Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-05 10:15:26

مقایسه مچ بند هوشمند شیائومی Mi Band 5 و Mi Band 6

 

مچ بند هوشمند وسیله ای پرکاربرد و مفید و بروز برای همه افراد می باشد. اهمیت آن به خصوص برای افرادی که اهل ورزش بوده و می خواهند بدن خود را طی فعالیت های روزانه آنالیز کنند، بیش از همه مهم می باشد. مچ بند هوشمند Mi Band 5 و Mi Band 6 از تولیدات شرکت شیائومی بوده که نسبت به مچ بندهای نسل های قبلی، تغییرات قابل ملاحضه ای دارد. شما می توانید به صورت 24 ساعته مچ بند هوشمند Mi Band 5 و Mi Band 6 را به دست خود بسته و بدن خود را طی شبانه روز و هنگام فعالیت و ورزش، و حتی هنگام خواب آنالیز کنید.

این دو محصول با توجه به امکانات عالی و قیمت مناسبی که دارند، می توانند گزینه خوبی برای دوستداران مچ بند های هوشمند باشند. بطور خلاصه این دو دستبند شیائومی در نگاهی کلی مشابه به یکدیگر بوده و در قابلیت هایی مانند صفحه نمایش، دوام باتری، ورزش های قابل پشتیبانی و ... تفاوت‌هایی دارند. در این مقاله بررسی و مقایسه مچ بندهای هوشمند شیائومی Mi Band 5 و Mi Band 6، دو دستبند پرفروش و محبوب را خواهیم داشت.

مقایسه مشخصات صفحه نمایش مچ بندهای شیائومی Mi Band 5 و Mi Band 6

مچ بند هوشمند Mi Band 5 و Mi Band 6 هر دو بیضی شکل بوده و اندازه مچ بند Mi Band برابر با 46.95 × 18.15 × 12.45 میلی‌متر و اندازه مچ بند Mi Band 6 برابر با 47.4 × 18.6 × 12.7 میلی‌متر می باشد. مچ بند Mi Band 5 با وزن 11.9 گرم، سبک تر از  مچ بند Mi Band 6، با وزن 12.8 گرم است، اما تفاوت وزنی آنها مشخصا چشمگیر نیست! بندهای ساعت مچ بند هوشمند Mi Band 5 و Mi Band 6 با تنوع در رنگ های خاص برای سلیقه های مختلف به بازار عرضه شده اند. در مقایسه مچ بند های هوشمند شیائومی Mi Band 5 و Mi Band 6 مهم است بدانید که رزولوشن مچ بند Mi Band 6 برابر  152 × 486 پیکسل و رزولوشن مچ بند  Mi Band 5 در حدود  126 × 29 پیکسل بیشتر می‌باشد. واضح تر بگوییم، می بند پنج صفحه نمایشی نیم صفحه داشته اما می بند شش دارای صفحه نمایش تمام صفحه می‌باشد.

مقایسه مچ بند هوشمند Mi Band 5 و Mi Band 6

مشخصات حسگرهای می بند 5 و می بند 6

مچ بند هوشمند Mi Band 5 و Mi Band 6 هر دو مجهز به حسگر دقت 6 محور و حسگر ضربان قلب PPG هستند. بنابراین در مورد حسگرهای موجود بر این دو دستبند، آنها مشابه یکدیگر عمل می کنند و رقابتی وجود ندارد.

مقایسه مشخصات باتری

نحوه شارژ باتری در دتبندهای هوشمند Mi Band 5 و Mi Band 6، به صورت مغناطیسی می باشد. Mi Band 5 و Mi Band 6 تنها در کمتر از 2 ساعت شارژ می شوند و دوام باتری آنها در حالت استندبای، 14  روز می باشد. بنابراین شما می توانید در سفرهای طولانی بدون نگرانی از تمام شدن شارژ باتری، از این دستبندهای فوق العاده استفاده کنید.

مقایسه مچ بند هوشمند Mi Band 5 و Mi Band 6

 

 از دیگر ویژگی هایی که می توان به آن اشاره کرد، ظرفیت باتری می باشد که در مچ بند هوشمند می بند پنج و می بند شش یکسان و برابر 125 میلی آمپر در ساعت می باشد. بد نیست بدانید در مقایسه مچ بند های هوشمند Mi Band 5 و Mi Band 6 از نظر جنس باتری هر دو از نوع لیتیوم یون پلیمری می‌باشند.

مقایسه مچ بند هوشمند Mi Band 5 و Mi Band 6

قابلیت های ورزشی می بند 5 بیشتر است یا می بند 6؟

Mi Band 5 دارای 11 حالت ورزشی حرفه ای بوده و از ورزش های دویدن در فضای باز، پیاده روی قدرتی، دوچرخه سواری، دویدن داخل سالن، شنای استخر، سبک آزاد ،دوچرخه سواری داخل سالن، بیضوی، طناب پرش، یوگا ، دستگاه قایقرانی پشتیبانی می‌کند. هم چنین قابلیت پشتیبانی از تشخیص خودکار دویدن یا راه رفتن، هشدارهای سرعت، هشدارهای کیلومتر کامل شده و ضربان قلب بالا را دارد. درمورد Mi Band 6 باید گفت که مجهز به 30 حالت تناسب اندام می‌باشد، به طوری که از ورزش‌های تردمیل، سبک آزاد، دویدن در فضای باز، دوچرخه سواری، پیاده روی، شنای استخر، دستگاه قایقرانی، بیضوی، دوچرخه سواری داخل سالن، یوگا، طناب پرش، رقص، تناسب اندام داخل سالن، ژیمناستیک، HIIT، تمرینات اصلی، کشش ، بولینگ، بدمینتون، بوکس، استپر، پیلاتس، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز، کریکت، اسکیت روی یخ، کیک بوکسینگ، رقص خیابانی، زومبا پشتیبانی می کند.

ردیابی سطح سلامتی در دستبندهای Mi Band 5 و Mi Band 6

Mi Band 5 و Mi Band 6 می توانند بر ضربان قلب و خواب، نظارت داشته و سلامت زنان را ردیابی کنند. بسیار جالب است که Mi Band 5 و Mi Band 6  می‌توانند ضربان قلب را مانیتور کنند یعنی مانیتور کردن ضربان قلب در تمام روز و ضربان قلب در حالت استراحت و هم چنین دارای منحنی ضربان قلب می‌باشند. از دیگر ویژگی های جالب دیگر در Mi Band 5 و Mi Band 6 نظارت بر خواب می‌باشد به طوری که قادر به مانیتور کردن خواب عمیق، خواب سبک، حرکت سریع چشم  و چرت زدن می باشند! به این نکته باید اشاره کرد که Mi Band 5 و Mi Band 6 می‌توانند سلامت زنان را ردیابی کنند. یعنی ضبط و یادآوری برای چرخه قاعدگی و همچنین نمایش مراحل تخمک گذاری را نشان می دهند. از دیگر امکانات جالب Mi Band 5 و Mi Band 6 می‌توان به نظارت بر استرس، تمرینات تنفسی، ارزیابی شاخص سرزندگی PAI، هشدارهای عدم فعالیت، قدم شمار و وضعیت هدف اشاره کرد.

مقایسه سایر ویژگی ها

دستبندهای هوشمند  Mi Band 5 و Mi Band 6 ضد آب با نرخ 5 اتمسفر می‌باشند. همچنین Mi Band 5 و Mi Band 6 از بلوتوث نسخه 5 پشتیبانی می کنند. مچ بند Mi Band 5 و Mi Band 6 از IOS نسخه 10 به بالا و اندروید نسخه 5.0 پشتیبانی هم می کنند. مچ بند Mi Band 5  از زبان های انگلیسی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی، اوکراینی، لهستانی، کره ای، پرتغالی، ترکی، ژاپنی، عربی، چک، تایلندی، اندونزیایی، یونانی، ویتنامی، رومانیایی، چینی و هلندی پشتیبانی می کند. زبان های فوق بطور متوالی راه اندازی و نشان داده می شوند. هم چنین Mi Band 6 از زبانهای از انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی، روسی، چینی سنتی، چینی ساده شده پشتیبانی می کند.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!