Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 12:42:24

آشنایی با شارژر های سریع GaN بیسوس

 

شارژر های GaN به شکلی کاملا کاربری و قدرتمند ساخته شده‌اند که با مصرف انرژی کمتر، دستگاه‌هایی هوشمند را به شکل فست شارژ تغذیه نماید. شرکت بیسوس در تولید این دست از شارژر ها موفق ظاهر شده است که طیف وسیعی از این محصولات در سایت یاس ارتباط به فروش می‌رسد. در ادامه در خصوص تاریخچه و ویژگی‌های منحصر به فرد آنها بیشتر توضیح می‌دهیم.

آشنایی با شارژر های سریع GaN بیسوس

شارژر GaN چیست؟

عبارت GaN مخفف گالیوم نیترید است و از این ماده برای طراحی شارژر های سریع، کوچکتر و با کیفیت تر استفاده می‌شود. در کمی قبل تر شارژر ها از سیلیکون ساخته می شدند که اکثر آنها در مقابله با تحمل بار قدرت محدودی داشتند. اما GaN ها فرایندی سریع تر و راحت تری دارند. این شارژر ها سازگاری بسیار بالایی با انواع گوشی، تبلت و لپ تاپ داشته و دیگر نیازی نیست برای تغذیه انواع دستگاه های خود شارژر مجزا تهیه نمایید.

سرعت بیشتر

از مهم‌ترین مزایای این شارژر ها، سرعت بالا در شارژ نمودن اکثر دستگاه ها نظیر گوشی هوشمند، تبلت و ... که دارای فناوری فست شارژ هستند، می‌باشد. به همین منظور فناوری GaN امکان چگالی توان بالاتر را فراهم کرده و می‌تواند قدرت بیشتری را به دستگاه شما تحمیل نماید. علی الخصوص دستگاه‌هایی نظیر لپ تاپ، تبلت و... که دارای باتری بزرگتری هستند به سرعت با این شارژر‌ها سازگار خواهند شد.

اندازه کوچک‌تر

همانطور که گفته شد از مزایای اصلی این فست شارژر ها اندازه کوچک آنهاست. این فناوری نسبت به شارژر های مبتنی بر سیلیکون سنتی کارآمدتر است و گرمای کمتری را در طول فرایند شارژ دهی تولید خواهد کرد. لزوما این طراحی کوچک برای افرادی که به طور دائم شارژر را همراه با خود جابجا می‌کنند، کاملا مفید و کاربردی خواهد بود.

بهره وری بالا

شارژرهای سری GaN بیسوس نسبت به شارژر‌های سنتی بسیار مفیدتر خواهد بود و بازده انرژی نسبتا بالاتری نسبت به سایر شارژرها دارد. علت این امر تبدیل انرژی را از پریز دیواری به انرژی مورد نیاز شما بهتر عمل خواهد کرد. این راندمان بالا چند مزیت دارد. مورد اول انرژی کمتری برای شارژ دستگاه مصرف خواهید کرد که برای محیط زیست اطراف شما مفیدتر است. مورد دوم شارژر گرمای کمتری تولید کرده که به افزایش طول عمر دستگاه کمک خواهد کرد.

قابلیت‌های امنیتی

به طور کلی کلمه امنیت در شارژر‌ها به معنای جلوگیری از شارژ شدن و گرم شدن بیش از حد دستگاه‌ها اشاره دارد. دانستن این نکته که گوشی‌هوشمند شما به صورت ایمن و کارآمد شارژ می‌شود، آرامش خاطر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. GaN این مقوله را برای شما تضمین خواهد کرد.

قابلیت‌های امنیتی در شارژر های سریع GaN بیسوس

راهنمای خرید شارژر GaN

اولین نکته در هنگام خرید این شارژر ها سازگاری آن با دستگاه شماست. نوع درگاه خروجی USB نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت. برای مثال اگر گوشی آیفون دارید حتما داشتن کابل با یک سر لایتنینگ واجب است، البته اکثر شارژر های این سری دارای ورودی USB-C و USB است که متناسب با نوع کابل شما سازگار خواهد شد. نکته دوم بهره وری از نشانگر LED است که در زمان اتصال شارژر به برق باید روشن شود. توجه به توان خروجی رابط ها و سرعت فرایند شارژ نیز نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کامل داشت.

انواع شارژر های GaN

این شارژرها برای انواع گوشی های هوشمند، لپ تاپ، فندکی ماشین با انواع رابط ها ساخته شده تا به بهترین شکل با آن سازگار شود. حال با نمونه هایی از این شارژر ها آشنا می‌شویم:

شارژر GaN مخصوص گوشی موبایل

این شارژر ها اغلب خنک، سریع و کوچک هستند. یکی از بهترین مدل‌‎هایی که می‌توان معرفی کرد شارژر بیسوس مدل GaN2 USB-C 100W است که دارای دوشاخه تاشو بوده و با هر پریز برقی سازگار خواهد شد. می‌توانید از آن برای شارژ آیفون 13 پرومکس در زمانی کوتاه استفاده نمایید.

شارژر GaN مخصوص گوشی موبایل

شارژر رومیزی GaN

نسخه بزرگتری نسبت به مدل‌های مخصوص گوشی هستند و قابل قرار دهی روی میز می‌باشند و قادر خواهد بود تعداد چند دستگاه را به صورت همزمان شارژ نماید. شارژر بیسوس GaN3 Pro 4 Ports 100W قادر است 4 دستگاه به طور همزمان با استفاده از دو رابط USB-C و دو رابط USB-A شارژ نماید.

شارژر GaN مخصوص ماشین

داشتن یک شارژر مخصوص خودرو با درگاه فندکی برای هر راننده ای ضروری و واجب خواهد بود. به طور غالب دارای درگاه خروجیUSB-C و USB-A هستند که توان خروجی بالایی را دارند.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!