Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:28:06

لیستی از بهترین لپ تاپ های میان رده و گیمینگ ارزان در بازار

 

در اینجا رنج وسیعی از لپ تاپ های میان رده ای را برای شما لیست می کنیم. توصیه می کنیم تا آنجا که امکان دارد لپ تاپ میان رده ای تهیه کنید. این روزها به سرعت نرم افزارها و ویندوز و ... آپدیت می دهند و آپدیت ها اغلب با سیستم های قدیمی و معمولی قابل انجام نمی باشند. پس اگر شرایطش را دارید، لپ تاپ های میان رده را هم زیر نظر بگیرید!

مناسب برای گیمرها، طراحان وب سایت، متخصصین نرم افزار و کامپیوتر، گرافیست ها

رنج قیمتی این لپ تاپ ها بین 15 الی 37 میلیون تومان می باشد.

لپ تاپ های میان رده ای و گیمینگ ارزان

1. لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی MODERN 15-D A10

در یک جمله، لپ تاپی با قیمتی بسیار عالی نسبت به کانفیگی که به شما ارائه میدهد، ظاهری زیبا، بدنه ای سخت  با قاب پشتی مات و شیک که با سیستم های هم رده خود و حتی گران تر رقابت می کند! پردازنده این لپ تاپ میان رده ای  Core i3 اینتل مدل 10110U بوده که فرکانس پردازشی آن از 2.10  تا 4/10 گیگاهرتز می تواند متغیر باشد و ازین جهت قوی عمل میکند و دارای کش 4MB هم می باشد. بد نیست بدانید TDP آن 15 وات می باشد که برای نصب ویندوز 11 به نظر مناسب خواهد بود. کارت گرافیک MODERN 15-D A10 از اینتل با مدل 620 UHD بوده که فرکانس پایه آن 300 مگاهرتز می باشد. حافظهگرافیکی این کانفیگ از لپ تاپ ام اس آی، به 4 گیگ می رسد و از کیفیت تصویر 4K با رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی می کند، و کیفیت تصویری معادل UHD  به شما خواهد داد. رم MODERN 15-D A10 برابر 8 هست که برای نصب بسیاری از بازی های معروف و یا نرم افزارهای گرافیکی سنگین عالی می باشد. SSD آن با ظرفیت 256 گیگابایت سرعت این سیستم را چند برابر کرده است. همچنین این لپ تاپ میان رده ای دارای 3 پورت USB 3.0، 1 پورت تایپ سی و یک پورت HDMI می باشد و از اتصالاتت وای فای و بلوتوث هم پشتیبانی می کند. اما باتری آن واقعا میان رده ای محصوب شده و شارژدهی آن بین 2 تا 4 ساعت ذکر شده است. قیمت فعلی این لپ تاپ در حدود 16 میلیون تومان می باشد.

2. لپ تاپ 15.6 اینچ اچ پی مدل DB0034-EA

قیمت عالی با ظاهری مناسب و کانفیگی قابل توجه سبب شده این لپ تاپ هم مورد توجه افرادی شود که سیستم با کیفیت خوب و قیمت پایین می خواهند، باشد. پردازنده این لپتاپ از ای ام دی بوده و مدل آن A9-9425 می باشد که دارای 1 مگ کش، دو هسته و فرکانس پردازشی 3.0 تا 3.7 گیگاهرتز می باشد. همچنین دارای رم 8 گیگ بوده که مشابه سیستم شماره 1، نیازهای مختلفی را می تواند برطرف کند. اما این سیستم دارای 1 ترابایت HDD و 128 SSD  می باشد. توجه داشته باشید که HDD  برای ذخیره فایل و برنامه مناسب است اما SSD برای بالا بردن سرعت سیستم می تواند بسیار موثر باشد. پس شاید باید در انتخاب بین این مورد و مورد 1 کمی جدی تر فکر کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. پردازنده گرافیکی این سیستم AMD Radeon R5 M530 بوده که تا دارای 2 گیگ حجم می باشد. کارت گرافیکی آن کاملا میان رده ای می باشد و نمی توانید از آن توقع زیادی داشته باشید! صفحه نمایش DB0034-EA  رفرش ریت 10 هرتز داشته و برای خروجی تصاویر HD می تواند عالی عمل کند.اتصالات بیسیم و بلوتوث این سیستم در کنار 2 پورت USB3.0، یک پورت USB2.0، یک پورت HDMI و یک پورت LAN نشان از آن دارد که این سیستم از اچ پی در اتصالات هم کمی از رقبای میان رده ای خود ندارد. اما نگه داری باتری آن بین 1 تا 3 ساعت اعلام شده که شاید مناسب افرادی که اغلبت به اتصالات سیمی دسترسی ندارند؛ نباشد. برای مشاهده قیمت آن اینجا کلیک کنید. 

لپ تاپ های گیمینگ میان رده ای

3. لپ تاپ 14 اینچ ایسوس مدل VivoBook X415JF-A

از آنجا که این لپ تاپ میان رده ای دارای صفحه نمایش 14 اینچی می باشد، وزن 1.6 کیلوگرمی آن خیلی تعجب برانگیز نمی باشد، اما قطعا گزینه خوبی برای افرادی می باشد که روزانه لپ تاپ را خود به بیرون از خانه می برند. اما از پرزدانده این ویوبوک شروع کنیم که corei5 اینتل مدل 1035G1 می باشد و مشخصات فنی مناسبیس برخوردار است، چون بطور مثال دارای 6 مگ کش حافظه و فرکانس پردازشی از 1.0 تا 3.60 گیگاهرتز می باشد که بازه مناسبی می باشد اما فرکانس پردازشی و میزان کش این سیستم با لپ تاپ های میان رده معرفی شده قبلی نیاز به مقایسه و فکر دارند! این لپ تاپ ایسوس هم از TDP پانزده وات برخوردار است. جالب است بدانید حافظه رم این سیستم 8 گیگ بوده اما تا 12 گیگ قابل ارتقا می باشد و فرکانس رم 2666 مگاهرتز می باشد. اما از نقاوت قوت این سیستم کارت گرافیک انویدیا جی فورس MX130 بوده که از حجم 2 گیگ برخوردار بوده و مطمئنا خروجی تصویری لذت بخشی خواهید داشت اما همانقدری که از یک سیستم میان رده ای می توان انتظار داشت! صفحه نمایش X415JF-A دارای رفرش ریت 60 هرتز بوده و فول اچ دی محسوب می شود و همچنین از نوع مات می باشد. اتصالات این سیستم از پورت تایپ سی، USB 3.0 و USB2.0 و HDMI، درگاه حافظه و بلوتوث و بیسیم پشتیبانی می کند. باتری آن هم کاملا میان رده‌ای محسوب شده و بین 2 تا 4 ساعت قادر به نگه داری شارژ می باشد.

4. لپ تاپ 13 اینچ هوآوی مدل MateBook 13-B

لپ تاپ میت بوک 13 سری B از هوآوی بسیار سبک (1.3 کیلوگرم)  بوده و علت آن هم صفحه نمایش کوچکتر و جمع و جورتر می باشد. فرکانس پردازنده این لپتاپ بین 1.60 تا 4.20 گیگاهرتز می باشد که مقدار قابل توجهی بوده و کش آن 4 مگ می باشد( تا اینجا که عالیه!) و از همان مقدار TDP سیستم های قبلی پیروی می کند. رم این سیستم هم چیزی از رقبا در اندازه کم ندارد و 8 گیگ می باشد، اما فرکانس آن 2133 مگاهرتز بوده و کمی نسبت به مدل قبلی ضعیف تر می باشد. سیستم MateBook 13-B مانند لپ تاپ های جدید امروزی HDD نداشته اما یک SSD باندازه 512 گیگ داشته که می تواند عملکرد سیستم و سرعت آن را بهبود بخشد. اما کارت گرافیک آن هم از شرکت محبوب انویدیا بوده و مدل آن جی فورس MX250  می باشد. صفحه نمایش این لپ تاپاز هوآوی دارای وضوح تصویر Wide Quad HD می باشد یعنی رزولوشن 1440×2160 پیکسل را پشتیبانی می کند که چندان قابل توجه نیست! رفرش ریت این سیستم هم مانند سایر رقبا 60 هرتز می باشد. اما متاسفانه این لپ تاپ دارای پورت های اتصال نمی باشد و این نکته مثبتی نمی باشد، اما همچنان می تواند گزینه ممناسبی برای بسیاری از افراد باشد. برای مشاهده این محصول اینجا کلیک کنید.

لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت بسیار محبوب!

1. لپ تاپ 15.6 اینچ ایسوس مدل ROG Strix G512LI-DB 33

تصور کنید سیستمی با پردازنده Corei 7 و تا 12 مگ کش با 6 هسته که 6 هسته مجازی هم به آن اضافه می شوند و دارای فرکانس پردازشی 2.6 گیگاهرتز تا 5.0 گیگاهرتز می باشد... به نظر سیستم خوبی برای هر گیمری می باشد! G512Li-DB دارای 16 مگ رم با فرکانس باسِ 3200 مگاهرتز می باشد و تا 32 گیگ قابل ارتقاست. از طرفی SSD یک ترابایتی داشته از HDD برخوردار نیست که البته خیلی هم مهم نیست! این لپ تاپ گیمینگ دارای کارت گرافیک انویدیا GTX1650 Ti بوده که البته نشان می دهد از ray tracing سری های RTX نمی توانید بهره ببرید؛ ولی به نظر نمی آید چیزی را از دست داده باشید! معمولا با برخورداری از RTX هم اغلب افراد به دلیل مصرف بالا و پرزحمت این تکنولوژی، آن را بر روی بازی های خود فعال نمی کنند. کارت گرافیک این سیستم دارای 4 گیگ حجم می باشد که البته باز هم برای گیمر هایی که از راه گیمینگ پول در نمی آورند، کاملا مناسب و کافی است! و اما صفحه نمایش آن از پنل IPS بهره برده و دارای رزولوشن فول HD بوده و فریم ریت آن 144 هرتز می باشد. اتصالات این لپ تاپ از بلوتوث و Wi-Fi پشتیبانی می کند و دارای یک پورت تایپ سی، 3عدد USB 3.0، یک HDMI و یک پورت LAN می باشد. باتری G512Li-DB تا سه ساعت قادر به نگه داری شارژ می باشد. از RGB کیبورد که می توان بصورت های مختلف آن را برنامه ریزی کرد هم نباید چشم پوشی کرد. در کل یکی از بهترین لپ تاپ های میان رده گیمینگ می باشد که برنامه نویسان و گرافیست ها هم مناسب می باشد. البته برای موشن گرافیست ها؛ شاید باید بدنبال سیستمی با کارت گرافیک RTX گشت!

2. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3-ED 27

همان طور که از نام این مدل پیداست، از سری لپ تاپ های گیمینگ و رده بالای لنوو محصوب می شود اما نسبت به کانفیگ آن، نمی توان آن را رده بالا محسوب کرد؛ اما در  کل برای گیمینگ کانفیگ قابل ملاحاظه با قیمتی مناسب ارائه می دهد. پردازنده این لپ تاپ Corei7 10750H بوده و با مدل قبلی یکی می باشد. فرکانس هسته ها نیز از 2.6 تا 5 گیگاهرتز بوده و 12 مگ حافظه کش دارد. رم 16 گیگ و اس اس دی 125 گیگ از مواردی بوده که این سیستم را به استانداردهای یک گیمر نزدیک کرده است. جالب آنکه کارت گرافیک آن هم مشابه مدل قبلی و همان GTX 1650 Ti با حافظه اختصاصی 4 گیگ می باشد. تا اینجا به غیر از سبک تر (حدود 100 گرم) و ارزانتر بودن، در موارد دیگر کانفیگ مشابه دارند اما از طرفی G512Li-DB یک ترابایت SSD داشت که خب براحتی قابل چشم گوشی نیست! لپ تاپ IdeaPad 3-ED هم دارای 15.6 اینچ پهنا و رزولوشن full HD بوده و همچنین صفحه نمایش آن مات می باشد. پنل این لپ تاپ هم IPS می باشد اما جالب است بدانید که فریم ریت این سیستم 60 هرتز بوده که این هم تفاوتی قابل تامل در این دو سیستم می باشد؛ اما 144 هرتز (سیستم قبلی) به نظر چندان ضروری برای تمام افراد هم نمی باشد! اتصالاتی چون بلوتوث، Wi-Fi مورد پشتیبانی، و پورت شبکه گیگابیتی، HDMI، پورت USB 3.0 و تایپ سی نیز از دیگر روش ها اتصال به این سیستم می باشد. شارژدهی باتری این سیستم تا چهار ساعت هم می رسد. در ظاهر باتری این سیستم قوی تر به نظر می آید. اما اگر نظر ما را می خواهید، یک ساعت تفاوت آن هم بر طبق زمایشات و مفروضات تئوریک، چندان قابل استناد نمی باشد ! ضمن آنکه نحوه مصرف باتری و نوع نگه داری شما از آن، از هر چیزی مهم تر است.

3. لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 5-HC 33

اگر این روزها سری به بازارهای کامپیوتری بزنید و از آنها لپ تاپ های گیمینگ میان رده ای بخواهید، علاوه بر مدل شماره (5)، به عنوان گزینه ای از برند دیگر، لپ تاپ های لژیون یا همان Legion  از لنوو را معرفی خواهند کرد! علتش هم آن است که در برابر قیمت مناسب تری که دارد، سخت افزاری بسیار سرسخت و قدرتمند از نظر ظاهری ارائه می دهد با کانفیگی قوی که  در برخی موارد از مورد (5)  هم قوی تر می باشد مانند کارت گرافیک که در این لپ تاپ از سری RTX می باشد! وزن این لپ تاپ 2300 گرم بوده و لبه های مورب، کلیدهای RGB  و قاب پشتی مات و فلزی بسیار شیک و محکم می باشد. این لپ تاپ دارای پردازنده اینتل Corei5 10300H بوده که 8 مگ حافظه کش داشته و دارای 4 هسته حقیقی می باشد که اتفرکانس پردازشی برابر 2.5 الی 4.5 گیگاهرتز دارند. رم این سیستم 16 گیگ 2933 مگاهرتز بوده و تا 32 گیگ قابل ارتقا می باشد. این سیستم دارای HDD یک ترابایت و 512 گیگ SSD می باشد. داشتن HDD البته همیشه مزایا و معایب خود را به همراه دارد، زیرا ضربه پذیر تر از اس اس دی می باشد. اما قسمت جالب این لپ تاپ با این قیمت، کارت گرافیک RTX انویدیا آن می باشد که سری 2060 با حافظه گرافیکی 6 گیگ بوده و این یعنی بازی به همراه Ray Tracing و یا DSSL! اما امیدواریم این سیستم بتواند با این کارت گرافیک و SSD و HDD ضعف پردازنده را جبران کند! صفحه نمایش Legion 5 سری HC دارای فریم ریت 144 هرتز می باشد که از نقات قوت این سیستم محسوب می شود؛ و البته از رزولوشن Full HD آن هم نمی توان گذشت.بلوتوث و Wi-Fi که بطور بدیهی بر این سیستم هم پشتیبانی شده و اتصالات آن شامل پورت های تایپ سی، چهار عدد USB 3.0، پورت تصویر HDMI و پورت LAN نیز می باشد. باتری این سیستم هم اعلام شده که تا چهارساعت دوام می آورد. اینم بگوییم که بر روی این سیستم هم شما RGB  دلپذیر کیبورد را خواهید داشت.

4. لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G512LI-MA

از نظر وزن و ابعاد خیلی فرقی با موارد بالا نداره، اما حدس ما این است که کانفیگ بهتری با این قیمت ارائه می دهد! سعی می کنیم موارد فنی مهم این لپ تاپ قدرتمند میان رده ای از ایسوس را به بحث بگزاریم. پردازنده این لپ تاپ راگ اینتل Corei7 مدل 10870H بوده که مشخصا از پردازنده های سیستم های قبلی قوی تر می باشد، کش 16 مگ(!) و 8 هسته حقیقی به همراه 8 هسته مجازی سبب می شود این سیستم در نگاه اول حتی رده بالا هم به نظر آید. البته باید گفت که فرکانس پردازشی هسته های آن از 2.2 تا 5.0 گیگاهرتز بوده که نسبت به هم رده های خود چون G512LI-DB خیلی فرقی ندارد.حافظه رم آن 32 می باشد که این رقم رم برای هر گیمیری می تواند جذاب و خوشایند باشد! چرا که رم 16 هم برای انجام بازی های امروزی کافیست اما رم 32... کسی نظری دارد؟؟!! باس رم 2933 مگاهرتز بوده و کاملا قابل قبول است! این سیستم از HDD برخوردار نبوده اما این کم لطفی سازنده با گذاشتن یک ترابایت SSD کاملا جبران شده است!! کارت گرافیک این سیستم هم مانند همتای خود G512LI-DB انویدیا GTX 1650 Ti با 4 گیگ حافظه بوده که کارت گرافیک گیمینگ خوبی هست اما چه کنیم که گیمرها دل بسته داشتن یک RTX در کنار خود می باشند! صحه نمایش G15 G512LI-MA از فریم ریت 60 هرتز بهره برده که شاید چنگی به دل گیمرهای آرمان گرا نزند؛ همچنین صفحه نمایش پنل IPS داشته و کیفیتی فول اچ دی ارائه می دهد. اتصالات بلوتوث، Wi-Fi، یک عدد پورت تایپ C، 3 عدد پورت USB 3.0، پورت تصویر HDMI و پورت LAN بر این سیستم ارائه شده و از طرفی ظرفیت باتری این لپتاپ راگ هم تا 3 ساعت اعلام شده است. RGB کیبورد G15 G512LI-MA هم مانند سایر لپ تاپ های راگ تماشایی است. اما این لپ تاپ چرا از رقبای خود در موارد بالایی گرانتر می باشد؟ علت آن را می توانید در داشتن پردازنده ای قوی تر با هسته های بیشتر برای پردازش بهتر و کش بالاتر، اس اس دی یک ترابایت و 32 گیگ رم دانست که از این نظرها واقعا شبیه یک سیستم رده بالا می باشد. اما کارت گرافیک GTX و فریم ریت 60 این لپ تاپ آن را در میان لپ تاپ های میان رده ای نگه داشته است؛ اما قیمت آن کمی نزدیک به لپ تاپ های رده بالا می باشد!!

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!