Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 15:17:19

مقایسه روتر بی‌سیم و دو باند مرکوسیس AC12G و تی پی لینک Archer C60

 

روتر دستگاهی مهم و ضروری در بستر شبکه است. مهم‌ترین وظیفه آن انجام پروسه مسیریابی و بهره‌مند ساختن دستگاه‌های متصل به شبکه، به اینترنت پر سرعت است. شرکت های مرکوسیس و تی پی لینک در زمینه تولید روترهای با کیفیت و مقرون به صرفه کاملا موفق عمل کرده‌اند. اما از آنجایی که شرکت تی پی لینک و محصولاتش از مقبولیت بیشتری در بین کاربران برخوردار است، این امر باعث شده است که محصولات خوش ساخت و جذاب مرکوسیس از چشم کاربران دور بماند. در این مقاله به بررسی و مقایسه دو روتر بیسیم و دو باند محبوب یعنی AC12G از مرکوسیس و Archer C60 از تی پی لینک خواهیم پرداخت و به طور مفصل در خصوص نقاط قوت و ضعف هر کدام صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

روتر بیسیم و دو باند مرکوسیس AC12G

مشخصات عمومی

روتر Archer C60 در ابعاد 37 × 144 × 230 میلی متر ساخته شده است؛ 5 آنتن ثابت تقویت کننده سیگنال در آن تعبیه شده تا بتواند مناطق بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد. در طرف مقابل AC12G در ابعاد 32 × 140 × 222 میلی متر و با بهره‌وری از 4 آنتن 5dBi، کیفیت و سیگنال شبکه را تقویت می کند. هر دو روتر دارای دکمه WPS/Reset در قسمت پشتی خود هستند که ایجاد اتصالی ایمن و راحت برای کاربران تضمین می‌کند. محیط هایی با محدوده دمایی 0 الی 40 درجه سانتی گراد برای استفاده این دستگاه‌ها مناسب‌ است.

پورت های شبکه

روتر Archer C60 به یک عدد پورت WAN 10/100Mbps و چهار عدد پورت LAN 10/100Mbps مجهز شده است. به منظور اتصال دستگاه‌ها به صورت باسیم و به کمک کابل شبکه می توانید روی روتر AC12G بیشتر حساب کنید زیرا سه عدد پورت LAN و یک عدد پورت WAN آن از نوع پورت پر سرعت گیگابیتی می ‌باشند که از این حیث می تواند سرعت و قدرت اتصال بهتری را نسبت به روتر Archer C60 دریافت خواهید کرد.

سرعت بالا

روتر مرکوسیس AC12G همانند همتای خود در تی پی لینک از دو باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز با سرعت 400 مگابیت بر ثانیه و 5 گیگاهرتز با سرعت 867 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. در فرکانس 2.4 گیگاهرتز Archer C50 حداکثر به سرعت 450 مگابیت بر ثانیه می رسد که نسبت به AC12G کمی بیشتر است.

البته باید به این نکته توجه داشت که روتر AC12G می تواند به طور همزمان به 60 دستگاه خدمات رسانی کند. سرعت بالا در این دو روتر برای دانلود با کیفیت تصاویر، تماشای ویدئوی HD و ... کاملا مناسب و کارآمد خواهد بود. پهنای باند و حساسیت در دریافت روتر AC12G در هر دو باند فرکانسی، به نسبت قوی تر و بهتر از Archer C50 گزارش شده است. 

امنیت بالا AC12G و Archer C60

روتر Archer C60 یک محصول ایمن و قدرتمند بوده که از امنیت بیسیم WEP، WPA، WPA2 WPA/WPA2-Enterprise (802.1x) و قابلیت های امنیتی شبکه فایروال، کنترل دسترسی، اختصاص آی پی و مک آدرس Application Layer Gateway بهره می‌برد. روتر AC12G نیز از این قواعد مستثنی نبوده و دارای امنیت شبکه WPA-PSK / WPA2-PSK / WPA3-Personal می‌باشد و به فایروال نیز تجهیز شده است. لازم به ذکر است که رمزگذاری WPA3 یک قابلیت دفاعی مهم در برابر تهدیدات امنیتی می‌باشد.

روتر بیسیم تی پی لینک Archer C60

مشخصات نرم افزار

روتر Archer C60 از پروتکل های IP ورژن 4 و 6 پشتیبانی کرده است و به لطف قابلیت Port Forwarding می توانید به سیستم ها و دستگاه های متصل در سایر شبکه‌ها متصل شوید. Dynamic DNS نیز کمک می کند به شبکه های لوکال با آی پی های داینامیک دسترسی بهتری داشته باشید. روتر AC12G دارای پورت فورواردینگ و فایروال بوده و در مواردی نظیر پشتیبانی از شبکه مهمان (ایمن سازی شبکه با جدا نمودن شبکه اصلی و شبکه ای که میهمانان و سایر کاربران به آن متصل می شوند) و قابلیت MU-MIMO با Archer C60 مشترک است.

نصب و راه اندازی آسان

برای راه اندازی و نصب AC12G از برنامه خود شرکت مرکوسیس استفاده کنید که بلافاصله پس از نصب روتر، به کمک گوشی موبایل هوشمند(با هر سیستم عاملی) دستگاه خود را مدیریت کنید. در طرف مقابل رابط بصری برنامه Tether کمک می کند در مدت زمان کوتاهی Archer C60 را نصب و پیکره بندی نمایید و به راحتی از طریق موبایل آن را کنترل کنید.

منابع : Archer C60 و AC12G

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!