Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-01-16 14:57:49

راهنمای خرید دسته و کنترلر بازی کامپیوتر

 

یکی از فاکتور های مهم برای دریافت حس لذت از بازی های کامپیوتری، استفاده از دسته بازی حرفه ایست. چه از کنسول بازی استفاده می‌کنید یا از کامپیوتر، می‌توانید از طیف وسیعی از دسته های موجود در بازار بهترین گزینه را انتخاب نمایید. شاید بتوانید به کمک کیبورد و ماوس در بازی های تیراندازی شخص اول نظیر کال آف دیوتی، عملکرد خوبی داشته باشید، اما برخی بازی ها نظیر فیفا به دسته و کنترلر بازی حرفه ای نیاز دارند تا عملکرد بهتری داشته باشید. در این مقاله به طور جامع شما را در انتخاب دسته بازی مناسبتان راهنمایی خواهیم کرد.

استفاده از دسته های کنسول بازی سازگار با کامپیوتر

به طور پیش فرض کنسول های بازی ایکس باکس و پلی استیشن دارای گیم پد و دسته اختصاصی خود هستند که امکان سازی با کامپیوتر شخصی را دارند (البته برخی از دسته ها نیازمند بروزرسانی نرم افزار و آداپتور تبدیل مورد نیاز می باشند.)، هر چند اگر بخواهید این دسته ها را تهیه کنید باید مطلع باشید که قیمت آنها حدودا 60 الی 70 دلار گران تر می باشد.

دسته بازی ایکس باکس

کنترلر‌های ایکس‌باکس به طور مجزا با کامپیوترهای شخصی که از سیستم عامل ویندوز 10 و 11 استفاده می‌کنند، سازگاری کامل دارد. فقط کافی است با استفاده از یک کابل تبدیل USB، دسته را به صورت باسیم به کامپیوتر متصل نمایید. البته دسته‌های سری جدید تر می‌توانند به کمک اتصال بی‌سیم و بلوتوث نیز بدون هیچ گونه مشکلی به کامپیوتر شما متصل گردند. البته آداپتور‌های بلوتوثی انحصاری ایکس‌باکس نیز تولید شده که امکان اتصال بیش از چند دسته بازی Xbox را به کنسول بازی ممکن خواهد ساخت.

دسته بازی کنسول ایکس باکس Xbox

دسته بازی پلی استیشن

دسته های کنسول بازی DualShock 4 پلی استیشن 4 و DualSense پلی استیشن 5 با اکثر بازی های استیم به کمک کابل USB و حتی اتصال بی‌سیم بلوتوث با کامپیوتر شخصی سازگاری دارند. آداپتور های بی‌سیم که به صورت دانگل USB عرضه می‌گردند با گیم پد پلی استیشن همگام گردیده و به درستی با کنسول بازی شما سازگار خواهد گردید. برای ایجاد تنظیمات بیشتر و دقیق نیز از DualShock 4 به کمک برنامه DS4Windows که کاملا رایگان است، می‌توانید از این دسته استفاده نمایید.

دسته بازی سونی پلی استیشن PlayStation

کنترلرهای نینتندو

کنترلر Joy-Cons نینتندو سوییچ با کامپیوتر شما سازگار می‌شود اما نیازمند انجام برخی تنظیمات دارد. از نظر طراحی سوییچ قدرتمند و ایده آل هستند؛ اما همواره به اندازه کنترلر های ایکس‌باکس با دوال شوک پلی‌استیشن از نظر کلید‌های جهتی قدرتمند نخواهند بود. می‌توان از آن به عنوان کنترلر خوب استفاده کرده که اگر در حال اجرا بازی‌های غیر Steam هستید، نیاز است با استفاده از یک آداپتور USB بی‌سیم برای اتصال آن به کامپیوتر بهره مند شوید.

دسته اختصاصی کامپیوتر

اگر می‌خواهید از پرداخت هزینه‌های نزدیک 60 الی 70 دلار خلاص شوید، می‌توانید از دسته های بازی PC که اکثر برندهای تولید کننده محصولات گیمینگ عرضه کرده اند، خریداری نمایید. بسته به نوع استفاده و بودجه شما این محصولات در طیف قیمت 20 الی 200 دلار قابل خریداری است که به کیفیت ساخت، نوع سوییچ و ساختار شوک آن بستگی خواهد داشت.

دسته‌های بی‌سیم و باسیم سری Wolverine که توسط شرکت ریزر تولید شده اند، از قابلیت‌های سفارشی‌سازی پیشرفته برخوردار می‌باشند. طراحی دستگیره‌های لاستیکی و حرفه‌ای آنها بدون لغزش در دستان شما قرار گرفته و به طور دقیق دکمه ها دستورات وارده را دریافت می‌نمایند. از کلیدهای Mecha-Tactile Action و Mecha-Tactile D-Pad بهره برده‌اند که عمر و دوام آنها حدودا 3 میلیون ضربه و کلیک خواهد بود که به طور متوسط 35 درصد از نظر کیفیت از دسته‌های بازی معمولی بهتر هستند.

دسته بازی کامپیوتر بیسیم و حرفه ای ریزر

در خصوص دسته‌های ارزان تر می‌توان سری گیمینگ و بلوتوث تسکو یعنی TG را معرفی نمود که از سیستم شوک 2 موتوره و باتری داخلی با دوام بهره برده‌اند که ساختار ارگونومیک و راحت بدنه آن برای استفاده طولانی مدت در طول روز توصیه می‌شود و از نظر قیمت نسبت به دسته‌های بازی ردراگون و ریزر مقرون به صرفه تر خواهند بود.

فرمان بازی

برای آندسته از علاقه‌مندان به بازی‌های رانندگی اول شخص، شبیه‌سازهای رانندگی طراحی گردیده که شامل فرمان‌بازی که شامل پدال ترمز، گاز و کلاج می‌شود که به طور مجزا می‌توانید دسته دنده مناسب با آنها را هم خریداری نمایید. یکی از شرکت‌های خلاق در این زمینه لاجیتک است که با تولید فرمان های G923 TRUEFORCE، G920 Driving Force و G29 Driving Force محبوبیت بیشتری را در نزد گیمیر ها کسب کرده اند.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!