Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-01-09 13:12:38

مقایسه لپ تاپ اچ پی سری Envy و Pavilion

 

شرکت محبوب اچ پی HP یکی از بهترین و محبوب‌ترین کمپانی های تولید کننده لپ‌تاپ گیمینگ، دانشجویی و اداری است که طیف وسیع محصولات آن برای اکثر کاربران در دسترس است. سری Envy و Pavilion دو عدد از بهترین و پر فروش‌ترین سری های تولیدی شده لپ‌تاپ‌های اچ‌پی بوده که می تواند شما را در هنگام خرید در 2 راهی قرار دهد.

لپ تاپ Envy برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تمایل دارید که یک سیستم برای انجام امور تخصص انتخاب کنید، می‌توانید لپ‌تاپ‌های سری Envy را تهیه نمایید. این محصول قابل حمل به لطف وزن سبک برای کار مناسب بوده و سیستم امنیتی آن حریم خصوصی کاربران و اطلاعات شخصیشان را حفظ می‌کند. این محصولات در انواع مدل های گیمینگ و مناسب برای طراحی نیز وجود داشته و در طیف برجسته ای با بهره‌وری از جدیدترین کارت‌گرافیک های اختصاصی تولید شده‌اند. نقطه عطف تفاوت و برتری Envy نسبت به Pavilion وجود پورت thunderbolt می‌باشد.

لپ تاپ Envy برای چه کسانی مناسب است؟

لپ تاپ Pavilion برای کدام کاربران ایده آل خواهد بود؟

لپ‌تاپ‌های کاری سبک وزن و ارزان قیمت که در سری‌های مختلفی گیمینگ و سبک وزن ساخته و تولید شده‌اند و می توانند متناسب با هدف و نوع کاربری شما مورد استفاده قرار بگیرد. درگاه Thunderbolt و حسگر اثر انگشت نداشته و این نقطه ضعف آنها نسبت به سری Envy خواهد بود. هر چند طبق بررسی های به عمل آمده برای جابجایی نسبت به انوی کمی سبک تر و راحت تر می باشند.

مقایسه قیمت و هزینه Envy و Pavilion

سری پاویلیون ارزان قیمت تر از انوی بوده و ارزش آن چیزی بین 600 الی 1200 دلار خواهد بود ولی اگر بخواهیم محصولی با کیفیت تر و بهتری را انتخاب کنیم به طور حتم سری پاویلیون قیمتی در حدود 740 الی 1500 دلار خواهد داشت. انوی از نظر کیفیت و قابلیت های امنیت حفظ حریم خصوصی خیلی بهتر است و میزان فروش آن به نسبت به Pavilion بسیار بیشتر می‌باشد. لپ‌تاپ های پاویلیون سری گیمینگ برای بازی مناسب بوده و می‌تواند نیاز شما را به همان اندازه انوی تامین نماید. در ادامه در خصوص این دو لپ تاپ به طور کلی و مفسل صحبت خواهیم کرد.

لپ تاپ گیمینگ سری Pavilion

آشنایی بیشتر لپ تاپ سری انوی Envy

جدید‌ترین نسل سری انوی به 2 دسته مهم لپ‌تاپ های معمولی Envy و سری 2 در 1 نظیر Envy x360 تقسیم بندی می‌شود. اگر نگاهی به نسل‌های قبلی انداخته باشید، متوجه خواهید شد که در تمامی ابعاد محصولاتی تولید شده بود، اما در حال حاضر سری در ابعاد 16 و 17 اینچ تولید می شود و x360 نیز در مدل های 14 و 15 اینچ ظراحی گردیده است. درگاه اتصال، مشخصات فنی و خیلی از ویژگی های مهم این محصولات که در سری تاشو ارائه می‌شود، متفاوت خواهد بود. وجود پورت USB-C، حسگر اثر انگشت، کیبورد با نورپردازی، وب کم با کیفیت و... از بهترین ویژگی‌‎های مهم آن می‌باشد.

در خصوص وزن این محصولات می توان گفت که سری تاشو کمی سنگین‌تر شده و مدل های 17 اینچی ان حدودا 2.5 کیلوگرم وزن دارد و مدل‌های 16 اینچی نیز 2.26 کیلوگرم وزن دارد. دلیل اصلی افزایش وزن، وجود پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی جدیدتر می‌باشد. به عنوان مثال در گزینه های رده پایین پردازنده نسل سیزدهم Core i5 دارای پردازنده گرافیکی Iris Xe و مدل های رده بالا نظیر Core i7 13700H دارای کارت‌گرافیک اختصاصی RTX سری 30 و 40 هستند.

مدل های Envy X360 نیز دارای یک لولای 360 درجه بوده که می توانید آن را همانند یک تبلت استفاده کرد. همانند سری های تاشو، صفحه نمایش با حاشیه باریک، ضخامت کم، حسگر اثر انگشت، نورپردازی کیبورد، وب کم HD، پورت USB-C و... اشاره کرد. متناسب به نوع مدل آن حسگرهای داخلی نظیر شتاب سنج، ژیروسکوپ، eCompass و سنسور حرارتی IR اشاره نمود. در خصوص وزن هم باید گفت نسبت به مدل های تاشو کمی سبک‌تر می‌باشد که سبک‌ترین آنها وزنی در حدود 1.5 کیلوگرم دارد. البته مدل های بزرگ تر آن کمی سنگین‌تر می‌باشد. به عنوان مثال اکثر محصولات آن دارای پردازنده نسل سیزدهم اینتل هستند که کارایی بهتری را نسبت به سری‌هایی که مجهز به AMD هستند، داراست. نقاط مشترک این دو سری از انوی در نمایشگر های Full HD با پنل IPS می باشد.

آشنایی بیشتر با لپ تاپ سری پاویلیون Pavilion

خط تولید لپ تاپ های سری پاویلیون لپ تاپ هایی ارائه داده که در 4 دسته اصلی قرار می‌گیرد : سری تاشو Pavilion، 2 در 1 (Pavilion x360)، بسیار سبک وزن Aero و سری گیمینگ. البته اچ پی سری گیمینگ اختصاصی خود را داشته که در حال حاضر خیلی مورد استفاده کاربران نیست. بهتر است اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ اچ پی هستید، گزینه هایی نظیر Omen و Victus را انتخاب نمایید.

لپ تاپ اچ پی سری Pavilion x360

لپ تاپ های تاشو استاندارد Pavilion در 3 گزینه 14، 15 و 15 اینچی عرضه شده که از جدیدتری نسل پردازنده های اینتل یا ای ام دی سری 7000 رایزن استفاده کرده است. کیفیت تصویر FullHD 2.8K، نمایشگر IPS، صفحه کلید مجهز به نورپردازی، وبکم با کیفیت، اسپیکر و میکروفون دوگانه و بهره‌وری از پورت USB-C از مهم ترین ویژگی هاییست که در سری پاویلیون وجود دارد. بر خلاف سری انوی، سنسور خواننده اثر انگشت فقط در چند مدل خاص وجود دارد. محدوده وزنی سری تاشو تقریبا در دسته سبک وزن قرار می گیرد (1.3 الی 1.8 کیلوگرم).

سری Pavilion x360

ایکس 360 قابلیت چرخش 360 درجه را داشته که چرخش 360 درجه کیبورد می‌تواند ظاهر آن را شبیه به یک تبلت نماید. کیفیت تصویر خوب، پنل IPS، صفحه نمایش لمسی و پورت USB از مهم‌ترین ویژگی‌های آن بوده و مجهز به سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ و eCompass نیز می‌باشد. برخی گزینه های x360 دارای صفحه کلید با نور پس‌زمینه و نامبرپد اعداد هستند و برخی خیر. هر چند نقطه قوت آن وزن سبک 1.5 کیلوگرمی آن است که کاملا استاندارد و جذاب خواهد بود.

Pavilion Aero

طراحی وزنی این محصولات سبک و حدودا 1 کیلوگرم است که در بین لپ‌تاپ های Envy و Pavilion در رده سبک‌ وزن‌ترین محصولات قرار می گیرد. Aero دارای شاسی منیزیمی و صفحه نمایش باریک و قدرتمندی می باشد که به لطف پنل IPS و رزولوشن WUXGA یا WQXGA می تواند کاربران را به سمت خود خیره نماید. از جدیدترین پردازنده های AMD سری Ryzen 5 استفاده کرده و دارای میکروفون و اسپیکر 2 گانه در کنار وب کم با کیفیت می باشد. همانند سایر موارد پورت USB-C در این سری لپ تاپ ها دیده خواهد شد.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!