Loading...
نام نویسنده: آرمین اسحاقی 2024-06-09 11:31:19

چگونه بیت کوین توسط ماینر استخراج می شود؟

 

شاید تا به حال بار ها و بار ها نام ارز دیجیتالی یا همان بیت کوین به گوشتان خورده باشد و یا حتی گاهی با آن سر و کار داشته اید(درباره بیت کوین بیشتر بدانید). اما به راستی شما به چه میزان با این ارز دیجیتال و انواع روش های استخراج آن آشنایی دارید؟  در طول این مقاله سعی بر آن شده است که اطلاعاتی جامع در خصوص نحوه استخراج و یا به اصطلاح ماینینگ کردن این ارز و همچنین نحوه عملکرد ماینر ها در استخراج بیت کوین در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار گیرد. پس با ما همراه باشید. استخراج یا ماینینگ بیت کوین در یک تعریف کلی و ساده همان فرایند تولید و پردازش تراکنش های آن می باشد.

چگونه بیت کوین توسط ماینر استخراج می شود؟

 

در این مقاله می خوانید:

یک عامل موثر در ماینینگ یا همان نود ها، پراکندگی تراکنش ها در سراسر شبکه توسط گره ها می باشد. داده ها در میان نود ها جریان دارند و کاربران می توانند با شناسایی نود های جدید به شبکه رمز ارز ها سرعت ببخشند. گره هایی را که استخراج کننده باشند را ماینر می نامند.

عوامل موثر در قیمت بیت کوین

 

ماینر ها و نحوه عملکرد آنان

در ابتدا بهتر است در یک تعریف جامع با ماینر ها بیشتر آشنا شویم. دستگاه ماینر دستگاهی است که به واسطه ی آن می توان رمز ارز های به کار برده شده که بسیار هم متنوع هستند را استخراج کرد. در سراسر دنیا افرادی همواره به کمک ابزار های گوناگون به دنبال استخراج رمز های استخراج نشده برای ارز ها هستند تا بتوانند از این طریق سود خوبی کسب کنند، این افراد را ماینر می نامند. آن ها می توانند با این فرایند امنیت شبکه را فراهم سازند و همچنین تراکنش های بیت کوین را پردازش نمایند.

بیت کوین ماینر

ماینینگ در واقع فرایندی است که توسط کامپیوتر های مخصوصی انجام می شود و طی آن تراکنش های رمز ارز ها تائید می شود و پس از آن در دفتر کل توزیع استخراج، ثبت می شوند. بر طبق این رویکرد امنیت شبکه افزایش خواهد یافت، به همین ترتیب نیز شبکه رمز ارز ها غیر متمرکز خواهد شد و در پایان یک رمز ارز جدید به دست خواهد آمد.

تراکنش های تائید شده در بلوک هایی جمع آوری می شوند و به منظور افزودن بلوک های تازه به زنجیره بلوک های موجود یک پازل کدگذاری وجود دارد که پیچیدگی گسترده ای را شامل می شود و باید این پازل حل شود. چنانچه سیستمی بتواند آن را حل کند، پاداش دریافت خواهد کرد که همان استخراج بیت کوین می باشد.

ماینر ها و نحوه عملکرد آنان

 

برای آنکه بتوانید به دنیای ماینر ها ورود پیدا کنید باید سه مرحله را طی کنید که به شرح زیر می باشند:

ابتدا دستگاه استخراج بیت کوین را خریداری می نمایید.

دستگاه ماینر

 

از یک کیف پول مطمئن استفاده می کنید.

اسیک ماینر

 

برای استخراج بیت کوین به یک استخر می پیوندید.

برای استخراج بیت کوین به یک استخر می پیوندید.

 

چگونه بیت کوین استخراج کنیم

 

جمع بندی

به طور خلاصه امروزه با گسترش تقاضا و روی آوردن افراد به سمت ارز های دیجیتال که محبوب ترین آنان بیت کوین نام دارد در جهت افزایش امنیت این نوع از ارز ها که به صورت غیر متمرکز فعالیت می کنند وجود ماینر ها به منظور استخراج بیت کوین، نظارت و تائید کد ارز های بدست آمده، بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد، چراکه وجود این افراد موجب می شود که با نظارت بر شبکه ها، امکان تقلب در این بازار تقریبا به صفر برسد.

بیت کوین ماینر

 

نظرات (0)

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود شوید!