Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-05 10:28:03

تست کیفیت هندزفری بلوتوث

 

امروزه افرادی بیشماری به استفاده از هندزفری های بیسیم و بلوتوثی روی آورده اند. آزمایشات زیادی در آزمایشگاه های PC توسعه داده شده است تا متخصصین مطمئن شوند هندزفری های بلوتوث در برابر شرایط طبیعی مقاومت می کنند. اینها شرایط طبیعی شامل تجزیه و تحلیل کیفیت تماس ، اتصال ، دامنه و عمر باتری است. هندزفری های بیسیم بصورت گسترده با کیفیت های گوناگون در دسترس برای عموم می باشند. اما اگر بعد از پرداخت هزینه ای بالا، متوجه شوید که هندزفری قابلیت انتقال صدا با کیفیت کافی را ندارد، نویز زیادی پخش می کند چه خواهید کرد؟! پس بهتر است قبل از هرچیز مشخصات فنی و کیفیت فندزفری بلوتوث بیسیمی که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید.

در این مقاله می خوانید:

برای بسیاری از افراد ، هدست های بلوتوث یک گزینه اختیاری نیستند ، بلکه از واجباته - به خصوص برای مکالمه تلفنی هنگام رانندگی اگر ماشین شما از قبل بلوتوث داخلی ندارد. بنابراین ما با دقت هدست های بلوتوث را آزمایش می کنیم. در اینجا نگاهی داریم به روند تست هندزفری های بلوتوثی، هم در آزمایشگاه های PC و هم در شرایط دنیای واقعی!

تست هندفری بیسیم بلوتوثی

معرفی سایت و نرم افزار برای تست کیفیت هندزفری و هدست و ...

با استفاده از این وب سایت می توانید براحتی کیفیت صدای هندزفری، هدست، هدفون، اسپیکر و ... را تست کنید و خیلی سریع درباره کیفیت سیستم صوتی خود تصمیم گیری کنید. همچنین می توانید با نرم افزار یا همان اپلیکیشنی که در وب سایت  Testmyspeakers.com قرار داده شده هم همچنان به بررسی کیفیت سیستم صوتی و Mp3 پلیرهای مختف بپردازید.

بررسی کیفیت هدست بلوتوث در برقراری تماس

این البته مهمترین جنبه هدست بلوتوث است. چندین تماس مختلف برقرار کنید ، هم با افراد و هم برای پاسخگویی به دستگاه های پاسخگویی آن را تست کنید، باید بتوانید صدای مکالمات را در هر فرم مکالمه ای بشنوید. میزان صداهای داخلی و خارجی را بررسی می کنید، و اینکه صداهای قابل درک در شرایط مختلف چگونه هستند.

آزمایش قابلیت اتصال هدست بلوتوثی

ما  در آزمایشات سعی می کنیم هدست ها را به چندین مدل متفاوت به تلفن های همراه متصل کنیم. معمولاً آزمایشات را روی چندین دستگاه متصل به همان سرویس ارائه دهنده اینترنت اجرا می کنیم و سپس با مجموعه دیگری از دستگاه های متصل به یک سرویس ارائه دهنده اینترنت (مثلا همراه اول و یا ایرانسل) دیگر ، آزمایش می کنیم. بررسی می کنیم که آیا هدست به طور خودکار جفت می شود یا خیر ، و جفت شدن و جفت سازی مجدد آن با چند دستگاه آسان است.

کیفیت هندزفری بلوتوث

 

بررسی کیفیت هندزفری بلوتوث از نظر بُرد

برد اکثر هندزفری های بلوتوث برای مکالمه های واضح حدود 4.5 متر و برای مکالمات با استاتیک 9 متر است ، اما برخی از این هندزفری ها برد بیشتری را ساپورت می کنند. در تست های آزمایشگاهی هدست های بلوتوثی 60 قدم در یک خط مستقیم و دور از تلفن قدم می زنند و تمام مدت با یک گوشی موبایل صحبت می کنند ، بنابراین می توانند بفهمند که با افزایش فاصله، کیفیت گفتار چه مقدار از بین می رود.

جاگیری راحت گوشی های هندزفری بیسیم بلوتوثی

آیا هندزفری بلوتوث انتخابی شما بیش از یک حالت برای قرار گیری در گوش به شما ارائه می دهد؟ سعی کنید مدل های متفاوت را بررسی کنید تا متوجه شوید که کدام مدل برای جاگیری در گوش شما مناسب تر می باشد.

تست هندفری بیسیم بلوتوثی

کیفیت هندفری بلوتوث از نظر دوام باتری!

متخصصین برای بررسی این قضیه، هندزفری بیسیم را به تلفنی شماره گیری شده با یک شماره تست (که در حلقه ای بی نهایت، کتابی را که با صدای بلند خوانده می شود، ضبط گرفته اند) وصل می کنند. (تلفن به برق متصل است تا باتری آن خراب نشود!) آنها هدست و تلفن را تقریباً با نیم متر فاصله از هم نگه می دارند. همچنین یک میکروفون به هدست وصل می کنند و آن را به یک کامپیوتر شخصی با نرم افزار ضبط Audacity متصل می کنند که شامل یک جدول زمانی است. سپس اجازه می دهند شارژ هندزفری تمام شود.

ویژگی های استریو

هندزفری های بلوتوث استریو راه طولانی را طی کرده اند و بسیاری از افراد از آنها برای پخش رسانه و همچنین تماس، درست مانند یک جفت هدفون بی سیم استفاده می کنند. از طریق رایانه و هم از تلفن همراه، موسیقی با کیفیت بالا، 320 کیلوبیت بر ثانیه پخش کنید تا صدای آن را بشنوید. آنگاه برای تست کیفیت هندزفری بلوتوث از نظر نحوه مدیریت در انتقال بین آهنگ ها و اینکه چه اتفاقی می افتد؛ هنگام دریافت تماس همزمان با پخش آهنگ کیفیت آن را بررسی کنید.

هندزفری بلوتوث بیسیم

دکمه های کنترلی

از طریق فشار طولانی دکمه هندزفری، ویژگی هایی مانند شماره گیری مجدد یا شماره گیری صوتی را بررسی کنید. همچنین ویژگی های کنترلی اضافی را که تلفن می تواند داشته باشد مانند دستورات صوتی داخلی را آزمایش کنید.

کیفیت هندزفری بلوتوث در لغو نویز ها

تولیدکنندگان هندزفری با آپشن لغو سر و صدا به شدت سر و کله می زنند. بنابراین هنگام تست توجه ویژه ای به نحوه انتقال صدا در مناطق پر سر و صدا داشته باشید. حداقل در یکی از این موارد هندزفری را امتحان کنید: در یک خیابان پر سر و صدا از شهر ، در یک منطقه بادگیر یا در اتومبیل در حال حرکت با پنجره پایین.

هندزفری بلوتوث وایرلس

کیفیت هندزفری بلوتوث بر اساس نحوه نگه داری

لازم است در کنار مقایسه کیفیت پذیرش صدای هندزفری بلوتوث، بر اساس دو تست اصلی دیگر گوشی ها انجام شوند: در دستان ما در روبه رویمان و همچنین داخل یک جیب پشتی. قرار دادن بدن بین تلفن و هندزفری گاهی اوقات سیگنال را کاهش می دهد!

 منبع مطالعاتی 

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!