Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 12:37:20

مقایسه لپ تاپ اپل مک بوک ایر 13 اینچ و 15 اینچ

 

لپ‌تاپ‌های محبوب و خوش ساخت اپل به طرز قابل توجهی در صدر محصولات پر طرفدار بازار هستند. این محصولات با بهره وری از وزن سبک، پردازنده قدرتمند انحصاری این شرکت توانسته اند محبوبیت بسیار زیادی را نزد کاربران تصاحب نمایند. در این مقاله به طور انحصاری دو محصول خوب این شرکت یعنی مک بوک ایر 13 اینچ و 15 اینچ را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مقایسه لپ تاپ اپل مک بوک ایر 13 اینچ و 15 اینچ

طراحی و مشخصات ظاهری

این دو مک بوک از نظر ساختار و طراحی شبیه به یکدیگر بوده و فقط در عرض و عمق کمی کشیده می‌باشند. مک بوک 15 اینچی تقریبا به همان اندازه باریک بوده و حدودا 0.45 اینچی است که در مقایسه با لپ‌تاپ اپل 13 اینچی مک‌بوک ایر که 0.44 اینچی کمی تفاوت دارد. وزن مک بوک ایر حدودا 1.5 کیلو گرم بوده و در طرف مقابل وزن مک بوک ایر 13 اینچی حدودا 1.22 کیلوگرم می‌باشد. البته به این نکته دقت داشته باشید مک بوک ایر 15 اینچی نسبت به اندازه صفحه نمایش خود کاملا سبک و خوش ساخت است.

ظاهری نسبتا زیبا در کنار باکس‌تر خط جدید مک‌بوک را دارا بوده و زوایای مناسب و زیبایی شناسی فوق العاده آن کاملا جذاب و خوش ساخت خواهد‌بود. در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، استارلایت (Starlight) و میدنایت (Midnight) ساخته شده و شاسی فوق العاده نازکی را در قسمت درپوش دارند. وب کم داخلی با دوربین Full HD نیز نسبت به مدل های قبلی ارتقا یافته و هر دو لپ‌تاپ از فناوری‌های یکسانی برای دریافت تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا به خصوص در ویدئو کنفرانس ها استفاده می‌کنند. همچنین وجود Touch ID نیز در کنار کلید پاور در هر دو دستگاه به چشم خواهد خورد.

مقایسه طراحی و مشخصات ظاهری لپ تاپ اپل مک بوک ایر 13 اینچ و 15 اینچ

درگاه اتصال

در خصوص درگاه‌های اتصال نیز می‌توان گفت که دارای 2 پورت Thunderbolt 4 و یک عدد جک 3.5 میلی متری می‌باشند. کانکتور برق MagSafe 3 نیز از درگیر شدن یک پورت جلوگیری کرده و برق را ذخیره می‌کند و درصورت گیر کردن خاموش خواهند شد. از نسل جدید وای فای 6 نیز برای استفاده از شبکه بی‌سیم تدارک دیده شده که راحتی اتصال به اینترنت پر سرعت را در محصول مورد نیاز شما فراهم خواهد کرد. یک محدودیت نیز در هر دو محصول به چشم می خورد؛ هر دو آنها فقط از یک مانیتور خارجی با حداکثر کیفیت 6K با فریم ریت 60 هرتز پشتیبانی می‌کنند. البته این محدودیت در مقایسه با لپ تاپ های ویندوزی کمی نامناسب به نظر خواهد رسید که نیاز است بر طرف گردد.

مشخصات فنی

مک بوک ایر 13 اینچی دارای سی پی یو 8 هسته ای M2 و پردازنده گرافیکی هشت هسته ای است که می توان به عنوان آپشن به پردازنده گرافیکی 10 هسته نیز ارتقا داد. مک بوک ایر 15 اینچ نیز از حالت دومی استفاده می‌کند یعنی قوی تر از مک بوک 13 اینچی خواهد بود. پیکره بندی مشابه این دو در سیستم بدون فن نیز در عملکرد‌های سنگین به چشم می‌خورد که وجود یک کول‌پد حرفه‌ای را برای شما اجبار خواهد کرد.

مقایسه درگاه اتصال لپ تاپ اپل مک بوک ایر 13 اینچ و 15 اینچ

صفحه نمایش

اما صفحه نمایش نیز یکی از آپشن های مهم این دو محصول است. هر دو محصول از فناوری صفحه نمایش Liquid Retina IPS دارند که کیفیت نمایش آنها به نسبت به لپ تاپ های ویندوری بهتر است. مک بوک ایر 15 اینچی دارای رزولوشن 1864 در 2880 پیکسل بوده و در طرف مقابل مک بوک ایر 13 اینچی نیز دارای رزولوشن 1664 × 2560 پیکسل می‌باشد که لازم به ذکر است که تراکم پیکسلی آن ها نیز کاملا یکسان است. البته این را هم بدانید که این صفحه نمایش ها به اندازه miniLED های مک‌بوک پرو نخواهند بود اما مک‌بوک ایر 13 اینچ همچنان روشنایی و رنگ و کنتراست نسبتا جذابی را از خود نشان خواهد داد.

اسپیکر

MacBook Air 15 نسبت به MacBook Air 13 دارای مزیت اسپیکر می‌باشد که آن 6 اسپیکر با وافر های force-canceling است که نسبت به اسپیکر‌های مک بوک ایر 13 واقعا پیشرفته خواهد بود ساختار پخش موزیک در این دو لپ تاپ کاملا فرق خواهد داشت و افزایش قابل توجهی در بیس صدا به چشم خواهد خورد.

مقایسه قیمت مک بوک ایر 13 و 15

به طور کلی کسانی که مک بوک ایر 15 اینچ را برای صفحه نمایش بزرگ خود انتخاب می‌کنند، توصیه خواهیم کرد که این تصمیم کاملا درست و منطقی است. البته این دو محصول نسبت به مک بوک پرو کمی ضعیف تر هستند ولی کیفیت و مشخصات فنی آنها کاملا قابل قبول بوده و ایده آل است. مک بوک 13 اینچی با پردازنده M1 با قیمت حدودا هزار دلار و با پردازنده M2 با قیمتی حدودا 1100 دلار به فروش می رسد که در مقایسه با آن لپ تاپ مک بوک ایر 15 با پردازنده M2 نیز با قیمت حدودا 1300 دلار قابل خریداری است. باید مطمئن باشید که قیمت اولیه این دستگاه ها شما را شوکه نکند ولی مطمئنا ارزش خریداری را خواهند داشت.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!