Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-05 09:45:58

راهنمای خرید پاوربانک (PowerBank)

 

پاوربانک (شارژر همراه) ابزار بسیار کاربردی و جذاب بوده که با استفاده از آن قادر خواهید بود باتری ابزارهای هوشمند مثل گوشی‌های موبایل و تبلت، لپ تاپ، اسپیکر بلوتوث و... را شارژ نمایید. طبیعتا کاربرانی که از گجت‌های قابل حمل و وسایل ارتباطی به صورت روزمره استفاده می کنند، به یک پاوربانک خوب که ظرفیت باتری کافی و وزن کم احتیاج خواهند داشت. بسیاری از افراد می‌خواهند تعدادی از دستگاه ها را به طور همزمان شارژ کنند و برخی نیز دوست دارند پاوربانک آنها دارای پورت USB-C یا سایر قابلیت ها باشد.

اندازه، شکل، وزن و ظرفیت اصلی ترین مواردی است که هنگام خرید پاور بانک باید به آن توجه کنید. در برخی از شارژها نمایشگر دیجیتالی وجود داشته که میزان باتری باقیمانده پاوربانک نشان خواهد شد (به عنوان مثال "80 درصد باقی مانده").این مقاله راهنمای شما در خرید پاور بانک مناسب خواهد بود.

فرم ظاهری

اگر قصد دارید پاور بانک را در کیفتان حمل کنید، ظاهر آن مسئله چندان مهمی نیست. با این حال، اشکال عجیب و غریب و طرح های بزرگ ممکن است برای قرار دادن در جیب شما ناراحت کننده بنظر برسد. سعی کنید مدلی را پیدا کنید که اندازه و شکل مربعی مانند گوشی هوشمند داشته باشد.

مناسب ترین ظرفیت پاوربانک چقدر است؟

انواع پاوربانک از نظر کاربرد

پاوربانک‌ها انواع مختلف و با توجه به کاربرد آن ساخته می‌شود ولی عملکرد تمامی آن‌ها تا حد بسیار زیادی مشابه یکدیگر است. حال این تقسیم بندی را در خصوص انواع پاوربانک ها شرح می‌دهیم.

پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت

این دسته از پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های متفاوت و با میزان جریان و ولتاژ متناسب با گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند. انواع باسیم، مگنتیک و وایرلس(بیسیم) در این دسته بندی جای خواهد گرفت.

پاوربانک مخصوص لپ‌تاپ

خروجی ولتاژ و جریان متناسب با باتری‌های لپ‌تاپ ارائه می دهند. اکثر پاوربانک‌های بازار ولتاژ حدود 5 الی 20 ولت را دارند و جریان خروجی آن 1 الی 5 آمپر می‌باشد.

پاوربانک سولار

پاوربانک‌های سولار یا خورشیدی، امکان شارژ پاوربانک ازطریق انرژی خورشیدی را فراهم می کند. پاوربانک‌های سولار برای کاربرانی که زمان زیادی را در سفرها و مکان‌هایی سپری می‌کنند که دسترسی به برق شهری وجود ندارد، بسیار مناسب است.

پاروبانک‌های هوشمند

خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک‌های هوشمند، متناسب با نیاز باتری دستگاه شما قابل تنظیم بوده و با توجه‌ به نوع دستگاه، قادر به تأمین شدت جریان مناسب باتری آن می‌باشد. ایمنی این پاوربانک‌ها در سطح بالاتری نسبت به مدل های ارزان‌تر است.

اندازه و وزن

متناسب با افزایش ظرفیت پاوربانک، اندازه و وزن آن نیز افزایش می‌یابد. در حالی که یک مدل 20000 میلی آمپر ساعتی ممکن است یک گزینه مفید برای خرید نظر برسد، ممکن است برای جیب یا کیف شما بسیار بزرگ و سنگین به نظر برسد. اگر به دنبال این هستید که تلفن خود را در سفر های کوتاه مدت یک روزه، کوه نوردی و ...استفاده کنید و شاید نیاز به شارژر همراه داشته باشید، مدل جیبی پاوربانک ها با حداقل 6000 تا 10.000 میلی آمپر ساعت برای شما مناسب تر خواهد بود. ممکن است ظرفیت بیشتری را مد نظر خودتان قرار دهید، اما این را در نظر بگیرید برای جابجایی مدلهای با ظرفیت بیشتر، وزن بیشتری را باید به دوش بکشید.

پاوربانک با چه ظرفیتی مناسب است؟

ظرفیت باتری پاوربانک، که به صورت میلی آمپر ساعت (mAh) نشان داده می شود، نشانه میزان میزان اندازه شارژکنندگی آن است؛ هرچه این عدد بیشتر باشد، قدرت و جریان بیشتری را می تواند به دستگاه شما برساند. سعی کنید پاوربانکی را خریداری کنید که بتواند حداقل دوبار گوشی موبایل شما را قبل از نیاز به شارژ مجدد، شارژ نماید زیرا این کار باتری گوشی شما را برای یک تا دو روز بدون نیاز به شارژ مجدد Full نگه می‌دارد.

پاوربانک ها می توانند ظرفیتی حدود 3000 میلی آمپر بر ساعت تا حدود 80000 میلی آمپر بر ساعت داشته باشند. بر فرض مثال اگر گوشی شما باتری حدود 3000 میلی آمپر بر ساعت داشته باشد یک پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی باید بتواند تلفن هوشمند را تا سه بار و یک پاوربانک 20 هزار میلی آمپری را بیش از 6 بار شارژ کند.

راهنمای خرید پاوربانک

پورت های خروجی

اکثر پاوربانک‌ها حداقل یکی از ورودی‌های USB-C، Micro-USB، USB-A یا لایتنینگ را دارد. سیستم عامل پاوربانک‌ها مقدار داده، قدرت و سرعت توان خروجی را تنظیم می کند. برخی از این پاورها با توان خروجی بالا به عنوان فست شارژ (شارژ سریع) شناخته می شوند که از ویژگی‌های محبوب پاوربانک ها است.

قابلیت شارژ بیسیم که تعداد کمی از مدل ها از این قابلیت برخوردار هستند، به شما این امکان می دهند با قرار دادن تلفن هوشمند خود روی پاور بانک، به صورت بیسیم و وایرلس آنرا شارژ کنید. لازم به ذکر است برای انجام این کار، تلفن شما باید از فناوری شارژ بی سیم پشتیبانی کند.

چقدر طول می کشد گوشی من توسط پاور بانک شارژ شود؟

برای اینکه پاوربانک دستگاه شما را شارژ کند باید چند مورد با هم مطابقت داشته باشد. خروجی پاوربانک باید الزامات دستگاهی را که می خواهد شارژ کند برآورده کند. تلفن های هوشمند جریان خروجی کمتری را نیاز دارند. در طرف مقابل تبلت‌ها به مقدار جریان بیشتری نیاز داشته و به همین طریق لپ تاپ ها و کنسول های دستی دوباره به مقدار بیشتری نیاز دارند.

برای شارژ کردن سریع گوشی همراهتان به یک پاور بانک با قابلیت فست شارژ ، یک کابل مبدل سازگار نیاز دارید و این در حالی است که دستگاه شما باید شارژ سریع را پشتیبانی کند. در غیر این صورت خرید پاوربانک‌های گران قیمت با قابلیت های فراوان، دردی از شما دوا نمی‌کند. اکثر پاوربانک ها می توانند یک دستگاه استاندارد با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی را در حدود 90 دقیقه شارژ کنند. اگر خروجی با خواسته‌های دستگاه مطابقت داشته باشد یا از آن فراتر رود، در حین استفاده از دستگاهتان نیز شارژ می شود.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!