Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2023-12-01 18:57:14

چگونه تنظیمات DNS را در PS5 (پلی استیشن 5) تغییر دهیم؟

 

ممکن است هنگام بازی کردن با کنسول بازی پلی استیشن 5 به صورت آنلاین، در اتصال اینترنت دستگاه مشکلاتی رخ دهد. تغییر تنظیمات سرور DNS به حل این مشکل کمک خواهد کرد. البته این روش تنها روش حل مسئله نیست، اما روند انجام آن ساده و کوتاه می‌باشد. در ادامه در خصوص این مسئله توضیح خواهیم داد.

اهمیت تنظیمات DNS را در PS5 (پلی استیشن 5)

آشنایی مختصر با DNS

DNS مخفف عبارت Domain Name System بوده که یک پایگاه داده از اسامی است که آدرس های IP را با نام دامنه آنها که برای انسان قابل مفهوم است، ذخیره و ترجمه می‌کند. تمام سیستم‌های کامپیوتری در حال حاضر به کمک آدرس‌های IP که به صورت رشته اعداد مانند 192.168.2.162 است با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد، بدین صورت که کامپیوتر با استفاده از آی‌پی اختصاصی داده را به کامپیوتر دیگر ارسال خواهد کرد. از آنجایی که به خاطر داشتن این آی‌پی ها کار مشکلی بوده، بهترین روش استفاده از اسم دامنه به جای IP بوده که در نوار آدرس مرورگر وارد خواهد شد.

چرا تنظیمات پیش فرض DNS را در پلی استیشن 5 تغییر می‌دهیم؟

در بعضی اوقات سرور DNS پیش فرض که ارائه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP) است به صورت خودکار در PS5 تنظیم می‌شود، از کار افتاده که ممکن از منجر به قطعی اتصال و اختلال در روند اتصال شود. لذا از بهره‌وری از بازی‌های آنلاین مصون خواهید ماند. علی ای حال در صورت بروز این مشکلات بهتر است DNS را در کنسول بازی خود تنظیم نمایید.

چگونه تنظیمات DNS پلی استیشن 5 (PS5) را تغییر دهیم؟

برای انجام این کار مراحل گفته شده را با دقت و پله پله طی کنید. به صفحه اصلی PS5 خود رفته و در قسمت تنظیمات، NetWork را انتخاب نمایید. 

چگونه تنظیمات DNS را در PS5 (پلی استیشن 5) تغییر دهیم؟

تنظیم اتصال اینترنت را بزنید و در پایین‌ترین گزینه، Set Up Manually را انتخاب نمایید.

چگونه تنظیمات DNS را در PS5 (پلی استیشن 5) تغییر دهیم؟

بسته به اولویت خود استفاده از وای فای یا استفاده از کابل LAN را انتخاب کرده و DNS را برگزینید. Primary DNS را به 8.8.8.8 و DNS ثانویه را به 8.8.4.4 تغییر دهید و Done را بزنید.

چگونه تنظیمات DNS را در PS5 (پلی استیشن 5) تغییر دهیم؟

این مورد را به خاطر داشته باشید که DNS اولیه و ثانویه بسته به انتخاب شما قابل تغییر می‌باشند. در مثال ذکر شده از DNS رایگان گوگل استفاده‌شده که کاملا ایمن است و در صورتی با موارد بهتری آشنایی داشتید، می‌توانید از آن استفاده نمایید.

پس از انجام این تنظیمات چه اتفاقی می‌افتد؟

تغییر تنظیمات DNS در کنسول پلی‌استیشن 5 منجر به جایگزینی سرور‌های جایگزین به جای سرور‍‌های فعلی خواهد‌ شد که به آنلاین‌ شدن مجدد شما کمک کرده و بهتر است این را بدانید که مشکلات سرعت دانلود با تغییر DNS برطرف می‌شود.

منبع

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!