Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 19:28:16

معرفی چند لپ تاپ ارزان و خوب بازار

 

فرقی نمی کند که دانشجو هستید یا دکتر، فروشنده هستید یا گیمر و یا مهندس کامپیوتر؛ ترجیح امروز اغلب افراد استفاده از یک سیستم سبک و قابل حمل هست که بتونند هم اطلاعات شخصی خود را بر آن ذخیره کنند و در مکان های لازم آنها را کنار خود داشته باشند، و هم از نرم افزارهای مورد نیاز خود بتوانند به بهترین نحو استفاده کنند. شاید نتوانیم بگوییم که یک کامپیوتر نیازی اساسی برای هر خانه و خانواده است، اما قطعا می تونیم درباره لپ تاپ و یا نوت بوک این ادعا را داشته باشیم. در اینجا به بررسی بهترین و محبوب ترین لپ تاپ های موجود در بازار فعلی ایران؛ از ارزان ترین ها تا گران ترین ها؛ در سه مقاله مجزا می پردازیم تا هر قشری متناسب با نیاز و بودجه خود بتواند شناختی از بهترین سیستم های بازار بدست بیاورد. همینطور اگر در بازار سیستم های متناظر به شما معرفی شود، با خواندن این مقاله رنج قیمت دستتان آمده  و میدانید با بودجه خود حدودا چه لپ تاپ را می توانید تهیه کنید. در این مقاله لپ تاپ های ارزان قیمت و خوب و لپ تاپ های ارزان دانشجویی را مورد بررسی قرار می دهیم که نسبت به قیمتی که دارند ارزش خرید و بررسی هم دارند.  دقت داشته باشید در این رنج قیمت لپ تاپ های بسیار زیادی وجود دارند و هر مدل لپ تاپ می تواند با کانفیگ های مختلف در بازار موجود باشد(یه مدل اما با پردازنده مختلف یا مثلا میزان رم مختلف و ...) بنابراین این مقاله کمک شایانی به بالا بردن اطلاعات شما از میزان هزینه ای که می کنید و سیستمی که می توانید بدست بیاورید خواهد کرد.

لپ تاپ های ارزان و خوب، مناسب دانشجویان، کارمندان، فروشندگان

رنج قیمتی این لپ تاپ ها بین 7 الی 15 میلیون می باشد.

لپ تاپ ارزان قیمت و اقتصادی

1. لپ تاپ 14 اینچ لنوو مدل E4145-A (بین 8 تا 9 میلیون تومان)

این لپ تاپ دارای پردازنده AMD مدل  A6-7350B بوده که دارای 1 مگ حافظه کش می باشد که از همین جا می توان به پایین رده بودن این لپ تاپ پی برد! البته فرکانس پردازنده در بازه 3 تا 3.6 گیگاهرتز بوده که قابل توجه است. رم این سیستم 4 گیگابایت می باشد، و برای چنین سیستمی مناسب می باشد. بد نیست بدانید که رم آن قابل ارتقا تا 12 گیگ نیز هست. E4145-A دارای یک ترابایت HDD  می باشد که فضای کافی برای ذخیره فایل ها به شما می دهد. اما یکی از مهمترین مشخصات فنی هر لپ تاپی کارت گرافیک آن است. کارت گرافیک لنوو E4145-A از شرکت AMD Radeon بوده و از حجم 2 گیگابایت برخوردار است. کارتگرافیک این سیستم همرده برخی از لپ هاپ های 15 میلیونی هست. بلوتوث، وای فای و اتصالاتی چون USB 2.0 و USB 3.0، پورت HDMI و لن هم از دیگر قابلیت های اتصال این لپ تاپ می باشد. باتری آن بطور نسبی 2 الی 4 ساعت می تواند دوام داشته باشد که مقداری معمولی می باشد.این سیستم ضعیف نمی باشد اما برای کارهای تخصصی گرافیکی و یا کامپیوتری و یا بازی های بسیار پیشرفته هم مناسب نمی باشد.

2. لپ تاپ 15.6 اینچ ایسوس مدل VivoBook Max X543MA-DM905 (بین 8 تا 9 میلیون تومان)

لپ تاپ ایسوس در هر رده ای که باشه، امتحان خودش را پس داده و از پایین ترین رده تا بالاترین رده لپ تاپ ها را از این برند می توانید بخواهید. لپ تاپ VivoBook Max X543MA-DM905  با پردازنده Celeron N4000 از اینتل (با فرکانس پایه 1.10 گیگاهرتز و فرکانس افزایشی 2.60 گیگاهرتز، کش 4 مگابایت) TDP شش وات  و HDD یک ترابایت بخاطر فرکانس پردازنده پایین رده محسوب می شود، اما پردازنده از کش خوبی برخوردار است. در مقایسه با سیستم بالایی که از لنوو معرفی شد، کش بیشتری داشته و از TDP هم که امروزه برای نصب ویندوز 11 لازم است، برخوردار می باشد. همینطور کارت گرافیک این سیستم اینتل با وضوح اولترا HD600 هست که احتمالا رضایت خاطر کافی از نمایش فیلم و بازی را برای شما خواهد داشت. قبل از خرید به اتصالات یک لپ تاپ هم حتما نگاهی بیاندازید. VivoBook Max X543MA-DM905 از اتصالات وای فای، بلوتوث، پورت USB  نسل دو و سه و پورت تصویر HDMI هم برخوردار بوده و مشابه لپ تاپ لنوو در شماره یک، جز لپ تاپ های معمولی می باشد. اما احتمالا باتری آن دوام بیشتری در نگه داری شارژ خواهد داشت.

3. لپ تاپ 14 اینچ ایسوس VivoBook 14 M409DA-AD (بین 13 تا 14 میلیون تومان)

لپ تاپ Vivobook 14 M409DA-AD با پردازنده 3250U رایزن 3 و قدرتِ 4 مگابایت کش می باشد. این پردازنده با دو پردازنده حقیقی و 2 پردازنده مجازی دارای فرکانس پردازشی 2.6 گیگاهرتز تا 3.5 گیگاهرتز می باشد. حافظه رم این سیستم هشت گیگ می باشد که برای چنین سیستمی با این قیمت بسیار مناسب می باشد که حتی تا 12 گیگ قابل ارتقا می باشد. اس اس دی این سیستم 128 گیگابایت بوده که سبب سرعت در پردازش نرم افزارها هم می شود. اما کارت گرافیک این سیستم AMD RX VEGA3 با 2 گیگ حافظه است. (شما باید تمام مشخصات فنی لپ تاپ را با قیمت آن بسنجید!!). این لپ تاپ دارای صفحه نسبتا کوچک 14 اینچی با رفرش ریت 60 هرتز بوده که وضوح تصویر اچ دی را برای شما به ارمغان می آورد. خوب است بدانید که صفحه نمایش Vivobook 14 M409DA-AD مات بوده و پنل آن TFT  می باشد. رابط های لب تاب ارزان قیمت مانند اغلب لب تاپ ها بوده و خوشبختانه ازین نظر کمبودی حس نخواهید کرد: یک پورت تایپ سی، دو عدد USB  و یک پورت تصویر HDMI رابط های شما می باشند.  سیستم پیش روی شما از نظر رم و اس اس دی قوی بوده اما از نظر پردازنده و کارت گرافیک و صفحه نمایش است که در ردیف سیستم های ارزان قیمت رده بندی می شود.

 

لیستی از لپ تاپ ارزان و خوب

4. لپ تاپ 15.6 اینچ ایسوس VivoBook X515JA-A (قیمت بین 11 تا 12 میلیون تومان)

باز هم لپ تاپی با قیمتی مناسب و مشخصات فنی ارزشمند از ایسوس! این لپ 15.6 اینچی با اندازه صفحه نمایشی مناسب که وضوح تصویر HD را به شما می دهد و پنل آن TFT است؛ از صفحه نمایشی با رفرش ریت 60 هرتز برخوردار بوده و دارای پردازنده گرافیکی اینتل با 2 گیگ حافظه اختصاصی می باشد. از مزایای این سیستم می توان به یک ترابایت حجم HDD آن و 4 گیگ رم این سیستم اشاره کرد که برای سیستمی با چنین قیمتی مناسب می باشد. اما از نظر من، پردازنده این سیستم از نقاط قوت آن بوده که Corei3  مدل 1005G1 می باشد و دارای 4 مگ حافظه کش با فرکانسی بین 1.2 تا 3.4 گیگاهرتز می باشد. رابط های Vivobook X515JA-A مشابه مدل 3 می باشد اما گویا باتری آن از شارژدهی بیشتری برخوردار می باشد. این لپ تاپ ارزان و خوب برای کسانی که بدنبال نامپد هم هستند یک گزینه مقرون بصرفه و قابل توجه می باشد.

5. لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook R565EA-AB (بین 15 تا 16 میلیون تومان)

لپ تاپی سبک با کانفیگی قابل توجه و از همه مهم تر قیمتی عالی! لپ تاپ ویوبوک ایسوس پیش روی شما دارای 1800 گرم وزن بوده که تقریبا جز لپ تاپ های سبک محسوب می شود. پردازنده آن Corei3 1115G4 بوده و از حافظه کش 4 مگ برخوردار می باشد و فرکانس دو هسته آن بین 3.0 تا 4.1 گیگاهرتز است و این به معنای سرعت بالا در پردازش می باشد! این سیستم دارای رم 12 گیگابایت بوده و همچنین از یک ترابایت HDD و 256 گیگ SSD نیز برخوردار است. اما کارت گرافیک این سیستم اینتل UHD بوده و تا 6 گیگابایت حافظه اختصاصی را در بردارد. صفحه نمایش R565EA-AB دارای فریم ریت 60 هرتز بوده و وضوح تصویر نهایی بصورت HD می باشد اما این سیستم دارای چهار پورت USB از انولاع مختلف آن می باشد و همچنین از جایگاه حافظه Micro-SD نیز  برخوردار است. باتری این لپ تاپ تا 4 ساعت می تواند شارژ را نگه دارد و از مزایای این سیستم داشتن نور پس زمینه در کیبورد می باشد. اما در نهایت این سیستم با این قیمت و اس اس دی و گرافیک و پردازنده، یکی از بهترین لپ تاپ های ارزان و خوب ایسوس می باشد.

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!