Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-04-30 15:24:48

آشنایی با فناوری Nvidia DLSS 3

 

فناوری DLSS یکی از قابلیت‌های مهم و پیشرفته در گرافیک هوش مصنوعی بوده که منجر به افزایش کیفیت و عملکرد سیستم شما خواهد شد. DLSS 3.0 به عنوان نسل چهارم هسته های تنسور و شتاب دهنده جریان اپتیکال در کارت‌گرافیک سری RTX 40 به شمار می رود. لذا در این سری از کارت‌گرافیک‌های GeForce امکان بهره‌وری از هوش مصنوعی برای ایجاد فریم‌های مصنوعی و بهبود کیفیت تصویر قابل بهره‌وری می‌باشد.

بازسازی پرتو

امکان بهبود کیفیت تصویر در کارت‌گرافیک های سری RTX به لطف هوش مصنوعی و تولید پیکسل‌های اضافی در ردیابی پرتو بهبود وجود دارد. کیفیت تصویر و پیکسل‌های با کیفیت تر به صورت دستی و به کمک یک شبکه AI توسط ابرکامپیوتر انویدیا با نرخ پرتو نمونه برداری شده ایده آل ایجاد می‌شود.

بازسازی پرتو به کمک DLSS 3

افزایش فریم ریت

با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی امکان افزایش میزان فریم ریت وجود داشته که در حین اینکه پاسخ‌گویی بالا می تواند رفلکس کارت گرافیک را حفظ نماید. همچنین DLSS فریم‌های متوالی و داده های حرکتی را از شتاب و جریان اپتیکال جدید روی کارت گرافیک سری RTX 40 مورد تجزیه و تحلیل قرار داده تا فریم ریت بالاتری را ایجاد شود.

افزایش فریم ریت با DLSS 3

وضوح بالا

به طور حتم پیشرفت موارد گفته شده قبلی می تواند تصاویر با کیفیت پایین را به شدت بهبود بخشیده و عملکرد کارت گرافیک های سری RTX را به طور کلی افزایش دهد. DLSS از داده‌های حرکتی و بازخورد تصاویر دریافت شده را برای بازسازی تصاویر با کیفیت جدید استفاده می‌کند. یادگیری anti-aliasing نیز می تواند به لطف هوش مصنوعی به ارتقا کیفیت تصاویر کمک شایانی نماید. DLAA از فناوری Super Resolution پیشرفته در DLSS استفاده کرده و تصاویر جدید را با الگو برداری از تصاویر اولیه بازسازی می‌کند تا کیفیت آن به حداکثر برسد.

قابلیت anti-aliasing

یک فناوری مخصوص بازی

DLSS یک فناوری ایده آل گیمینگ نیز به شمار می رود که هم اکنون بیش از 400 بازی و برنامه از آن در دسترس بوده که بازی های محبوبی نظیر Cyperpunk 2077، Alan Wake 2 و Jusant نیز شامل آن می شود. درایورهای Game Ready در کامپیوتر هایی که کارت گرافیک سری RTX را دارند، در دسترس است. لذا هسته های تنسور از قدرت هوش مصنوعی اختصاصی برای ایجاد شبکه DLSS در لحظه بهره خواهند برد. این بدین معناست که قدرت و کیفیت تصویر بازی ها را به قدر زیادی افزایش دهید و مشکلی در دریافت فریم ریت مناسب نداشته باشید.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!