Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-04 12:05:43

راهنمای خرید صندلی گیمینگ (Gaming Chair)

 

به منظور حمایت از گیمرها و افرادی که زمان زیادی را پشت صندلی و سیستم گیمینگ خود می‌گذرانند، توسعه و تولید صندلی گیمینگ نسبت به قبل بیشتر شده است. مهم‌ترین نکاتی که پیش از خرید یک صندلی گیمینگ باید مورد توجه شما قرار بگیرد، عبارت است از راحتی و ساختار ارگونومیگ، ظاهر زیبا، جنس و کیفیت مناسب و.... ما قصد داریم در این مقاله این نکات مورد نقد و بررسی کامل قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

صندلی گیمینگ باید با قد و وزن شما تطبیق کامل داشته باشد

مسلما انتخاب صندلی گیمینگ که با وزن و قد شما تطابق داشته باشد، می‌تواند بهترین پشتیبانی ارگونومیک را به شما ارائه دهد و تجربه بازی ایده آل را برای شما ایجاد کند. در مشخصات فنی اکثر صندلی‌ها، میزان وزن قابل تحمل و حداکثر ارتفاع قابل تنظیم صندلی قید شده است و بهتر است آن را به سیستم بدن خود تطبیق دهید. صندلی باید به گونه‌ای تنظیم شود که شما به سادگی پاهای خود را روی زمین قرار دهید و زاویه دید مناسبی را به صفحه مانیتور خود داشته باشید. اگر صندلی قابلیت تظابق با شرایط شما را نداشت، در بلند مدت به شما صدمات جسمی وارد می کند.

راهنمای خرید صندلی گیمینگ (Gaming Chair)

حالت نشستن افراد

شاید در نگاه اول این نکته مورد توجه شما قرار نگیرد، اما افراد در پشت صندلی به 2 شکل می نشینند: آرام و فعال. انعطاف ساختار صندلی با تنظیم تکیه گاه می‌تواند با ساختار بدن افراد و وضعیت نشستن آنها کمک بزرگی کند. لذا اکثر صندلی‌های گیمینگ امروزی در کنار قابلیت تنظیم دسته، در ابعاد دیگر نظیر ارتفاع صندلی، تکیه گاه استاندارد کمر و گردن نیز توسعه یافته‌اند. درجه خمیدگی نیز از دیگر قابلیت‌های این نوع صندلی‌هاست که قابل تنظیم تا نزدیک به 180 درجه نیز خواهد بود. اما این موارد همگی برای کاربرانی که به صورت فعال در حال جنب و جوش هستند، بسیار ضروری است. دیگر جنبه‌های صندلی را هم به صورت مورد به مورد بررسی خواهیم کرد.

تکیه گاه بازو

هر چقدر کیفیت صندلی گیمینگ بیشتر باشد، قابلیت انطباق آن با ساختار و زاویه مچ و آرنچ دستان شما بهتر و ارگونومیک تر خواهد بود. لذا وزن افراد به شکل درسته در فضای قرار‌گیری روی صندلی بهبود پیدا کرده و ناراحتی‌های بوجود آمده در زمان نشستن از بین خواهد رفت.

اهمیت تکیه گاه بازو در خرید صندلی گیمینگ (Gaming Chair)

تکیه گاه پشت سر

اگر به صندلی های گیمینگ شرکت ریزر کمی دقت کرده باشید، دارای یک بالشتک بالاتر از تکیه گاه کمر است که قابلیت برداشتن و جدا کردن از صندلی را هم دارد. این تکیه گاه به طور متراکم و در عین حال منعطف برای راحتی سر شما نصب شده و جنس ضد تعریق تولید می‌شود.

تکیه گاه کمر

برای حمایت و پشتیبانی ایده آل از کمر شما باید تکیه گاه به شکل درستی پشت کمر شما قرار بگیرد. حالت درست و ارگونومیک بدین شکل است که تکیه گاه کمر باید به طور مستقیم وسط کمر کاربران قرار بگیرد که با انحنای ستون فقرات آنها تطابق داشته باشد. صندلی هایی که قابلیت تنظیم عمق و تغییرات عمودی در قسمت تکیه گاه کمر را دارند می توانند حس راحتی بیشتری را به شما القا کنند.

اهمیت تکیه گاه کمر در زمان خرید صندلی گیمینگ (Gaming Chair)

کیفیت ساخت ایده آل

3 عامل مهم در بررسی کیفیت ساخت صندلی وجود دارد که می تواند در کیفیت صندلی تاثیر مستقیم بگذارد : قابلیت تنفس Breathability، دوام و سهولت در نگهداری.

Breathability

اگر کیفیت و ساختار صندلی مناسب نباشد، پس از مدتی نشستن بر آن عرق می‌کنید و تجربه خوبی را نخواهید داشت. پس یک صندلی گیمینگ خوب باید به طور خاص احساس راحتی را برای شما به ارمغان آورده و هرگونه تعریق جلوگیری نماید. مواد قابل تنفس به هوا اجازه می‌دهد که از طریق منافذ آن به طور موثر گرما را دفع کند و در یک روز گرم تابستانی صندلی را خنک نگه دارد.

دوام بالا

به طور حتم تمامی این موارد با یکدیگر مرتبط هستند و قابلیت تنفس می‌تواند به دوام هر چه بیشتر صندلی کمک کند. به طور فرض اگر صندلی منجر به تعریق زیاد کاربران شود، پس از مدت زمان کوتاهی رطوبت بالا منجر به ساییدگی صندلی خواهد شد. لذا جنس مناسب و قابلیت تنفس می‌تواند به دوام و طول عمر بالای صندلی کمک شایانی داشته باشد. اکثر صندلی‌های موجود در بازار از ماده با کیفیتی نظیر چرم PU و حتی چرم واقعی در استفاده می‌کنند. ساختار چرم همانطور که می‌دانید به شکلی است که قابلیت تعریق شما را کاملا خنثی کرده و کاملا نرم و بادوام است و به ندرت دچار ساییدگی و پارگی شده و تقریبا ضد آب می‌باشد. چرم PU از پلاستیک PVC نرم و پا پلی اورتان ساخته شده و مراقبت و نگداری از آن بسیار راحت تر از صندلی‌های اداری و معمولی است.

قابلیت نظافت

نظافت کردن مکرر صندلی از مهم ترین نکات بهداشتی ضروری است. اگر مایعات روی آن بریزد دچار مشکل و خرابی نشود و بتوان آن را به سادگی نظافت نمود.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!