Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-01-10 09:48:54

مقایسه شارژر بی‌‎سیم Qi و شارژر MagSafe

 

شارژر های مختلفی در بازار وجود داشته که هر کدام از ویژگی های منحصر به فردی بهره برده اند. در کمی قبل تنها راه اتصال شارژر به دستگاه ها از طریق کابل بود و اثری از شارژر های بیسیم نبود. اما رفته رفته با ظهور شارژر های بیسیم و MagSafe جذابیت و تنوع این محصولات بیش از قبل شده است. بهتر است قبل از خرید شارژر وایرلس از نوع دقیق روش شارژ دهی که برای دستگاه شما مناسب است، مطلع شوید.

به عنوان مثال شرکت اپل آیفون 12 را با روش جدیدی برای شارژپذیری بیسیم به نام MagSafe عرضه کرد. این تفاوتی بزرگ با شارژر های استاندارد Qi داشته که با اکثر گوشی‌های مجهز به شارژر بیسیم سازگار می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تفاوت کلی این دو نوع روش شارژ را به صورت کامل بررسی و مقایسه نماییم. با ما همراه باشید.

انتخاب بین این دو نوع شارژر

مسلما اگر گوشی موبایل اپل دارید گزینه MagSafe به شما پیشنهاد می‌شود. برای گوشی‌های اندرویدی نظیر سامسونگ و شیائومی مدل‌های Qi که در اکثر پاوربانک‌های بیسیم وجود دارد، بسیار بهتر است. لزوما تعداد شارژر های دارای قابلیت MagSafe کمی محدود تر است. کمپانی بیسوس در ارائه شارژر های بیسیم بسیار موفق عمل کرده است که طیف وسیعی از آنها در سایت یاس ارتباط موجود است. متناسب با نیاز کاربران مدل هایی وجود داشته که دارای پایه نگهدارنده هستند و برخی دیگر از دو پنل مجزا برای شارژ همزمان دو دستگاه سازگار با Qi قابل استفاده است.

شارژ MageSafe چیست؟

MagrSafe یک فناوری شارژ بیسیم جدید است که در مدل‌های آیفون 8 به آن مجهز شده اند. با اینکه فناوری شارژ بیسیم Qi یک فناوری همه گیر بوده و با طیف وسیعی از دستگاه ها سازگار است، اما این فناوری بیشتر با محصولات اپل استفاده می شود. هر دو روش توانی در حدود 15 وات خواهند داشت که به صورت شارژ القایی قابل استفاده هستند. اما چیزی که شارژ مگ سیف را از شارژ Qi مجزا می‌سازد، استفاده مگ سیف از آهنرباست. استفاده از آهنربا به کاربر کمک می‌کند تا دستگاه خود را به درستی روی شارژر بیسیم قرار داده و بدون نگرانی کار خود را انجام دهد.

شارژ بیسیم Qi چیست؟

Qi نوعی روش شارژ بیسیم است که توسط سامسونگ و اپل پشتیبانی می‌شود و به عنوان استاندارد برای هر گونه شارژ دهی بیسیم پذیرفته شده است. شارژرهای Qi با اکثر گوشی‌های پشتیبانی شونده توسط این فناوری سازگار خواهد شد. عملکرد و سازوکار درونی این محصولات کمی پیچیده است. آنها از فناوری شارژ القایی استفاده می‌کنند؛ بدین صورت که شارژر‌های بیسیم عمدتا توسط دو سیم پیچ القایی تغذیه می‌گردند.

مقایسه شارژر بیسیم Qi و شارژر MagSafe

این سیم پیچ‌های القایی از مس تولید شده و جریان الکتریکی را از طریق شارژر جابجا می‌کنند و یک میدان الکترومغناطیسی بین شارژر بیسیم و گوشی هوشمند ایجاد خواهند کرد. پس از آن میدان الکترومغناطیسی جریانی از الکتریسیته ایجاد کرده که به باتری دستگاه فرستاده می‌شود. برخی از مسواک های برقی از فناوری شارژ Qi برای شارژ مجدد خود استفاده می کنند.

از آنجایی که شارژ بیسیم Qi کاملا نوآورانه بوده و نیاز به کابل های شارژ را از بین می برد، می تواند کمی پیچیده باشد. برای انجام درست فرایند شارژ، باید از درست قرار گرفتن گوشی موبایل بر روی شارژر بیسیم مطمئن باشید تا مشکلی برای آن پیش نیاید. اگر اتصال به درستی صورت گیرد، مدار و سیم پیچ فعال شده و میدان الکترومغناطیسی ایجاد می‌شود. به طور کلی دردسر‌های کابل شارژ را از بین خواهد برد؛ اما اگر از گوشی آیفون نسل جدید استفاده می‌کنید می‌توانید از شارژر MagSafe بهره‌مند شوید.

نحوه استفاده از شارژر MagSafe

این شارژر‌ها دارای آهنرباهایی هستند که به طور یکپارچه با دستگاه‌های شرکت اپل سازگار می‌شوند و استفاده از آنها کاملا آسان است. نیازی نیست از تراز شدن درست دستگاه با سیم پیچ مطمئن شوید، زیرا آهنربا از اتصال آنها و شارژ کارآمد دستگاه شما را مطمئن خواهد ساخت. از آنجایی که شارژرهای بیسیم MagSafe به طور انحصاری توسط اپل طراحی شده‌اند فقط با دستگاه‌هایی که از فناوری MagSafe پشتیبانی می‌کنند، سازگار خواهند‌ شد.

نحوه استفاده از شارژر MagSafe

از زمانی که شرکت اپل آیفون 8 را با گوشی های با فناوری MagSafe تولید کرد، گوشی های اپل با این فناوری سازگار شدند اما به طور کلی مدل آیفون 12 به بالا با این مدل به بهترین شکل سازگار شده است. این بدان معناست که گوشی های آیفون 12 و 13 به شکلی سریع تر شارژ خواهند شد. علت این امر را بدین صورت می توان توضیح داد که سیم پیچ شارژ مغناطیسی در پشت تلفن همراه نظیر آیفون 12 و 13 می تواند به شکلی بهینه با این شارژر ها سازگار گردد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!