348Q

 

مانیتورهای گیمینگ معمولا بخاطر طراحی منحصر بفرد در ظاهر و ساختار گرافیکی پیشرفته، قیمت های بالاتری نسبت به سایر مانیتورهای بازار دارند. بنابراین مهم هست که اول نیازهای خود را اولویت بندی کنید و بر حسب آنها مانیتور مناسب خود را تهیه نمایید. اما در اینجا دو مانیتور گیمینگ شیائومی MI Curved و Pg348Q از ایسوس را با هم بررسی خواهیم کرد. خواهید دید که مانیتور شیائومی در کمال تعجب نه تنها از قیمتی بسیار مناسب بخوردار است، بلکه در مشخصات فنی بسیار مهمی از رقیب خود پیشی گرفته است!

بررسی مشخصات ظاهری مانیتور MI Curved در مقایسه با مانیتور ROG Swift PG348Q

مانیتور شیائومی MI Curved دارای عرض صفحه نمایش 810.39 میلی‌متر می باشد و این در حالیست که مانیتور گیمینگ ایسوس PG348Q در حدود 829 میلی‌متر عرض دارد. از طرفی ارتفاع این مانیتور Xiaomi ( با پایه) چیزی در حدود 520.61 میلی‌متر بوده و از طرفی دیگر ارتفاع مانیتور ایسوس (با پایه) 558 میلی‌متر می باشد.

هر دو مانیتور قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش را دارند تا از آسیب دیدگی و خستگی گردن و چشم شما جلوگیری شود و همچنین قابلیت اتصال به دیوار را نیز دارند. اما از ویژگی های جالب و متمایز مانیتور شیائومی، اتصال مگنتیک پایه به مانیتور می باشد. این ویژگی هم سبب شده نصب پایه بسیار راحت شود و هم در نگاه کلی، مانیتور و پایه بصورت یک تکه دیده شوند.

بررسی مانیتور گیمینگ شیائومی MI Curved و ایسوس ROG Swift PG348Q

بررسی مشخصات صفحه نمایشگر مانیتور MI Curved در مقایسه با PG348Q

صفحه نمایشگر هر دو مانیتور از رزولوشن 1440×3440 و نسبت تصویر 21:9 برخوردارند. همچنین سطح روشنایی MI Curved و ROG Swift PG348Q برابر با 300 کاندلا بر متر مربع بوده و هردو 16.7 میلیون رنگ را پشتیبانی می کنند. بنابراین هردو مانیتور در برخی از ویژگی های نمایشگر، در سطحی یکسان قرار گرفته اند.

در اغلب ویژگی های مهم این دو مانیتور،  با مقایسه اعداد به سادگی متوجه می شوید که مانیتور شیائومی از قدرت نمایش بالاتری برخوردار می باشد. بطور مثال رفرش ریت مانیتور MI Curved 144 هرتز می باشد، این در حالیست که رفرش ریت نمایشگر ایسوس ROG Swift PG348Q برابر با 100 هرتز است! همچنین زمان پاسخگویی Monitor شیائومی برابر 4 میلی ثانیه بوده، اما این متغیر برای مانیتور ایسوس برابر با 5 میلی ثانیه می باشد!

اما اگر طرفدار انحنای صفحه نمایش بیشتری می باشید، می توانید کیفیت تصویر را فدای این ویژگی کنید و به سمت Monitor ایسوس ROG Swift PG348Q بروید، چون انحنای مانیتور MI Curved برابر با 500R است ولی این متغیر برای مانیتور Asus برابر با 3800R می‌باشد. مورد دیگری که ممکن است برای شما مهم باشد پنل این دو مانیتور است. پنل PG348Q در واقع IPS می‌باشد و پنل MI Curved، VA است که تفاوت چندانی در خروجی تصویر برای شما ایجاد نخواهد کرد.

بررسی مانیتور گیمینگ شیائومی MI Curved و ایسوس ROG Swift PG348Q

بررسی پورت های مانیتور شیائومی MI Curved در مقایسه با ROG Swift PG348Q

هر دو  مانیتور گیمینگ پیش روی شما دارای یک عدد پورت HDMI اما Display port برای مانیتور PG348Q یک عدد است و این در حالیست که مانیتور MI Curved دارای دو پورت HDMI می باشد. بهتر است بدانید که مانیتور ایسوس دارای 2 پورت USB 3.0 نیز می باشد. قابل ذکر است که هر دو مانیتور یک پورت صدا نیز دارند.

سایر ویژگی ها

مانیتور ROG Swift PG348Q  از ویژگی تصویر G-SYNC بهره می برد، این درحالیست که مانیتور MI Curved شیائومی از فناوری FreeSync Ultimate ای ام دی بهره مند شده است. در مقایسه این دو تکنولوژی باید گفت هردو عملکرد یکسانی دارند اما در واقع G-SYNC همان قابلیت های FreeSync Ultimate را فقط با قیمتی گرانتر ارائه می دهد! فضای رنگ یا همان sRGB مانیتور ایسوس در حدود 99% می باشد، که این مقدار برای مانیتور شیائومی به 121 درصد می رسد. این بدان معناست که مانیتور شیائومی رنگ های زنده تری را می تواند به شما نمایش دهد.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!